Brittien ebaystä saa alle puoleen hintaa noita tiivisteitä (vrt beisan). Viton kumia ovat nuokin. Maksoi vissiin 50e koko tiivistesarja. Tarttis itseltäkin vaihtaa nuo. Kylmänä tyhjäkäynti vähän karheaa ja ajoittain vedot kateissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328i käy huonosti #Vika selvitetty#
Collapse
X
-
Ja ehkä kunnia kuitenkin kuuluu sille joka tämän homman alunperin tutki ja sai selville materiaalin heikkouden ja valitsi siihen jonkun muun..
Parhaita ovat nämä jotka soittavat ja kysyvät että voiko tulla mittaamaan työntömitalla tiivisteiden koot jos löytäisi moiset jostain.. Kieltäytyäkään ei kehdannut.. Pihirepa lupasi kuitenkin soitella ja kertoa löytyykö tiivisteitä mistään vai ei... ja eipä ole tähän päivään mennessä mitään kuulunut ks ukosta.. Terveisiä jos satut lukemaan..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOriginally posted by perberi View PostUskomaton ajoitus! Mulla tuli omaan pirssiin samaiset koodit viime lauantaina, vikana oli aluksi heikko ja epätasainen tyhjäkäynti (tutina tuntui selvästi) sekä totaalinen tehonpuute. Auto alkoi toimia vikakoodien nollauksen jälkeen, tai sitten se vaan oli sattumaa jos Vanoksen toiminta palautui normaaliksi.
Kiitokset myös kaikille muillekin ketjuun vastanneille. Alan itsekin valmistautua noiden tiivisteiden vaihtoon kesälomalla.
Eiköhän tuo vielä hieman parane, kunhan uudet tiivisteet muotoutuvat kunnolla uomiinsa. Raportoin kyllä mikäli vikakoodit uusiutuvat, mutta toivotaan nyt että tämä olisi jonkinlainen lopullinen ratkaisu ongelmaan. Nyt vaan kovaa ajoa!435i
Ex: 330i
Comment
-
-
Onko homma nyt tosiaan niin että orkkis vanoksen tiivisteitä ei kannata tuohon vanokseen vaihtaa? Kai niitä orkkiksia sentään saa marmorilta?
Itsellä kans pieni kutina, että alkaa vanosremppa olla edessä. Vauhdista kun lyö kytkimen pohjaan niin auto sillon tällön sammuu, Liikkeelle lähtö joskus jopa vaikeaa, kun ei vaan alavääntöä löydy yhtään, auto meinaa sammua. Tyhjäkäynti ei kyllä seilaa, vaan tuo kierrosten tippuminen tapahtuu vasta kun autolla pitäisi päästä liikkeelle. Onko tuo nyt sitten vanosvika, vai oireita imuvuodosta?F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostOnko homma nyt tosiaan niin että orkkis vanoksen tiivisteitä ei kannata tuohon vanokseen vaihtaa? Kai niitä orkkiksia sentään saa marmorilta?½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostBrittien ebaystä saa alle puoleen hintaa noita tiivisteitä (vrt beisan). Viton kumia ovat nuokin. Maksoi vissiin 50e koko tiivistesarja. Tarttis itseltäkin vaihtaa nuo. Kylmänä tyhjäkäynti vähän karheaa ja ajoittain vedot kateissa.
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-M52-M54-M5...#ht_500wt_1154
Comment
-
-
Joo tulikin huomattua, että noita ei tosiaan orkkiksena ole saatavilla, kun kävin marmorilla pyörähtämässä, tilasin siis nuo beisanin tiivisteet.
Imuvuotoja olen koittanu paikallistaa, ja löysinkin alkukesästä jo yhden letkusta joka kulkee imusarjan "päällä", auto tuntu hetken aikaa toimivan, mutta tais vaan olla sattumaa, koska muutaman päivän jälkeen vika palautui tismalleen samanlaisena. Autossa on cold climate huohotinsysteemit ollu uudesta asti, mutta ei tietenkään poissuljettua ole, etteikö sielläkin jotain vikaa voisi olla. Öljyä ei kyllä kulu. Missäs imusarjassa pitäisi se joku hapertuva "tulppa" sijaita, jostain sellasestakin luin? Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä vanoksesta, jos se kerta tyyppivika on, ja autossa jo kilometrejä pian 220tkm.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJoo tulikin huomattua, että noita ei tosiaan orkkiksena ole saatavilla, kun kävin marmorilla pyörähtämässä, tilasin siis nuo beisanin tiivisteet.
Imuvuotoja olen koittanu paikallistaa, ja löysinkin alkukesästä jo yhden letkusta joka kulkee imusarjan "päällä", auto tuntu hetken aikaa toimivan, mutta tais vaan olla sattumaa, koska muutaman päivän jälkeen vika palautui tismalleen samanlaisena. Autossa on cold climate huohotinsysteemit ollu uudesta asti, mutta ei tietenkään poissuljettua ole, etteikö sielläkin jotain vikaa voisi olla. Öljyä ei kyllä kulu. Missäs imusarjassa pitäisi se joku hapertuva "tulppa" sijaita, jostain sellasestakin luin? Lähdetään nyt kuitenkin liikkeelle siitä vanoksesta, jos se kerta tyyppivika on, ja autossa jo kilometrejä pian 220tkm.
käsikopelolla löytää helposti imusarjan takaanta nuo tulpat.. aiheuttaa imuvuodon..
Omassa M52B28TU-koneessa tuo ulompi tulla oli ihan hapristunu ja halkeamia täynnä..E39 528iA -99
Ex. E46 318i -03
Ex. VW Golf 1.4 mk4
Suzuki GSX-R 750 -01
Comment
-
-
Selvä juttu, pitääpä tänään tarkastaa nuo tulpat. Vanoksen tiivisteetkin oletettavasti ens viikon loppupuolella saapuu..VK-tiivistesetti jo odottelee hyllyllä..
EDIT: tulpat tarkastettu, paikoillaan olivat, joskin jo hieman kovettuneen ja haperon oloiset. Löin liimatiivistesilikonit väliin, vaikutuksesta ei vielä tietoa, kun en ole autoa käyttänyt..Last edited by Vinki; 31-07-2011, 16:24.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Pientä päivitystä tähän ongelmaan.. Vanoksen tiivisteet vaihdettu n.600km sitten, jotain pientä eroa tehoissa on huomattavissa, mutta ongelma on pääpiirteittäin edelleen sama, eli auto sammuilee helposti liikennevaloihin tullessa, kun painaa kytkimen pohjaan. Liikkellelähdöt kans tuottaa tuskia, kun koneessa ei alakierroksilla tunnu olevan potkua ollenkaan. Pitää varmaan koittaa käydä taas lukemassa vikakoodit ja katsoa, mitä se sanoo. Voisko esim. viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tälläisen? Ja niitä imuvuotoja pitää varmaan metsästää edelleen...F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostPientä päivitystä tähän ongelmaan.. Vanoksen tiivisteet vaihdettu n.600km sitten, jotain pientä eroa tehoissa on huomattavissa, mutta ongelma on pääpiirteittäin edelleen sama, eli auto sammuilee helposti liikennevaloihin tullessa, kun painaa kytkimen pohjaan. Liikkellelähdöt kans tuottaa tuskia, kun koneessa ei alakierroksilla tunnu olevan potkua ollenkaan. Pitää varmaan koittaa käydä taas lukemassa vikakoodit ja katsoa, mitä se sanoo. Voisko esim. viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tälläisen? Ja niitä imuvuotoja pitää varmaan metsästää edelleen...
Originally posted by superb View Post
FAQ:iin voisi tehdä E46:n ja E39:n kohdallalle topicin tuosta alaväännön puutteesta. Siihen sitten vain linkki beisanin sivuille ja vaikka tähän topicciin.
Eli yhteenvetona suosittelen ehdottomasti tuota vanosremppaa jos autosta sattuu tuplavanos löytymään.Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Minulla alkoi e39 antamaan Vanos tätä samaa koodia mitä aloittajallakin 104 - control-VANOS end position outlet-camshaft. Antaa heti uudestaan koodin kun auton starttaa.
Mikä erikoisinta niin minulla on vanoksen tiivisteet jo uusittu, tosin siitä on nyt joku 50-60tkm varmaankin. Livedatalla katsoin niin vanos ei säädy yhtään mihinkään. Tyhjäkäynnillä tuntuu pieni tutina/tärinä. Myös noita Burning fail koodeja antoi parista sylinteristä.
Kaikki oireet siis passaa noihin tiivisteisiin. Ihmettelen vain, että näinkö ne oli lyhytikäiset? Vai mikä tässä on pielessä?
Jossain luki, että pakopuolen solenoidi voisi tehdä samaa, mutta en ainakaan löytänyt sopivaa työkalua millä sen solenoidin saisi irti kun paikka on niin ahdas.Last edited by Antsah; 11-03-2013, 20:03.
Comment
-
Comment