mikä vaivaa,lämmöt ei nouse ku nippanappa vihreeltä vebaston kanssa,termarin vaihdoin alkuperäisen ja kotimatkan ajan lämmöt nousi puoleen ku piti taas vebastoo päällä,seuraavana päivänä ei enää noussukkaan taas millään opilla.ei tarkene
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 320 d -02 miks ei lämpee
Collapse
X
-
Originally posted by vesa venäläinen View Postmikä vaivaa,lämmöt ei nouse ku nippanappa vihreeltä vebaston kanssa,termarin vaihdoin alkuperäisen ja kotimatkan ajan lämmöt nousi puoleen ku piti taas vebastoo päällä,seuraavana päivänä ei enää noussukkaan taas millään opilla.ei tarkene
-
-
Tuossa ollut samaa vikaa ja löytyy selityskin tästä EGR-termarista
Kuvassa numerolla 8 löytyy
Tuosta toisesta topicista lainattua
Originally posted by Gonzalez View PostKoneesta löytyy myös toinen termostaatti, nimeltään EGR-termostaatti joka on tässä kuvassa nro.8 . Koneen etuosassa heti kun ruuvaat suojamuovin päältä pois. Vika on 90% varmasti tuossa, vian voit todeta kun puristat termostaatilta lähtevän letkun lyttyyn vaikka pikku lukkopihdeillä ja käyt koeajolla.
Comment
-
-
Tuli mieleen mainita, että itsellä on kans tuo alkupään facelift 320d ja siinä ei ko. egr-termaria ole eli sulla voi olla sama tilanne. Itsellä talvella riitti lämmöt hyvin kun vaihtoi termarin ja kytki EGR-kierron takaisin (kesäisin oli tulpattuna)..tosin tuo egr vaikutti itsellä vain lämpeämisnopeuteen ei niinkään siihen mihin asti moottori lämpeni.
Yks tarkistuskohta voisi olla syylärin takana olevat läpät, että sulkeutuvat..toimivat alipaineella.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Viime vuonna vaihdettiin päätermari ja myöhemmin myös EGR-termari, mikä korjas silloisen ongelman lämpöjen laskun osalta. Nyt ei meinaa mittari nousta kovilla pakkasilla sinne puoleen väliin. Onko ihan normaalia ettei nosta sitä? -30:ssa ajelin 80 km/h alueella muutaman kymmenen kilsaa eikä jaksanu pitää edes nelosella ajettaessa vaan laski aina kun kierrokset laski. Ylämäessä kyllä nosti kun kone sai enemmän kierroksia, mutta muuten ei siis jaksanu pitää siellä oikealla tasolla kokemuksia näin arktisista keleistä?BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Ei tuo kolmelitranenkaan meinaa jaksaa pitää lämpöjä siellä puolessavälissä asteikkoa kun pakkasta on yli -25 astetta, joten en olisi vielä huolissani asiasta. Vielä -20 asteessa nousee normaaliin. Jos antaa käydä tyhjäkäyntiä kovalla pakkasella niin lämmöt lähtee heti laskemaan ja yleensä jäävät siihen ensimmäiseen pykälään."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
suositteleisin vaihtamaan sen egr termarin jos sellainen löytyy,tuntuu nuo lämpöongelmat aina johtuvan siitä eikä päätermarista.kyllä omassa 320d nousee lämmöt ainakin mittarinmukaan normaaliin -25c pakkasellakinex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEi tuo kolmelitranenkaan meinaa jaksaa pitää lämpöjä siellä puolessavälissä asteikkoa kun pakkasta on yli -25 astetta, joten en olisi vielä huolissani asiasta. Vielä -20 asteessa nousee normaaliin. Jos antaa käydä tyhjäkäyntiä kovalla pakkasella niin lämmöt lähtee heti laskemaan ja yleensä jäävät siihen ensimmäiseen pykälään.Last edited by Antsah; 18-02-2011, 08:51.
Comment
-
-
Voihan sieltä jotain rikki ollakin, ei vaan ole mitään vaikutusta ajoon ollut joten en ole niin kauhean huolissani asiasta, lämmöt kyllä nousevat lähelle normaalia kun tarpeeksi kauan ajelee. Voishan sen tietysti katsoa josko siellä jotain häikkää on."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostVoihan sieltä jotain rikki ollakin, ei vaan ole mitään vaikutusta ajoon ollut joten en ole niin kauhean huolissani asiasta, lämmöt kyllä nousevat lähelle normaalia kun tarpeeksi kauan ajelee. Voishan sen tietysti katsoa josko siellä jotain häikkää on.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment