Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d veto tippuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    e46 330d veto tippuu

    veto tippuu kesken kiihdytyksen. kytkin uusittu,ei auttanut. kun kiihdyttää kunnolla niin veto tippuu pois päältä aivan kuin laittaisi kytkimen päälle. kun nostaa kaasua niin veto tulee takaisin ja taas voi alkaa kiihdyttämään. vikalista katsottu , ei näyttänyt mitään tähän viittaavaa. kytkin ei luista missään vaiheessa.
    Last edited by vilkku67; 09-10-2010, 16:16.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Vähä enemmin kuvausta ongelmasta
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • vilkku67
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 39
      • sastamala

      #3
      e46 330d veto tippuu

      Originally posted by vilkku67 View Post
      veto tippuu kesken kiihdytyksen. kytkin uusittu,ei auttanut. kun kiihdyttää kunnolla niin veto tippuu pois päältä aivan kuin laittaisi kytkimen päälle. kun nostaa kaasua niin veto tulee takaisin ja taas voi alkaa kiihdyttämään. vikalista katsottu , ei näyttänyt mitään tähän viittaavaa. kytkin ei luista missään vaiheessa.
      oliskohan kellään vastaavia kokemuksia tälläisesta

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        #4
        Ettei tässä nyt kuitenkin ole moottorin toimintaan liittyvä ongelma (esim. siirtopumppu), eikä vika voimansiirrossa, jos kerran kytkin on vaihdettu, eikä todella luista. Vikakoodit?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • vilkku67
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 39
          • sastamala

          #5
          e46 330d veto tippuu

          elikä kun veto loppuu niin kierrokset nousee tappiin ja kun kaasua päästää ylös niin veto palaa takaisin. vikakoodeja en muista mutta sanoivat että niissä ei ollut mitään tähän viittaavaa. voiskohan vika olla kaksoismassavauhtipyörässä ? auto ei täristä missään vaiheessa.

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            #6
            Eihän tuo voi olla mistään muusta kiinni kuin kytkimestä. Ellei kumit pyöri vanteilla tai voimansiirto ole täysin salaattia. Eli jotain on kytkimen asennuksessa ryssitty, jos ei vieläkään jaksa purra vaan lähtee luistamaan.

            Comment

            • vilkku67
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 39
              • sastamala

              #7
              e46 330d veto tippuu

              Originally posted by vilkku67 View Post
              elikä kun veto loppuu niin kierrokset nousee tappiin ja kun kaasua päästää ylös niin veto palaa takaisin. vikakoodeja en muista mutta sanoivat että niissä ei ollut mitään tähän viittaavaa. voiskohan vika olla kaksoismassavauhtipyörässä ? auto ei täristä missään vaiheessa.
              siis vanhakaan kytkin ei ollut huonossa kunnossa ja vika oli samanlainen jo ennen kytkimen uusimista. kytkin ei luista. normaalissa ajossa auto ei tätä vikaa tee vaan täytyy kiihdyttää vähän reippaammin. tää on sellainen että sama kuin laittaisi kesken kiihdytyksen kytkimen päälle eli veto tippuu laakista pois kokonaan ja palaa takaisin kun kaasua nostaa pois päältä , minkäänlaista luistamista ei ole ja kumit ovat kyllä vanteella ihan ok- he heh !
              Last edited by vilkku67; 09-10-2010, 19:37.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Tää on kyllä mielenkiintoista. Silloin kun "veto tippuu" nouseeko moottorin kierrokset, vai laskeeko ne? Onko tää peräti trollipeikko
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • vilkku67
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 39
                  • sastamala

                  #9
                  e46 330d veto tippuu

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Tää on kyllä mielenkiintoista. Silloin kun "veto tippuu" nouseeko moottorin kierrokset, vai laskeeko ne? Onko tää peräti trollipeikko
                  kierrokset nousee ja kun kaasun nostaa pois veto palaa. tämä ei todellakaan ole mikään trollipeikko.

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    laita leveemmät takarenkaat

                    einy. Ei tossa voi olla muuta ongelmaa kun kytkin puolella.
                    Ja jos olis muualla voimansiirrossa niin kyl sen huomais jollain muilla oireilla.

                    kytkin/vauhtipyörä hässäkkä
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Ok, "arvataan" että kytkin on asennettu virheellisesti ilman asetelman esijännitystä. Haulla löytyy ohjeita myöten aiheesta lisää
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Limit
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 144
                        • Tsuomi

                        #12
                        veikkaan polttoainejakelun ongelmaksi, katkoo vedossa

                        Kiidytyksessä ilmenee, joskus ja joskus ei. Pakko asiaa lähestyä vikakoodin luvulla.
                        Siirtopummpua veikattu, minä myös. Kerro sitten mistä vika löytyi.
                        Jos tyhjä käynnissä ei ongelmia, ei imupuolen vuotojakaan.
                        Limits in life

                        Comment

                        • vilkku67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 39
                          • sastamala

                          #13
                          e46 330d veto tippuu

                          Originally posted by Limit View Post
                          Kiidytyksessä ilmenee, joskus ja joskus ei. Pakko asiaa lähestyä vikakoodin luvulla.
                          Siirtopummpua veikattu, minä myös. Kerro sitten mistä vika löytyi.
                          Jos tyhjä käynnissä ei ongelmia, ei imupuolen vuotojakaan.
                          vika tulee joka kerta kun kiihdyttää kunnolla , isommilla vaihteilla herkemmin , yleensä kun kierroksia on n.2500. tyhjäkäynti ok

                          Comment

                          • Armas P
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 74

                            #14
                            Originally posted by vilkku67 View Post
                            vika tulee joka kerta kun kiihdyttää kunnolla , isommilla vaihteilla herkemmin , yleensä kun kierroksia on n.2500. tyhjäkäynti ok
                            Vauhtipyörä antautunut. Nimim. kokemusta on. N.2500rpm alkaa vääntämään kunnolla ja vauhtipyörä luistaa=sama, kuin laittaisit kytkimen pohjaan. Kättä taskuun vaan, maksaa n. 600€+jumppakaljat päälle.

                            Comment

                            • vilkku67
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 39
                              • sastamala

                              #15
                              Originally posted by Armas P View Post
                              Vauhtipyörä antautunut. Nimim. kokemusta on. N.2500rpm alkaa vääntämään kunnolla ja vauhtipyörä luistaa=sama, kuin laittaisit kytkimen pohjaan. Kättä taskuun vaan, maksaa n. 600€+jumppakaljat päälle.
                              vihdoinkin joku jolla on samanlainen vika autossa kun minulla ! olen itse ollut vauhtipyörän hajoamisen kannalla kuten sinunkin tapauksessa on käynyt. kiitoksia .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎