Huomasin tässä taannoin, että auto on ruvennut pitämään ärsyttävän kovaa ääntä tyhjäkäynnillä. Syykin selvisi, kun totesin, ettei vaimentimen läppä mene kiinni. Nyt tarttis sitten paikantaa vikaa. Tuolta läpältä taitaa mennä koneelle asti joku alipaineputki. Mitäköhän reittiä se kulkee? Letku ei ollut ainakaan irti vaimentimen kellosta, mutta jostainhan sen on pakko vuotaa kun se ei toimi. Läppä kyllä pyöri käsin, eikä ollut jumissa. Aika jäykkä jousi siellä tuntui olevan, eli vuodon ei tartte olla suuri, ettei se enää toimi. Onko joku muu onnistunut korjaamaan tätä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330i takavaimentimen läppä ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostVoi kai niitä olla, mutta ei se ainakaan oireile niin, että olisi imuvuotoja... Mäkin luulin, että tossa olisi niitä, mutta kaikki käyntihäiriöt katosivat vanosrempan jälkeen.
Etsippä toi alipainepönttö (9) ensimmäisenä, veikkaan että on konehuoneessa. Yleensä noi letkut katkeaa ihan imusarjan läheltä.
Niin joo ja eihän se tietysti toimi silloinkaan jos toi solenoidiventtiili on sökö. Muistaakseni se on verhoilujen alla kontissa, ota sille tuleva letku irti kun kone on tyhjäkäynnillä ja kokeile onko alipainetta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostOT:
Mikä noiden läppien tarkoitus takavaimentimissa on?Pelkkä äänen alentaminen pienillä kierroksilla?
Itse nykäissyt sen letkun irti vaimentimelta molemmista viimeisimmistä autoista 330 ja 335E61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by -adde- View PostLämmittää katteja läpän ollessa kiinni kylmällä koneella.
Mukavuusjuttujahan tuo on.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tai läppä ohjaa taas kerääjäpöntöstä imusarjalle meneviä bensahöyryjä takaisin kiertoon kuormituksen mukaan, pienet kierrokset= ei päästä höyryjä imusarjaan = talla pohjassa = höyryt sinne mukaan?
:think Voin olla hakoteilläkin. Mutta kattien lämmitykseen en usko tuolla olevan osaa eikä arpaa...G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
-
Itse ainakin sitä mieltä että tuo läppä ihan turha juttu.Esim.viime talvena kun ajelin Jyväskylästä tampereelle huonossa kelissä,nopeus 60-80 km/h koko matkan,niin vasemman puolen pakoputkenpää oli jäätynyt umpeen/kerännyt lunta,kun kierrokset olivat niin alhaalla kokoajan,ettei läppä auennut.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment