Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ja merkkihuolto ei pääse testerillä autoon kiinni(uudemmalla testerillä onnistui)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    #31
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Ne ei vaan osaa?!

    Mullekin väitettiin merkkihuollossa, että live-dataa eivät pysty ollenkaan lukemaan? Taitaa olla vaan liian suuri työ, siirtää testerit autoon...?
    ......livedataa ei merkkihuollossa pyydetty lukemaan, vaan ainoastaan vikalistaa. Mutta siinä onnistumatta.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #32
      Originally posted by expertti View Post
      .......No niin, tänään autoa "mittailtiin" foorumilaisen toimesta. Hän pääsi INPA:lla heti kiinni auton väylään ja lukemaan eri moduleita ja livedataa.

      Mistä siis kyse ettei merkkihuolto pääse....?!?
      Ei kyllä mahtunut minun jakeluun miksi ex merkkiliike ei ole autoon kiinni päässyt. Luulisi siellä olevan paremmat laitteet ja tietotaito.

      Vielä kun josku oppisi tietämään mistä mikäkin vikakoodi tai jos live data alkaa näyttämään max/min arvoja johtuu niin olis ihan

      Tosin tässä tapauksessa ei mitään ihmeempää ilmennyt.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #33
        Originally posted by 540iAV8 View Post
        Ei kyllä mahtunut minun jakeluun miksi ex merkkiliike ei ole autoon kiinni päässyt. Luulisi siellä olevan paremmat laitteet ja tietotaito.

        Vielä kun josku oppisi tietämään mistä mikäkin vikakoodi tai jos live data alkaa näyttämään max/min arvoja johtuu niin olis ihan

        Tosin tässä tapauksessa ei mitään ihmeempää ilmennyt.
        Varasin ajan toiseen merkkiliikkeeseen. Ilmastointi ei puhalla kylmää. Samalla kokeillaan kytkeytyä heidän laitteillaan autoon koemielessä.

        Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #34
          Originally posted by expertti View Post
          Varasin ajan toiseen merkkiliikkeeseen. Ilmastointi ei puhalla kylmää. Samalla kokeillaan kytkeytyä heidän laitteillaan autoon koemielessä.

          Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...
          Se kannattaa samalla kattoa ammattilasen kanssa.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 866
            • Kainuu

            #35
            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Se kannattaa samalla kattoa ammattilasen kanssa.
            no joo, onhan tuo jo nähty ettei merkkiliikekään heti ainakaan osaa asiaansa.
            Last edited by expertti; 17-05-2010, 16:58. Reason: typot

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              #36
              Originally posted by expertti View Post
              Varasin ajan toiseen merkkiliikkeeseen. Ilmastointi ei puhalla kylmää. Samalla kokeillaan kytkeytyä heidän laitteillaan autoon koemielessä.

              Miten lie sen MAF- livedatan laita, siinä tais olla jotain häröä. Arvo tais mennä vihreän alueen yli aika reippaasti. Liekö MAF- finaalissa...
              .....joo, auton väylään pääsi toisessa paikassa uudemmilla laitteilla heti kiinni. Myös kaikki modulit oli ok.

              Livedataa ei voitu ottaa kun auton ilmastoinnin huolto oli samaan aikaan käynnissä> autoa ei voinut pitää käynnissä.

              Testerissä joku MAF arvo oli jotain 520mg/.....

              Ilmastointilaitteen huollossa kävi sitten vähän huonommmin. Järjestelmässä oli ainetta 0.0142 kun pitäis olla 0.0680. Noh uudet aineet sisään, vaikutti hyvältä. Kun huoltomies oli ottamassa letkuja auton järjestelmästä irti, tuli aineet käsille. Ts venttiili päästi läpi. Eikä uutta hyllyssä, meni tilaukseen.

              Nyt auton ilmastointi on imetty tyhjiin, odottamaan venttiilin saapumista ja asennusta. <---- tuo ei kai haittaa kunhan ei ko aikana käytä ilmastointia päällä?!?

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                #37
                Eli nykyisellä merkkiliikkeellä on paremmat ohjelmat ja laiteet. Ihan kuten harrastajilla

                Ei se haittaa mitään jos järjestelmä tyhjä ei vaan pidä sitä käyttää.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #38
                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  Eli nykyisellä merkkiliikkeellä on paremmat ohjelmat ja laiteet. Ihan kuten harrastajilla
                  ......

                  On kuulemma tapauksia että testerit käy ristiin 2000 -luvun autoille... Omani näyttää tykkäävän tuosta uudemmasta laitteistosta.
                  Last edited by expertti; 19-05-2010, 17:03. Reason: typo

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17505
                    • Turku

                    #39
                    Se olisi kyllä ollut maailmanihme, jos merkkiliikkeellä olisi ollut kyseinen venttiili hyllyssä .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      #40
                      Originally posted by Laku View Post
                      Se olisi kyllä ollut maailmanihme, jos merkkiliikkeellä olisi ollut kyseinen venttiili hyllyssä .
                      niimpä, 10 euron osa kyseessä.

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        #41
                        Originally posted by Laku View Post
                        Se olisi kyllä ollut maailmanihme, jos merkkiliikkeellä olisi ollut kyseinen venttiili hyllyssä .
                        Noita kuulema aika harvoin tulee eteen, että venttiili ei pidä ja päästää kaasut taivaalle. Mutta vois noita silti pari olla hyllyssä, kaiken varalle, kun ovat noinkin edullisia(10e). Oishan se sitä asiakaspalvelua parhaimmillaan että auton saa kerralla kuntoon kun ajan sinne on varannut.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17505
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by expertti View Post
                          Noita kuulema aika harvoin tulee eteen, että venttiili ei pidä ja päästää kaasut taivaalle. Mutta vois noita silti pari olla hyllyssä, kaiken varalle, kun ovat noinkin edullisia(10e). Oishan se sitä asiakaspalvelua parhaimmillaan että auton saa kerralla kuntoon kun ajan sinne on varannut.
                          Jep. Pointtini nimenomaan oli se, ettei merkkiliikkeillä ole MITÄÄN hyllyssä osan hinnasta riippumatta!
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            #43
                            Originally posted by expertti View Post
                            .....joo, auton väylään pääsi toisessa paikassa uudemmilla laitteilla heti kiinni. Myös kaikki modulit oli ok.

                            Livedataa ei voitu ottaa kun auton ilmastoinnin huolto oli samaan aikaan käynnissä> autoa ei voinut pitää käynnissä.

                            Testerissä joku MAF arvo oli jotain 520mg/.....

                            Ilmastointilaitteen huollossa kävi sitten vähän huonommmin. Järjestelmässä oli ainetta 0.0142 kun pitäis olla 0.0680. Noh uudet aineet sisään, vaikutti hyvältä. Kun huoltomies oli ottamassa letkuja auton järjestelmästä irti, tuli aineet käsille. Ts venttiili päästi läpi. Eikä uutta hyllyssä, meni tilaukseen.

                            Nyt auton ilmastointi on imetty tyhjiin, odottamaan venttiilin saapumista ja asennusta. <---- tuo ei kai haittaa kunhan ei ko aikana käytä ilmastointia päällä?!?
                            ....... tuo osa aiheutti 250 euron laskun(työt + kylmäaine), mutta nyt uusi venttiili paikoillaan, ilmastointi puhaltaa taas kylmää.

                            ..... Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä
                            Last edited by expertti; 27-05-2010, 00:12. Reason: Lisäystä

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 866
                              • Kainuu

                              #44
                              Originally posted by expertti View Post
                              ....... tuo osa aiheutti 250 euron laskun(työt + kylmäaine), mutta nyt uusi venttiili paikoillaan, ilmastointi puhaltaa taas kylmää.

                              ..... Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä
                              .....Ja mikä erikoisinta, auto oli tunnin telakalla. Mutta töitä 2h. Reiluako, ei minusta.

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 922
                                • Sotkamo--Oulu

                                #45
                                Näköjään ovat laskuttaneet 1h tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä ja 2h venttiilin vaihdosta/tyhjennyksestä/testauksesta/täytöstä. Eli 1h siitä kun irroittaa venttiilin ja laittaa uuden tilalle. Oikeasti vaihtoon meni pari minuuttia. Reilua? Kyllä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä
                                Merkkiliikkessä näköjään ei tietokone tunne 1h pienempää aikaa veloitusyksikkönä
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎