Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 xenonit V * Ä * L * K * K * Y * V * Ä * T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    E46 xenonit V * Ä * L * K * K * Y * V * Ä * T

    Tuo kallis paskakasa, E46 330iA -01 siirtyi diskolinjalle. Xenon-valot välkkyvät nyt jatkuvasti, täysin epäsäännöllisesti mutta molemmat yhtä aikaa. Tätä on nyt ollut jonkun aikaa, mutta tämänpäiväsen pesun jälkeen alkoi räpsyttämään todella huolellisesti. Välillä valot vain vilkkuvat, välillä joku rele (?) naksuu hansikaslokeron tietämillä.

    Apukuljettajan puoleinen umpio on rikki, kosteutta on päässyt tiivistymään sisälle koko talven. Vaihtoumpio hankittu, ei vain oikein ole paikkaa ja varsinkaan aikaa saada lasia vaihdettua. Mutta siitäkään huolimatta ei keulassa pitäisi olla mitään niin herkkää elektroniikkaa, että normaali pesu aiheuttaa tuollaista.

    Mistä alkaa etsimään vikaa?
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    #2
    Ballasti on saanut vettä. Jossakin vaiheessa lakkaa kokonaan pelaamasta. Umpion irroitus, purku ja tiivistys näin pikafiksinä voi vielä pelastaa ballastin. Ballasti löytyy siis umpion pohjaan pultattuna.

    Täältä näkyy vähän rakennetta KLIK
    Last edited by bavaria:39; 14-03-2011, 22:40.

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by bavaria:39 View Post
      Ballasti on saanut vettä. Jossakin vaiheessa lakkaa kokonaan pelaamasta. Umpion irroitus, purku ja tiivistys näin pikafiksinä voi vielä pelastaa ballastin. Ballasti löytyy siis umpion pohjaan pultattuna.

      Täältä näkyy vähän rakennetta KLIK
      Kiitos vastauksesta. Voiko kosteutuvan umpion ballasti vaikuttaa toiseenkin niin, että ne vilkkuvat lähes täydellisessä synkronissa?
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • bavaria:39
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 323
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Kiitos vastauksesta. Voiko kosteutuvan umpion ballasti vaikuttaa toiseenkin niin, että ne vilkkuvat lähes täydellisessä synkronissa?
        Onhan sekin mahdollista, eräässä autossa ballastin vettyminen sotki auton väylät täysin ja aiheutti mm. ongelmia mittaristoon ja outoja vikakoodeja ympäri autoa.

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          #5
          Kovin herkkiä ovat nämä E46:set, omassa alkoi ajovalot (alkuperäiset xenonit) välkkymään täysin mielivaltaisesti kun laitoin lediparkit paikalleen. Loppui kun lisäsin vastukset parkkien johtoihin eli pienestä on kiinni...
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • Jefu
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 58
            • Helsinki

            #6
            Täällä myös alkoi diskoilu kun ccfl-rinkuloiden muunnin sanoi sopparin irti, vaikutti kyllä molempiin ajovaloihin, vaikka vaan apparin puolelta oli paskana. Muutaman sekunnin välein aina sammui ja syttyi. Heitin rinkulat mäkeen ja pistin kokeeksi halogeenipolttimot takas kiinni, no problem.
            Nyt juotettuna ledienkelit kiinni ja pelaa
            MB SLK 350
            Korealainen mopoauto

            Ex: Yamaha YZF-R1
            Honda CB1000RA
            Bmw E46 328Ci

            Comment

            • MYM5
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1141
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Tuo kallis paskakasa, E46 330iA -01 siirtyi diskolinjalle. Xenon-valot välkkyvät nyt jatkuvasti, täysin epäsäännöllisesti mutta molemmat yhtä aikaa. Tätä on nyt ollut jonkun aikaa, mutta tämänpäiväsen pesun jälkeen alkoi räpsyttämään todella huolellisesti. Välillä valot vain vilkkuvat, välillä joku rele (?) naksuu hansikaslokeron tietämillä.

              Apukuljettajan puoleinen umpio on rikki, kosteutta on päässyt tiivistymään sisälle koko talven. Vaihtoumpio hankittu, ei vain oikein ole paikkaa ja varsinkaan aikaa saada lasia vaihdettua. Mutta siitäkään huolimatta ei keulassa pitäisi olla mitään niin herkkää elektroniikkaa, että normaali pesu aiheuttaa tuollaista.

              Mistä alkaa etsimään vikaa?

              Yhdessä e46 oli vika johtosarjassa takakontissa. Ei muistelen saanut kunnolla maita.
              Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #8
                Discoilu vain pahenee..ja molemmat puolet välkkyvät samaan tahtiin, huolestuttaa.

                Miten sen ajovaloumpion alla olevan pesurin saa helpoiten pois tieltä?
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Tarute
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 345
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Kannattaa ohjelmoida valot halogeeneistä-->xenon niin loppuu vilkkuminen
                  Last edited by Tarute; 15-03-2011, 22:19. Reason: taitaa olla alkuperäiset kenonit, luin väärin.
                  340KW/600NM

                  Comment

                  • Wimzy
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 8
                    • Espoo

                    #10
                    Välkkyykö noi xenonit pelkästään vai myös sisävalo? "Jos näin on niin veikkaan että laturista jännitteensäädin paskana?

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Pelkästään Xenonit välkkyvät, ei muu. Autossa on alkup. Xenon-lähivalot jotka toimivat Ok vielä muutama kk sitten, mutta nyt pesun jälkeen pahentunut vain. Tänään täytyy yrittää vaihtaa sitä lasia.

                      Auto oli pajalla hihnojen yms vaihdossa, samalla vikakoodit luettiin. Siellä oli kaikenlaista pientä, joten voihan se olla että ballasti on saanut liikaa kosteutta, mutta miksi se räpsyttää kumpaakin valoa..ei tajua.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        #12
                        Jos xenon jälkiasennussarjssa asennuksen jälkeen poltin vilkkuu niin konkat auttaa. Tässä tapauksessa se on vaikeampi määritellä.... Kuivata sarja kunolla ja poista mahdollinen oksidaatio contact spray'n kanssa.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Tämä on ihan alkuperäinen. Onko näihin koskaan saanut bi-xenoneita?

                          - Vilkku irti. Kun tajuaa painaa talttapäisellä ruuvimeisselillä sitä ei heti ensimmäistä vaan alempaa klipisiä alaspäin ja nitkuttaa paketti ulos, oli hetkenä päästä käsissä.

                          - Umpion alla ole maalattu muovilista irti jäähdyttimen puoleisesta päästä, varovasti. Sitten lokasuojan puoleinen pää, pieni muovinen parin euron pikkuruuvari alta ja varovasti vetoa eteenpäin. Kun vetää koko kappaletta eteenpäin, myös lampunpesuri tulee mukana - tällöin saa tilaa ottaa koko umpio pois autosta.

                          - Tiivistekappale irti. Näköjään molemmilla puolilla alimmaiset pikkuklipsit poikki, pitää vaihtaa.

                          - Neljä 8mm ruuvia irti. Myös se "pahassa paikassa" ollut tuli ylös ihan ilman magneettihylsyä, suunnattomalla varovaisuudella. Saa nähdä miten menee takaisin.

                          - Umpio varovasti ulos nitkuttaen.

                          - Umpiosta tuli ihan pikkuisen vettä ulos. Ihan kunnolla kostettua suojamuovin sisäpuolella, myös suojalasin tiiviste märkä eli sekin vaihdetaan nyt samalla. Nyt se on kuivauskaapissa parisen tuntia, n. 26°C lämpöä.

                          Kokoonpano kohta, saa nähdä miten käy. Jos tämä ei auta, niin en tiedä mikä auttaa. Liittimissä ei hapettumia, kaikki ehjiä ja johtimet hyväkuntoisia. Koska nuo polttimot välkkyvät ilman omaa syytää, niin en vielä laita uusia polttimoja sisään.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #14
                            Kokeilepa nypätä vuoronperään ballasteilta virtaliitin irti, että rauhoittuuko se toinen puoli palamaan normaalisti. Sellainen harmaa (onkohan kaikissa harmaa?) kaksinapainen ovaalinmuotoinen liitin.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2540
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Ei auttanut kuivaus & tiivistys.

                              Nyt kun katseli sopivassa valossa, niin parkitkin hiukan väreilivät, ts. jännite ei ollut tasaista. Xenonit syttyvät normaalisti, alkavat melkein heti välkkymään. Ehkä vika on virransaannissa, koska molempien puolten parkkivalot väreilivät?

                              Uusi kupu päällä ja nyt se on asennettu oikein, ei vain "huulelle" ja vielä uuden tiivisteen kera. Sen verran korjaantumaton vika potuttaa, että auto taitaa lähteä jonnekin asiantuntevaan sähköpajaan kohta. Suosituksia pk-seudulta, nimenomaan onnistunutta sähköongelmien ratkaisua?
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎