Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 takapään raju madallus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.I
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    #31
    Nyt olis ruuvattu kulmat about kohdilleen.

    Ohje-arvot

    Camper:
    Taka 2*00 +-0.20*
    etu 0.45* +-0.20*

    auraus / haritus

    Taka 0.08* +-0.03*
    etu 0.08* +-0.03*

    Nyt:

    camper:
    Taka 2.30*
    Etu 1.30*

    haritukset / auraukset saatiin kohdilleen.

    Eli minusta erittäin hyvä lopputulos.


    about 10sekunttia tukivartta ihmeteltyäni totesin että eipä sitä reikää voikkaan viilata
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #32
      Originally posted by Aksuli89 View Post
      Nyt olis ruuvattu kulmat about kohdilleen.

      Ohje-arvot

      Camper:
      Taka 2*00 +-0.20*
      etu 0.45* +-0.20*

      auraus / haritus

      Taka 0.08* +-0.03*
      etu 0.08* +-0.03*

      Nyt:

      camper:
      Taka 2.30*
      Etu 1.30*

      haritukset / auraukset saatiin kohdilleen.

      Eli minusta erittäin hyvä lopputulos.


      about 10sekunttia tukivartta ihmeteltyäni totesin että eipä sitä reikää voikkaan viilata
      Noilla arvoilla voit toivottaa tervetulleeksi kuluneet sisäreunat niin edessä kuin takana ja jumalattoman vetelyn urissa
      Sopivat camberit takana -1.15° ja edessä -0.2° ja e46 on sitten pahuksen herkkä kulmille, joten kannattaa jo nyt tutustua seuraavaan ketjuun: Uraherkkyys ja rengasvalinta (e46)
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • A.I
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #33
        Originally posted by NokiLeka View Post
        Noilla arvoilla voit toivottaa tervetulleeksi kuluneet sisäreunat niin edessä kuin takana ja jumalattoman vetelyn urissa
        Sopivat camberit takana -1.15° ja edessä -0.2° ja e46 on sitten pahuksen herkkä kulmille, joten kannattaa jo nyt tutustua seuraavaan ketjuun: Uraherkkyys ja rengasvalinta (e46)
        nuo ohjearvotkin ovat reilusti enemmän. mitä sinun mielestäsi pitäisi olla.

        kumpi on oikeassa sinä vai saksan insinöörit?
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Pred
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 442
          • E-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Aksuli89 View Post
          nuo ohjearvotkin ovat reilusti enemmän. mitä sinun mielestäsi pitäisi olla.

          kumpi on oikeassa sinä vai saksan insinöörit?
          Nuo Nokilekan antamat arvot on Suomen oloihin ja reilusti madallettuun sopivat.
          Tesla Model 3 Performance
          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
          EX: VW Touran 2.0 TDI
          EX: VW R6 Polo GTI
          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
          EX: BMW E91 325dA M-sport
          EX: BMW E46 320d touring M-sport
          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #35
            Originally posted by Aksuli89 View Post
            nuo ohjearvotkin ovat reilusti enemmän. mitä sinun mielestäsi pitäisi olla.

            kumpi on oikeassa sinä vai saksan insinöörit?
            Alla on ihan vertailun vuoksi oma lappu toissa syksyltä, etupää on omassakin edelleen liikaa miinuksella mutta siihenkin on tarkoitus jossain vaiheessa hankkia helpotusta säädettävillä yläpäillä. Takapää on mulla huomattavasti alle ohjearvon ihan renkaiden tasaisen kulumisen vuoksi. Mutta kaksi talvea ja viime kesä on nyt noilla arvoilla ajettu ja renkaat ovat kuluneet tasaisesti eikä suurempaa vetelyä ole ollut ohjelmassa.

            Kuten sanoin, kannattaa tutustua tuohon linkittämääni ketjuun, varsinkin jos aiot hankkia yli 17" ja leveät kesärenkaat.

            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • A.I
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #36
              joo, onhan siinä mulla miinusta ja tottakai rengas kuluu tasaisemmin mitä suorempana se on.

              alla on 215-35-18" ainakin on hyvä ajaa mutkia noilla campereilla
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #37
                Antakaa kaverin ajella kunnon camppeereilla jos tykkää. Muuta en voi sanoa kun että kyseisestä ketjusta kyllä löytyy paljon paremmat arvot kun vakiot. Mutta kukin tylillään.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • A.I
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #38
                  Originally posted by Jamppa1983 View Post
                  Antakaa kaverin ajella kunnon camppeereilla jos tykkää. Muuta en voi sanoa kun että kyseisestä ketjusta kyllä löytyy paljon paremmat arvot kun vakiot. Mutta kukin tylillään.
                  Joo olis noi varmaan paremmat, ainakin kuluis tasasemmin = hitammin..
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • janihannula
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 740
                    • https://t.me/pump_upp

                    #39
                    Eteen säädettävät yläpäät ja taakse säädettävät tukivarret niin johan on kulmat kohdillaan jos halutaan. Ja kaikkihan sen tietää että noilla arvoilla bemareissa takarenkaat on pilalla max 6000km:n jälkeen ja etuset vähän myöhemmin. Mutta kukin tyylillään, tietenkin kun autoja itselle rakennetaan. Korkeudesta suuret plussat täältä!
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16296
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by Aksuli89 View Post
                      Joo olis noi varmaan paremmat, ainakin kuluis tasasemmin = hitammin..
                      kumpi on oikeassa sinä vai saksan insinöörit?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Originally posted by jr66 View Post
                        kumpi on oikeassa sinä vai saksan insinöörit?
                        Insinööri tietää millaiset kulmat on laitettava vakiokumiseen vakioalustaiseen autoon normaaliajoa varten.

                        Omassa 99% vakiossa E46:ssa alkoi etukumit kulua ja lämmetä tasaisesti (radalla) vasta kun edessä oli niin paljon camberia kuin vakio-osilla saa... Kulmat selkeästi punaisella siis. Ja tuntuu mukavammalta normaaliajossakin itseasiassa.

                        Parhaat kulmat saa kun ottaa lähtökohdaksi valmistajan arvot , sitten ajaa->säätö->ajo->säätö
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16296
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Insinööri tietää millaiset kulmat on laitettava vakiokumiseen vakioalustaiseen autoon normaaliajoa varten.

                          Omassa 99% vakiossa E46:ssa alkoi etukumit kulua ja lämmetä tasaisesti (radalla) vasta kun edessä oli niin paljon camberia kuin vakio-osilla saa... Kulmat selkeästi punaisella siis. Ja tuntuu mukavammalta normaaliajossakin itseasiassa.

                          Parhaat kulmat saa kun ottaa lähtökohdaksi valmistajan arvot , sitten ajaa->säätö->ajo->säätö
                          Juup, tämä olikin sarkasmia Aksuli89:lle joka kyseli samaa joltakin muulta...

                          Ps. Summa ostoksille on selvillä Halpaa kuin saippua.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #43
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Ps. Summa ostoksille on selvillä Halpaa kuin saippua.
                            OT , jos jotain on pakko saada, niin ne on saatava. Sillon ne maksaa sen mitä maksaa.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #44
                              215/35-18" kumi takana E46:ssa ja sitte ihmetellään ku ei saada renkaan ja lokarin rakoa umpeen. Kokonaishalkaisija vaivaset 3 cm vähemmän ku oikean kokoisessa kumissa. Varmaan mielenkiintoinen ajettava, kun auto revitään kentään ulkonäön takia ja ajetaan -84 micra-kokoluokan kumilla. Siitä ulkonäöstäkin voi olla montaa mieltä, kun pyöräkotelo ammottaa tyhjyyttään vaakasuunnassa.

                              Sen renkaan saa jo kohtuullisella madalluksella pystysuunnassa kaaren tasalle oikean kokoisella kumilla.

                              Mutta itellehän näitä tehdään.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                #45
                                Originally posted by Ha2 View Post
                                215/35-18" kumi takana E46:ssa ja sitte ihmetellään ku ei saada renkaan ja lokarin rakoa umpeen. Kokonaishalkaisija vaivaset 3 cm vähemmän ku oikean kokoisessa kumissa. Varmaan mielenkiintoinen ajettava, kun auto revitään kentään ulkonäön takia ja ajetaan -84 micra-kokoluokan kumilla. Siitä ulkonäöstäkin voi olla montaa mieltä, kun pyöräkotelo ammottaa tyhjyyttään vaakasuunnassa.

                                Sen renkaan saa jo kohtuullisella madalluksella pystysuunnassa kaaren tasalle oikean kokoisella kumilla.

                                Mutta itellehän näitä tehdään.
                                Mitä siitä ulkonäöstä, mietippä millainen mittarivirhe tuolla rengastuksella tulee.. Satasen vauhdissa kone huutaa kuolemaa
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎