Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N pakosarja ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattih
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 39
    • espoo

    #31
    No kieltämättä oli sormissa hieman naarmuja. olisi pitänyt vaan muistaa kiertää pinnapultit takaisin lohkoon kiinni ennen pakosarjan asennusta on hieman helpompaa kasaus.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #32
      3h on ohjeaika korjaamoilla 330d pakosarjan vaihtoon.

      yksin vaihtanee kotikonstein vaikka pihalla siihen viiteen tuntiin helposti, kahteen mieheen vaihettiin korjaamo olosuhteissa 2,5h ja kumpikaan asentamassa olleista herroista ei ollut aiemmin kyseistä osaa irroittanu eikä liiemmin laittanu takasinkaan.
      joo sormet ja ranteet oli kyllä verillä savotan jälkeen... mutta ei tosissaan paha ole vaihtaa ja ylöspäin tosiaan lähtee ainaki 3-sarjassa pois.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #33
        e60 530d pakosarja halki...

        Tänään tuli vaihettua tuohon nykyseenki kulkineeseen tuo surullisen kuuluisa pakosarja ja tilanne ei ihan niin paha ollu ku edellisessä autossa mutta halki mikä halki.
        Ja yläkautta vaihoin ilman mitään kummempia vippaskonsteja. Ilman nosturia helpompi näin. Osa pinnapulteista tuli lohkosta irti ja siihen kului ylimäärästä aikaa pari tuntia ku kikkaili takas paikalleen.
        Kaikkinensa 6h syönnit ja kahvit mukana!
        Olin joku viikko takaperin bmw suomeen, mutta koska en ollut merkkihuollossa autoa tästä syystä käyttäny, viestittely loppui siihen!

        Joku jos vielä tilastoja pitää niin pirssi on:
        E60 3/2004 530da ja m57n
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • estervainaa
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 665
          • Kuopio

          #34
          Itsellä savutti samalla tavalla välillä kabiiniin. Pakosarja oli kuitenkin ehjä, vikana oli paskana olevat tiivisteet, joiden välistä vuosi.
          -89 "m5" rataprojekti
          -02 transporter syncro
          -01 e53 3.0i
          -93 318is rataprojekti nro II

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #35
            -04 330d M57N, kuvan mukaisesti pakosarjasta molemmin puolin turbon kokoomaputken vierestä halki, kuvassa vasemman puoleinen halkeama alas asti, oikean puoleinen puoleenväliin. Ei tarttunut kameraan kunnolla. Joku vaan tietää miten on lohkon puolella.

            Ei ole M57-koneiden valupakosarjoja kyllä liikkeellä, menee niin hätäisesti ettei vaan osu, jopa ebay.de on aika puhdas. Briteissä pyydetään taas niin käsittämättömiä hintoja että uusi valupakosarja on jo liki kelvollisessa hinnassa.
            Attached Files

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              #36
              Originally posted by MNi View Post
              -04 330d M57N, kuvan mukaisesti pakosarjasta molemmin puolin turbon kokoomaputken vierestä halki, kuvassa vasemman puoleinen halkeama alas asti, oikean puoleinen puoleenväliin. Ei tarttunut kameraan kunnolla. Joku vaan tietää miten on lohkon puolella.

              Ei ole M57-koneiden valupakosarjoja kyllä liikkeellä, menee niin hätäisesti ettei vaan osu, jopa ebay.de on aika puhdas. Briteissä pyydetään taas niin käsittämättömiä hintoja että uusi valupakosarja on jo liki kelvollisessa hinnassa.
              virosta niitä saa kohtuu hintaan.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • -Frantsi-
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 11
                • Markankylä

                #37
                mulla vuoti omassa 320d -02 savut sisälle pakoputken jousto-osasta.. on siinä etuputken ja keskiputken liitos kohan lähellä.. en tiie onko tuossa ees semmosta, mut kannattaa tarkastaa..
                [/SIZE]

                Ennen:

                - 320 e30 -90
                - 520 e34 -92
                - 518 e34 -91
                - 318 e36 -92
                - 535 e34 -88
                - 525 e34 touring -92
                - 525 e34 -92
                - 530 v8 e34 -93
                - 325 e36 -92

                Nyt: 320d e46 touring -02

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Teemu Frantsi View Post
                  mulla vuoti omassa 320d -02 savut sisälle pakoputken jousto-osasta.. on siinä etuputken ja keskiputken liitos kohan lähellä.. en tiie onko tuossa ees semmosta, mut kannattaa tarkastaa..
                  On siellä joustopala muttei savuta silmämääräisesti sieltä. Alakertaa en ole tosin purkanut.

                  Comment

                  • Torppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 291
                    • Vihti

                    #39
                    Tilastoihin : 11/2003 m57n e46. Pakosarja halki kiinnityslaipanjuurista. Ei ole haitannut menoa, mutta kaippa se jossai välissä on hyvä vaihtaa
                    ------------------------------------------------
                    Entiset:
                    E61 535D M-sport 11/-05
                    E61 535D M-sport 12/-04
                    E46 330D Touring 11/-03
                    E36 325i Coupe 8/-92
                    E30 318i Coupe -89

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #40
                      Originally posted by Torppa View Post
                      Tilastoihin : 11/2003 m57n e46. Pakosarja halki kiinnityslaipanjuurista. Ei ole haitannut menoa, mutta kaippa se jossai välissä on hyvä vaihtaa
                      Todellakin kannattaa/pitää vaihtaa!!! Se tulikuuma dieselin pakokaasu tekee melko gutaa kaikille muovijohdoille ja alipaine letkuille siellä kun muhii!!!

                      Vaihda tai vaihdata heti kun mahdollista!!!!
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by MNi View Post
                        -04 330d M57N, kuvan mukaisesti pakosarjasta molemmin puolin turbon kokoomaputken vierestä halki, kuvassa vasemman puoleinen halkeama alas asti, oikean puoleinen puoleenväliin. Ei tarttunut kameraan kunnolla. Joku vaan tietää miten on lohkon puolella.

                        Ei ole M57-koneiden valupakosarjoja kyllä liikkeellä, menee niin hätäisesti ettei vaan osu, jopa ebay.de on aika puhdas. Briteissä pyydetään taas niin käsittämättömiä hintoja että uusi valupakosarja on jo liki kelvollisessa hinnassa.
                        Pakosarjassa oli todellakin kuvan mukaiset murtumat mutta orastavan halkeaman alun pinnat olivat puhtaat eikä murtuma ulottunut pakosarjan takapuolelle. Sen sijaan vahvistelattaraudoissa oli sisäpuolella 1, 2, 5 ja 6 sylintereiden kohdalla nokimoskaa, ilmesesti vuotanut siis pakosarjan ja lohkon välisistä tiivisteistä. Turboa vasten oleva pakosarjan laippa oli myös puhdas.

                        Comment

                        • eeskoo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 91
                          • Chicago

                          #42
                          Noilla vuotavilla pakosarjoilla, kun niitä nyt tässä on ollu niin huomasitteko eroa ahtimen heräämiseen mukaan kun kaikki kaasut ei menekkään ahtimen läpi.

                          Edit. Huomasitteko äänessä jotain eroa ehjän ja risan suhteen? Omassa pakosarja vuotaa aineki vähän kun on nokeentunut mutta ei sitä äänessä varsinaisesti huomaa kun vertaa johonki bensa-autoon jossa vuotaa turbon ja pakosarjan välistä kun kuuluu kauhee säksätys.
                          Last edited by eeskoo; 13-10-2014, 19:43.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #43
                            Äänestä ei huomaa kyllä juurikaan. Suhinaa saattaa veto päällä kuulua jos oikeen tarkkaan kuuntelee. Tehoja vie tietty jonkuverran ku karkaa paineet, mutta ei mitään merkittävää wauuu elämystä saa aikaan korjattuna. Kaikissa 2003-2005 mallin m57n koneisissa tämä jossain kohtaa hajoaa. Se vaan on fakta. Ja vuotava sarja pilaa Alipaineletkut hetkessä.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              #44
                              Itellä taas tuntuu että pakosarja vuotaa, ainoastaan äänestä päätellen, ei hajua tai savua. Kuulostaa välillä siltä että olis joku sanko tuolla auton alla kun möhisee. Tosin outo kun isoin ääni kuuluu kuakin puolelta auton alta :think eikä putkikaan pitäs vuotaa kun vasta tarkisti liitokset..

                              Comment

                              • bemupoika
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 215
                                • finland

                                #45
                                Noniin. Alkoi minullakin e46 m57n röpöttämään veto päällä. Olisiko silloin juuri tuo pakosarja halki myös? Muuten matka-ajossa ei kuulu mitään ääntä eikä savua näy, mutta kun vedättää kunnolla, niin sillon kuuluu selvä röpötys. En ole tarkemmin vielä tutkinut ja kurkkinut pakosarjaa, muutakuin ääntä kuunnellut ikkuna auki ajaessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎