Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D tehonmittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TDIfreak
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 54

    #46
    Originally posted by jsr85 View Post
    Tarviiko esim. e91 330d mitään tehosoftaa tai poksia suomen tieliikenteeseen, kyllä siinä on vakionakin suorituskyky vähintäänkin hyvä.

    Tottakai kaikki omaa leipäänsä puolustaa mut kyllä ne realiteetit pitää pystyä tunnustamaan.

    edit. Ei sitä ahtopainetta tarvitse nostaa saadakseen tehoa, ilmamäärä ja ruoka ratkaisee. Tuossa minun autossani vakiopaineilla tehoa 30% ja vääntöä 34% vakiota enemmän ja ainoastaan ohjelmaa muokattu, eikä max. rail-paineeseenkaan ole tarvinnut koskea.
    Ahtopaineen pyynti softassa on eriasia kuin mitä ajossa täydellä kaasulla _vnt-ahtimella_toteutuu. Mutta totta on että ilmaylimäärää nykydieseleissä on melko paljonkin.

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #47
      Originally posted by TDIfreak View Post
      Ahtopaineen pyynti softassa on eriasia kuin mitä ajossa täydellä kaasulla _vnt-ahtimella_toteutuu.
      Aivan, mut nyt puhun omasta autostani jossa tämä toteutuu. Tullut jokunen pätkä testailtua läppäri vänkärin penkillä
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • TDIfreak
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 54

        #48
        Originally posted by TDIfreak View Post
        A
        CP3 CR-pumppuja Bemarissa on kahdella tuotolla mikäli softiin on uskomista. Dieselimiehet varmistavat vielä tilannetta kataloogeista.
        Hah, 3 litran Bemareista tuotoltaan isoin CR-pumppu löytyy E46 204-heppaisesta.

        Comment

        • Jamppa1983
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 739
          • Pirkanmaa

          #49
          330 viritys

          57N jarkevin tapa ottaa kaikki irti mita saa? Onko suuttimet ja turbon vaihto. Vai onko jotakin muuta mita kannattaa tehda? Esim: cooler tai alkupatka putkesta. Eli onko suurta vaikutusta. Mita kaksoismassa VP kestaa vaantoa.
          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

          M3 e90 & "M3" e30 turbo

          Comment

          • paapaa
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 194
            • Finland

            #50
            yep

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Eiköhän tuosta E9X 330D:stä DPF:n poistamalla saa puristettua sen 300hp rikki :think
            325D:stä jossa on pienemmät suuttimet yms pientä eroa olisi saanut noin 270hp ilman DPF:ä Karalan mukaan.
            autostani puhunut Karala ja kyllä, suuttimet nyt ahistaa, mutta ei kauaa.
            GTB2260VK turbo jaksanee n.300hp lukemiin. 330D E90 olisi jo nykyisillä muutoksilla n.300hp lukemissa höh no jostakinhan se BMW tinkinyt 325D vs 330D.

            Comment

            • JayJay-
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 625
              • jkl

              #51
              Originally posted by paapaa View Post
              autostani puhunut Karala ja kyllä, suuttimet nyt ahistaa, mutta ei kauaa.
              GTB2260VK turbo jaksanee n.300hp lukemiin. 330D E90 olisi jo nykyisillä muutoksilla n.300hp lukemissa höh no jostakinhan se BMW tinkinyt 325D vs 330D.
              "se on nyt vaan tyhmää maksaa liikaa"
              Autoton..
              ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

              Comment

              • Heze.R
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 15
                • Vantaa

                #52
                Onko tietoa auttaako orkkiskoneen ohjelmoinissa jos putkiston avartaa ennen ohjelmointia? Ajattelin vaan kun olen kuullut että orkkis putkisto voi ahdistaa tuos m57n konees. :think

                Tarkotus olis ohjelmoida tuo moottori mut kannattaako toi putkisto ensin avartaa et ei rupee ahdistaan sen takia? Niin ja onko kellään tietoo miten tuo Xd malli kestää tuon optimoinin? Niin että ei rupee sit vetarit tai jakovaihteisto antautuun.
                e91 320d touring -09
                ex E46 330XD touring -04
                ex e46 320d -00

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1192
                  • Tyrnävä

                  #53
                  Originally posted by Heze.R View Post
                  Onko tietoa auttaako orkkiskoneen ohjelmoinissa jos putkiston avartaa ennen ohjelmointia? Ajattelin vaan kun olen kuullut että orkkis putkisto voi ahdistaa tuos m57n konees. :think

                  Tarkotus olis ohjelmoida tuo moottori mut kannattaako toi putkisto ensin avartaa et ei rupee ahdistaan sen takia? Niin ja onko kellään tietoo miten tuo Xd malli kestää tuon optimoinin? Niin että ei rupee sit vetarit tai jakovaihteisto antautuun.
                  Virityspuoleen en muita vinkkejä anna, kuin että lukaise Tuikun E61-virittely topic. sieltä löytyy varmasti kaikki tarpeellinen tieto.

                  Mulla on ollu pari vuotta neliveto-m57n:ssä ~300/650 -ohjelma ja vieläpä automaattilaatikolla ja onhan tuo nipussa pysynyt. Etuvetarit oli tosin juuri vaihdettu uusiin ennen tuon ohjelman laittoa, mutta mennenee ne siis sen pari vuotta vähintään. Miedompi ohjelma ollut viitisen vuotta sisässä aiemmin. Öljyt vaihdettiin periin ja jakolaatikkoon noin vuosi sitten eikä niistä vanhan öljyn mukana tullut mitään asiaan kuulumatonta. Tuo automaattilaatikko kai se heikoin lenkki tuossa on, jos sulla on manuaali niin asiat lienee paremmalla mallilla kestävyyden suhteen.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎