Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N pakosarja ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #46
    Originally posted by bemupoika View Post
    Noniin. Alkoi minullakin e46 m57n röpöttämään veto päällä. Olisiko silloin juuri tuo pakosarja halki myös? Muuten matka-ajossa ei kuulu mitään ääntä eikä savua näy, mutta kun vedättää kunnolla, niin sillon kuuluu selvä röpötys. En ole tarkemmin vielä tutkinut ja kurkkinut pakosarjaa, muutakuin ääntä kuunnellut ikkuna auki ajaessa.

    Tai jousto-osa vuotaa. Pakosarjan voi itse tarkistaa taskulampun ja varsipeilin avulla.


    Jousto-osan vaihdon jälkeen itseltä hävisi moottori oikean kyljen nokeentuminen, sitä moskaa kulkeutui EGR:n jäähyn päälle asti. Kuvittelin senkin tulevan pakosarjan halkeamasta, muta oikea syyllinen oli jousto-osa. Sen aiheuttama ylimääräinen pörinä tuli huomattavasti myöhemmin kuin moottoritilan nokeentuminen, ainakin vuotta myöhemmin.

    Comment

    • bemupoika
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 215
      • finland

      #47
      Noniin, nyt tuli vähän lampulla tutkittua ja pakosarja näyttää ehjältä ja nokea puskenut näköjään pakosarjan ja turbon välisestä liitoksesta, eli tässä tapauksessa tuo tiiviste vuotaa?

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #48
        Originally posted by bemupoika View Post
        Noniin, nyt tuli vähän lampulla tutkittua ja pakosarja näyttää ehjältä ja nokea puskenut näköjään pakosarjan ja turbon välisestä liitoksesta, eli tässä tapauksessa tuo tiiviste vuotaa?
        Vai onko se laippa revennyt irti pakosarjasta? Yhden pakosarjan vaihtanut, missä koko laippa oli irti jo pakosarjasta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • bemupoika
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 215
          • finland

          #49
          Joo näköjään juuri pakosarjan laipan juuresta tuleekin savu, eli halkeema sielä juuressa. Varmaan pakko vaan pakosarja vaihtaa valurautaiseen, ei tässä muukaan auta?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #50
            Se ei kovin kallis ole ebaysta, joten suosittelen.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • bemupoika
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 215
              • finland

              #51
              Joo eihän tuo pakosarja nyt hirveitä maksa tiivisteineen, mutta se työ näyttää aika hankalalta, kun tilaa ei 3-sarjalaisessa paljoa ole eikä näe pakosarjaa muutakun peilillä.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14446
                • Oulu

                #52
                Pieni paineilmaräikkä ja paineilma helpottaa hommaa huomattavasti.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • mizaa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 71
                  • Hyvinkää

                  #53
                  Työlään tuntuinen homma oli, kun yhteen homman tein. Paineilmaräikkä 3/8" auttaa kyllä. Pinnapultit pitää kaivaa kannesta pois ja se alhaalta käsin tunkkihommina varsin niska hartiaseutua kuormittavaa. Ja se paskan määrä joka putoaa silmille...
                  Honda VTR1000 SP2 -03
                  Honda S2K -00

                  Comment

                  • bemupoika
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 215
                    • finland

                    #54
                    Joo uskon varmasti että ei ihan pikkuhomma ole ja paikat kipeenä urakan jälkeen. Saa nähdä viitsiikö itse ruveta urakkaan vai viekö jollekkin laitettavaksi. Onko muuten moottorin hengityksessä eroja alkuperäisen ja valurautaisen välillä? Onko yhtä avara valusarja?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎