Originally posted by Petteri75
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 xenonit V * Ä * L * K * K * Y * V * Ä * T
Collapse
X
-
Voisiko se olla akku? Auto täytti juuri vuosikymmenen ja pikakurkistus takakonttiin loi valoa BMW-akkuun, eli saattaa hyvinkin olla alkuperäinen. Nimittäin, kun autolla ajoi kotiin n. 34km xenonit ja radio kiinni, niin kotipihassa joutokäynnillä eivät valot vilkkuneet lainkaan! Useampi minuutti meni välkkymättä, kunnes aloin tonkimaan takakonttia ja sammutin auton.
Kymmenen minuuttia myöhemmin kokeilin vielä mielenkiinnosta käynnistää auton ja valot päälle -> samanlaista vilkkumista. Tämän lisäksi on muutaman kerran tullut noin 5 sekunniksi valotauluun ilmoitus vas. takavalopolttimon palamisesta, joka on sitten poistunut (valo ok).BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by stone cold View PostTarkasta takavalojen maadotukset + johtosarjan maadotukset kontista.
Ei se 740:ään akku pahemmin varoitellut ja latauksen jälkeen toimi ihan OK. Mutta ehkä sitä tulee suunnattua huomenna Motonettiin, 75€ taas köyhtyy. Vähintään. Mitähän vielä?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Ei ollut akku. Akku oli hyvin todennäköisesti BMW:n alkuperäinen, hirveän painava 80Ah / 640A lyijy-järkäle, sisään livahti Szna..jokin, 70Ah / 540A -akku, toivottavasti kestää vaikka on pienempi - Motonetin hyllyllä ei ollut aamulla muuta.
Tuli myös kokeiltua otettua siitä kostuneesta umpiosta johtoa irti, mutta silti toinen puoli jatkoi normaaliin tahtiin vilkkumistaan. Sitä parkkivalojen väreilyä tulee ihan virrat päällä, riippumatta onko moottori käynnissä vai ei. Kontaktihäiriö / maadoitusvika, mutta missä? Mikä kohta takaluukuukun johtosarjassa yleisimmin tulee katkoja?
Ei kyllä haluaisi katsella tälläisiä häiriöitä, vasta 10-vuotias ja Suomi-auto. Näidenhän piti olla täysin viattomia! Ajettukin vasta 127tkm..
Edit: Lisädiagnostiikkaa. Auto jäi vahingossa virrat päälle n. vartiksi. Sinä aikana oli tullut vas edestä ja takaa ilmoitukset palaneista polttimoista. Kun auton laittoi päälle, niin ne häipyivät parissa sekunnissa. Xenonit eivät välky / alkavat välkkymään vähemmän, kun moottori ei käy. Onkohan tuolla Ah-määrällä jotain merkitystä CAN-väyläisessä (tjsp) autossa, kuitenkin tultiin kapasiteetissa hiukan alaspäin?Last edited by Petteri75; 17-03-2011, 21:53.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostOnko antaa ohjetta kuinka tuo tehdään? Itsellä olisi inpa ja dis käytettävissä.
Minun autossa ei onnistunut, liian vanha valoboxi, jartsa02 varmaan osaa jos muuten vaan mahdollista.
Quote:
Originally Posted by expertti
Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.
Originally posted by jartsa02 View PostNiin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ainakin BMW Scanner 1.40 on hyvä/yksinkertainen noiden valoboksin asetuksien säätöön.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Ajoin autoa kolmatta kertaa huoltotilaan, valot välkkyivät. Sitten ne alkoivat palamaan normaalisti, myöskään parkkivalot eivät enää värisseet. Yritin etsiä valojen maadoituspaikkaa nopeasti pesusäiliön alta (sitä löytämättä), tavarat kiinni ja valojen kokeilua - edelleenkin toimi normaalisti, moottori käynnissä tai poissa päältä. Outoa..todella outoa.
Voiko maadoituspaikan kastuminen aiheuttaa tälläistä? Onko keulassa jotain sellaista, muuntajaa tms joka voi aiheuttaa epävakaista virtaa?
EDIT: Huoli pois, valot välkkyivät kiivaasti kotiinajettaessa.Last edited by Petteri75; 18-03-2011, 22:06.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Siis eihän bmw ole ikinä osannut tehdä kunnolla 3 series takavalojen maadoitusta. Tai no.. tässä nykyisessä e90:ssä ei vielä ole tarvinnu tehdä mitään takavaloille.
Avaa takavalojen pohja ni näet kyllä jos siellä on maadotus ongelmaa. Mulla tosiaan joskus suli se pohja siihen malliin että oli takaluukku täynnä savua.
Kolvaamalla tuli kondikseen. Mutta syy xenonien räpsymiseen oli ballastit.
Comment
-
-
Originally posted by jasse View PostSiis eihän bmw ole ikinä osannut tehdä kunnolla 3 series takavalojen maadoitusta. Tai no.. tässä nykyisessä e90:ssä ei vielä ole tarvinnu tehdä mitään takavaloille.
Avaa takavalojen pohja ni näet kyllä jos siellä on maadotus ongelmaa. Mulla tosiaan joskus suli se pohja siihen malliin että oli takaluukku täynnä savua.
Kolvaamalla tuli kondikseen. Mutta syy xenonien räpsymiseen oli ballastit.
Comment
-
Comment