Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328i käy huonosti #Vika selvitetty#
Collapse
X
-
Noi on painelaakereiden esijännityksen muuttamiseen. Tarkoituksena kiristää tehtaan jäljiltä liian löysää esijännitystä joka aiheuttaa sitä kilinää ja räminää mitä vanos nyt pitää.
Pikkuveli laittoi just vkl omaan single vanos-laitteeseen tuollaisen. Ne esijännitykset ei sitten suurella todennäköisyydellä osu kohdalleen ilman että tuota prikkaa hieman hioo.
Jos kone on hiljainen, en lähtis korjaamaan ehjää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostAika lailla viikko takana uusilla tiivisteillä, ei vikakoodeja yhtä ainuttakaan.
Live-dataa tuli myös tutkailtua ja nyt ne nokat säätyy niinkuin pitääkin, tyhjäkäynnillä sekä ajaessa nokat säätyy johonkin suuntaan koko ajan.
Mites vedot? Vieläkö kulku paranee?
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostMites vedot? Vieläkö kulku paranee?
Onko itselläs vika selvinnyt?
Comment
-
-
Ei oikein oo toi englanti paras puoleni ni en saa tosta alkusivun linkistä luettua tosta tiivisteiden vaihtoprojektista oikein mitään. Tarviiko nyt muuta osia hommata kuin ne vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste? Auto on e46 328 -00 eli vissii pitää olla ne tuplavanokseen tarkoitetut tiivisteet? Onko jotain erityistä huomioitavaa kun lähtee noita vaihtamaan ilman kovin hääviä kokemusta moottoreista?
Vikana on että auto tuntuu aika vedottomalta alakierroksilla ja kylmänä tosiaan notkahtelee toi tyhjäkäynti aika reilustikin.
Comment
-
-
Täytyy kyllä myöntää, että kun on nyt ajettu vajaa 1000km vanosrempan jälkeen, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Samalla kulutuskin putosi jonkin verran.
FAQ:iin voisi tehdä E46:n ja E39:n kohdallalle topicin tuosta alaväännön puutteesta. Siihen sitten vain linkki beisanin sivuille ja vaikka tähän topicciin.
Eli yhteenvetona suosittelen ehdottomasti tuota vanosremppaa jos autosta sattuu tuplavanos löytymään.
Comment
-
-
Originally posted by Kukkalapio View PostEi oikein oo toi englanti paras puoleni ni en saa tosta alkusivun linkistä luettua tosta tiivisteiden vaihtoprojektista oikein mitään. Tarviiko nyt muuta osia hommata kuin ne vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste? Auto on e46 328 -00 eli vissii pitää olla ne tuplavanokseen tarkoitetut tiivisteet? Onko jotain erityistä huomioitavaa kun lähtee noita vaihtamaan ilman kovin hääviä kokemusta moottoreista?
Vikana on että auto tuntuu aika vedottomalta alakierroksilla ja kylmänä tosiaan notkahtelee toi tyhjäkäynti aika reilustikin.
Jos ei englanti taivu, niin paa vaikka kaveri hoitamaan ton remontin. Joissakin kohti pitää tajuta se, että mitä ne on hakemassa.. esim eräissä torx-ruuveissa onkin vasemman käden kierre yms.
Jos venakopan tiivisteet ja ne kumitötsät, jotka tulee venakopan pulttien ympärille on ok, niin tarviit:
-2kpl torx-kantaisia ruuveja vanokseen (voivat mennä pyöreäksi)
-Vanos-yksikön profiilitiivisteen
-2kpl prikkoja vanoksen banjoletkuun.
-Uudet vanoksen tiivisteet tietenkin.
-Helvetisti rättejä, keruuastioita öljylle yms, öljyä tulee valumaan jonkin verran.
Comment
-
Comment