Originally posted by fastandfurious
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 ja merkkihuolto ei pääse testerillä autoon kiinni(uudemmalla testerillä onnistui)
Collapse
X
-
Originally posted by expertti View Post.......No niin, tänään autoa "mittailtiin" foorumilaisen toimesta. Hän pääsi INPA:lla heti kiinni auton väylään ja lukemaan eri moduleita ja livedataa.
Mistä siis kyse ettei merkkihuolto pääse....?!?
Vielä kun josku oppisi tietämään mistä mikäkin vikakoodi tai jos live data alkaa näyttämään max/min arvoja johtuu niin olis ihan
Tosin tässä tapauksessa ei mitään ihmeempää ilmennyt.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostEi kyllä mahtunut minun jakeluun miksi ex merkkiliike ei ole autoon kiinni päässyt. Luulisi siellä olevan paremmat laitteet ja tietotaito.
Vielä kun josku oppisi tietämään mistä mikäkin vikakoodi tai jos live data alkaa näyttämään max/min arvoja johtuu niin olis ihan
Tosin tässä tapauksessa ei mitään ihmeempää ilmennyt.
Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostVarasin ajan toiseen merkkiliikkeeseen. Ilmastointi ei puhalla kylmää. Samalla kokeillaan kytkeytyä heidän laitteillaan autoon koemielessä.
Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostVarasin ajan toiseen merkkiliikkeeseen. Ilmastointi ei puhalla kylmää. Samalla kokeillaan kytkeytyä heidän laitteillaan autoon koemielessä.
Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...
Livedataa ei voitu ottaa kun auton ilmastoinnin huolto oli samaan aikaan käynnissä> autoa ei voinut pitää käynnissä.
Testerissä joku MAF arvo oli jotain 520mg/.....
Ilmastointilaitteen huollossa kävi sitten vähän huonommmin. Järjestelmässä oli ainetta 0.0142 kun pitäis olla 0.0680. Noh uudet aineet sisään, vaikutti hyvältä. Kun huoltomies oli ottamassa letkuja auton järjestelmästä irti, tuli aineet käsille. Ts venttiili päästi läpi. Eikä uutta hyllyssä, meni tilaukseen.
Nyt auton ilmastointi on imetty tyhjiin, odottamaan venttiilin saapumista ja asennusta. <---- tuo ei kai haittaa kunhan ei ko aikana käytä ilmastointia päällä?!?
Comment
-
-
Eli nykyisellä merkkiliikkeellä on paremmat ohjelmat ja laiteet. Ihan kuten harrastajilla
Ei se haittaa mitään jos järjestelmä tyhjä ei vaan pidä sitä käyttää.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostEli nykyisellä merkkiliikkeellä on paremmat ohjelmat ja laiteet. Ihan kuten harrastajilla
On kuulemma tapauksia että testerit käy ristiin 2000 -luvun autoille... Omani näyttää tykkäävän tuosta uudemmasta laitteistosta.
Comment
-
-
Se olisi kyllä ollut maailmanihme, jos merkkiliikkeellä olisi ollut kyseinen venttiili hyllyssä .Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSe olisi kyllä ollut maailmanihme, jos merkkiliikkeellä olisi ollut kyseinen venttiili hyllyssä .
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostNoita kuulema aika harvoin tulee eteen, että venttiili ei pidä ja päästää kaasut taivaalle. Mutta vois noita silti pari olla hyllyssä, kaiken varalle, kun ovat noinkin edullisia(10e). Oishan se sitä asiakaspalvelua parhaimmillaan että auton saa kerralla kuntoon kun ajan sinne on varannut.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post.....joo, auton väylään pääsi toisessa paikassa uudemmilla laitteilla heti kiinni. Myös kaikki modulit oli ok.
Livedataa ei voitu ottaa kun auton ilmastoinnin huolto oli samaan aikaan käynnissä> autoa ei voinut pitää käynnissä.
Testerissä joku MAF arvo oli jotain 520mg/.....
Ilmastointilaitteen huollossa kävi sitten vähän huonommmin. Järjestelmässä oli ainetta 0.0142 kun pitäis olla 0.0680. Noh uudet aineet sisään, vaikutti hyvältä. Kun huoltomies oli ottamassa letkuja auton järjestelmästä irti, tuli aineet käsille. Ts venttiili päästi läpi. Eikä uutta hyllyssä, meni tilaukseen.
Nyt auton ilmastointi on imetty tyhjiin, odottamaan venttiilin saapumista ja asennusta. <---- tuo ei kai haittaa kunhan ei ko aikana käytä ilmastointia päällä?!?
..... Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post....... tuo osa aiheutti 250 euron laskun(työt + kylmäaine), mutta nyt uusi venttiili paikoillaan, ilmastointi puhaltaa taas kylmää.
..... Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä
Comment
-
-
Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessäBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Comment