Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 xenonit V * Ä * L * K * K * Y * V * Ä * T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Ei auttanut kuivaus & tiivistys.

    Nyt kun katseli sopivassa valossa, niin parkitkin hiukan väreilivät, ts. jännite ei ollut tasaista. Xenonit syttyvät normaalisti, alkavat melkein heti välkkymään. Ehkä vika on virransaannissa, koska molempien puolten parkkivalot väreilivät?

    Uusi kupu päällä ja nyt se on asennettu oikein, ei vain "huulelle" ja vielä uuden tiivisteen kera. Sen verran korjaantumaton vika potuttaa, että auto taitaa lähteä jonnekin asiantuntevaan sähköpajaan kohta. Suosituksia pk-seudulta, nimenomaan onnistunutta sähköongelmien ratkaisua?
    Eikös se sitten ole ElektroMekaa kohti mentävä.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Tzap
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 93
      • Kangasala

      #17
      Ittellä välkkyi nuo xenonit kanssa, tajavalojen liittimet irti -> kontaktisprayta väliin -> liittimet kiinni ja valot pelas sen jälkeen ok..
      BMW e61 530Da Touring -08 LCI

      ex BMW e46 328Ci -99
      ex BMW e39 535ia -97
      ex BMW e30 318i -89

      - Honda CBR 1000 Fireblade -08 -
      ex Suzuki B-King -09

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2540
        • Kirkkonummi

        #18
        Voisiko se olla akku? Auto täytti juuri vuosikymmenen ja pikakurkistus takakonttiin loi valoa BMW-akkuun, eli saattaa hyvinkin olla alkuperäinen. Nimittäin, kun autolla ajoi kotiin n. 34km xenonit ja radio kiinni, niin kotipihassa joutokäynnillä eivät valot vilkkuneet lainkaan! Useampi minuutti meni välkkymättä, kunnes aloin tonkimaan takakonttia ja sammutin auton.

        Kymmenen minuuttia myöhemmin kokeilin vielä mielenkiinnosta käynnistää auton ja valot päälle -> samanlaista vilkkumista. Tämän lisäksi on muutaman kerran tullut noin 5 sekunniksi valotauluun ilmoitus vas. takavalopolttimon palamisesta, joka on sitten poistunut (valo ok).
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • stone cold
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 6

          #19
          Tarkasta takavalojen maadotukset + johtosarjan maadotukset kontista.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #20
            Sulla on tuuria noiden akkujen kanssa. Voisi hyvinkin olla taas noin yksinkertainen vika. Viimeksi taisit säikähtää että automaattilaatikko hajosi, onneksi ei
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              #21
              Originally posted by stone cold View Post
              Tarkasta takavalojen maadotukset + johtosarjan maadotukset kontista.
              Missä päin suunnilleen ne maadoituspisteet ovat? Kun auto kävi OK, niin mitään reagointia sen johtosarjan pyörittelyyn ei tullut.

              Ei se 740:ään akku pahemmin varoitellut ja latauksen jälkeen toimi ihan OK. Mutta ehkä sitä tulee suunnattua huomenna Motonettiin, 75€ taas köyhtyy. Vähintään. Mitähän vielä?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #22
                Ei ollut akku. Akku oli hyvin todennäköisesti BMW:n alkuperäinen, hirveän painava 80Ah / 640A lyijy-järkäle, sisään livahti Szna..jokin, 70Ah / 540A -akku, toivottavasti kestää vaikka on pienempi - Motonetin hyllyllä ei ollut aamulla muuta.

                Tuli myös kokeiltua otettua siitä kostuneesta umpiosta johtoa irti, mutta silti toinen puoli jatkoi normaaliin tahtiin vilkkumistaan. Sitä parkkivalojen väreilyä tulee ihan virrat päällä, riippumatta onko moottori käynnissä vai ei. Kontaktihäiriö / maadoitusvika, mutta missä? Mikä kohta takaluukuukun johtosarjassa yleisimmin tulee katkoja?

                Ei kyllä haluaisi katsella tälläisiä häiriöitä, vasta 10-vuotias ja Suomi-auto. Näidenhän piti olla täysin viattomia! Ajettukin vasta 127tkm..

                Edit: Lisädiagnostiikkaa. Auto jäi vahingossa virrat päälle n. vartiksi. Sinä aikana oli tullut vas edestä ja takaa ilmoitukset palaneista polttimoista. Kun auton laittoi päälle, niin ne häipyivät parissa sekunnissa. Xenonit eivät välky / alkavat välkkymään vähemmän, kun moottori ei käy. Onkohan tuolla Ah-määrällä jotain merkitystä CAN-väyläisessä (tjsp) autossa, kuitenkin tultiin kapasiteetissa hiukan alaspäin?
                Last edited by Petteri75; 17-03-2011, 21:53.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #23
                  Originally posted by Tarute View Post
                  Kannattaa ohjelmoida valot halogeeneistä-->xenon niin loppuu vilkkuminen
                  Onko antaa ohjetta kuinka tuo tehdään? Itsellä olisi inpa ja dis käytettävissä.

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by expertti View Post
                    Onko antaa ohjetta kuinka tuo tehdään? Itsellä olisi inpa ja dis käytettävissä.
                    Itse yritin tuota muuttaa ja silloin kyselit myös tuosta...eipä tuohon jartsa02 vastaukseen varmaan uutta tietoa ole. PWM asetuksia etsimään jos löytyy.

                    Minun autossa ei onnistunut, liian vanha valoboxi, jartsa02 varmaan osaa jos muuten vaan mahdollista.




                    Quote:
                    Originally Posted by expertti
                    Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.


                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Niin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #25
                      Ainakin BMW Scanner 1.40 on hyvä/yksinkertainen noiden valoboksin asetuksien säätöön.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Ajoin autoa kolmatta kertaa huoltotilaan, valot välkkyivät. Sitten ne alkoivat palamaan normaalisti, myöskään parkkivalot eivät enää värisseet. Yritin etsiä valojen maadoituspaikkaa nopeasti pesusäiliön alta (sitä löytämättä), tavarat kiinni ja valojen kokeilua - edelleenkin toimi normaalisti, moottori käynnissä tai poissa päältä. Outoa..todella outoa.

                        Voiko maadoituspaikan kastuminen aiheuttaa tälläistä? Onko keulassa jotain sellaista, muuntajaa tms joka voi aiheuttaa epävakaista virtaa?

                        EDIT: Huoli pois, valot välkkyivät kiivaasti kotiinajettaessa.
                        Last edited by Petteri75; 18-03-2011, 22:06.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • jasse
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 473
                          • Salo , Finland

                          #27


                          näitä on ollu ja tulee olemaan. tsemppiä.
                          ballastit vaihtoon ja maadotukset takaluukusta kuntoon. Mulla oli joskus takaluukku täynnä savua huonon maadotuksen takia.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            Missäpäin ne takakontin maadoitukset ovat? Jotain outoa autossa on, päivän seisomisen jälkeen saattaa jompi kumpi vilkku pätkiä, täytyy aloittaa tutkiminen kunhan joskus pääsisi auton kanssa lämpimään tilaan.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • jasse
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 473
                              • Salo , Finland

                              #29
                              Siis eihän bmw ole ikinä osannut tehdä kunnolla 3 series takavalojen maadoitusta. Tai no.. tässä nykyisessä e90:ssä ei vielä ole tarvinnu tehdä mitään takavaloille.

                              Avaa takavalojen pohja ni näet kyllä jos siellä on maadotus ongelmaa. Mulla tosiaan joskus suli se pohja siihen malliin että oli takaluukku täynnä savua.
                              Kolvaamalla tuli kondikseen. Mutta syy xenonien räpsymiseen oli ballastit.

                              Comment

                              • O.J
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 66
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by jasse View Post
                                Siis eihän bmw ole ikinä osannut tehdä kunnolla 3 series takavalojen maadoitusta. Tai no.. tässä nykyisessä e90:ssä ei vielä ole tarvinnu tehdä mitään takavaloille.

                                Avaa takavalojen pohja ni näet kyllä jos siellä on maadotus ongelmaa. Mulla tosiaan joskus suli se pohja siihen malliin että oli takaluukku täynnä savua.
                                Kolvaamalla tuli kondikseen. Mutta syy xenonien räpsymiseen oli ballastit.
                                Mulla välkkyi xenonit aikoinaan kylmällä, kun halpis kiinapolttimot olivat paikoillaan. Vaihdettuani takaisin merkkipolttimoihin loppui ongelmat kertaheitolla. Oletko kokeillut toisilla polttimoilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎