Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i käy huonosti #Vika selvitetty#

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #31
    Originally posted by Dani View Post

    BTW, vaihdoitko samalla ne neulalaakerit mäntien pohjalat?
    What?

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #32
      Niin siis ne prikat jotka ovat neulalaakereitten alla, ei itse neulalaakerit kuten kirjoitin
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #33
        Onko noi pakko tai hyvä vaihtaa samalla? Remppa ois kohtapuoliin edessä. M52TU.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Noi on painelaakereiden esijännityksen muuttamiseen. Tarkoituksena kiristää tehtaan jäljiltä liian löysää esijännitystä joka aiheuttaa sitä kilinää ja räminää mitä vanos nyt pitää.

          Pikkuveli laittoi just vkl omaan single vanos-laitteeseen tuollaisen. Ne esijännitykset ei sitten suurella todennäköisyydellä osu kohdalleen ilman että tuota prikkaa hieman hioo.

          Jos kone on hiljainen, en lähtis korjaamaan ehjää.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #35
            Juu ei kyllä vaihdettu noita prikkoja. Ei itsellä Vanos kyllä äännä edes.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #36
              Joo kyllä perseessäkin alkaa pikku hiljaa tuntumaan vetojen kasvu... Tulee ihan hymy suulle asti....
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Aika lailla viikko takana uusilla tiivisteillä, ei vikakoodeja yhtä ainuttakaan.

                Live-dataa tuli myös tutkailtua ja nyt ne nokat säätyy niinkuin pitääkin, tyhjäkäynnillä sekä ajaessa nokat säätyy johonkin suuntaan koko ajan.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #38
                  Originally posted by Bouma View Post
                  Aika lailla viikko takana uusilla tiivisteillä, ei vikakoodeja yhtä ainuttakaan.

                  Live-dataa tuli myös tutkailtua ja nyt ne nokat säätyy niinkuin pitääkin, tyhjäkäynnillä sekä ajaessa nokat säätyy johonkin suuntaan koko ajan.

                  Mites vedot? Vieläkö kulku paranee?
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by fastandfurious View Post
                    Mites vedot? Vieläkö kulku paranee?
                    Ei nyt ehkä enää kun kilometrejä alkaa olla takana jo liki tuhat mutta ihan selvästi parani auton kulku pirusti. Penkkiin täytyy saada auto pian niin näkee tuliko paperille myös vetoja lisää...

                    Onko itselläs vika selvinnyt?
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 679
                      • Tyrnävä

                      #40
                      Tuossa varsin yks aamu kokeilin ottaa vanoksien liittimiä irti kun tyhjäkäynnillä taas romahteli. Pakopuolelta kun nyppäsi johdon irti niin romahtelu loppui niin kauaksi aikaa kunne tuikkas liittimen takaisin paikoilleen. Mitenkähän tuota nyt sitten osaa alkaa tutkimaan...
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • Kukkalapio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 48
                        • Lahti

                        #41
                        Ei oikein oo toi englanti paras puoleni ni en saa tosta alkusivun linkistä luettua tosta tiivisteiden vaihtoprojektista oikein mitään. Tarviiko nyt muuta osia hommata kuin ne vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste? Auto on e46 328 -00 eli vissii pitää olla ne tuplavanokseen tarkoitetut tiivisteet? Onko jotain erityistä huomioitavaa kun lähtee noita vaihtamaan ilman kovin hääviä kokemusta moottoreista?

                        Vikana on että auto tuntuu aika vedottomalta alakierroksilla ja kylmänä tosiaan notkahtelee toi tyhjäkäynti aika reilustikin.

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #42
                          Täytyy kyllä myöntää, että kun on nyt ajettu vajaa 1000km vanosrempan jälkeen, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Samalla kulutuskin putosi jonkin verran.

                          FAQ:iin voisi tehdä E46:n ja E39:n kohdallalle topicin tuosta alaväännön puutteesta. Siihen sitten vain linkki beisanin sivuille ja vaikka tähän topicciin.

                          Eli yhteenvetona suosittelen ehdottomasti tuota vanosremppaa jos autosta sattuu tuplavanos löytymään.

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #43
                            Originally posted by Kukkalapio View Post
                            Ei oikein oo toi englanti paras puoleni ni en saa tosta alkusivun linkistä luettua tosta tiivisteiden vaihtoprojektista oikein mitään. Tarviiko nyt muuta osia hommata kuin ne vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste? Auto on e46 328 -00 eli vissii pitää olla ne tuplavanokseen tarkoitetut tiivisteet? Onko jotain erityistä huomioitavaa kun lähtee noita vaihtamaan ilman kovin hääviä kokemusta moottoreista?

                            Vikana on että auto tuntuu aika vedottomalta alakierroksilla ja kylmänä tosiaan notkahtelee toi tyhjäkäynti aika reilustikin.

                            Jos ei englanti taivu, niin paa vaikka kaveri hoitamaan ton remontin. Joissakin kohti pitää tajuta se, että mitä ne on hakemassa.. esim eräissä torx-ruuveissa onkin vasemman käden kierre yms.
                            Jos venakopan tiivisteet ja ne kumitötsät, jotka tulee venakopan pulttien ympärille on ok, niin tarviit:

                            -2kpl torx-kantaisia ruuveja vanokseen (voivat mennä pyöreäksi)
                            -Vanos-yksikön profiilitiivisteen
                            -2kpl prikkoja vanoksen banjoletkuun.
                            -Uudet vanoksen tiivisteet tietenkin.
                            -Helvetisti rättejä, keruuastioita öljylle yms, öljyä tulee valumaan jonkin verran.

                            Comment

                            • Kukkalapio
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 48
                              • Lahti

                              #44
                              Kiitos tiedoista. Mistä olette noi tiivisteet ostanut? Ei tunnu löytyvän kovin helposti.. :think

                              Comment

                              • superb
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2827

                                #45
                                Vanoksen tiivisteet löytyy beisansystemsiltä, eli jenkkilästä.
                                Muut osat merkkiliikkeestä.

                                Kannattaa myös kaikki työkalut hommata etukäteen, ettei auto jää niiden puutteen takia seisomaan. Esim 32mm avain flektin irroittamista varten. Koita lukea huolella lävitte noi beisansystemsin ohjeet.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎