Noi E46 umpiot saa rikki paiskomalla luukun kiinni liian kovaa, jolloin sisälle pääsee kosteutta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 xenonit V * Ä * L * K * K * Y * V * Ä * T
Collapse
X
-
Originally posted by O.J View PostMulla välkkyi xenonit aikoinaan kylmällä, kun halpis kiinapolttimot olivat paikoillaan. Vaihdettuani takaisin merkkipolttimoihin loppui ongelmat kertaheitolla. Oletko kokeillut toisilla polttimoilla?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostEn, todennäköisesti ne ovat alkup. vuodelta 2001 - niin kuin suurin osa autosta muutenkin. Ja kuten sanottu, tämä välkkymisongelma alkoi kunnolla, kun pesin auton = keula kastui. Välkkyy vieläkin..Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.
Comment
-
-
Originally posted by MYM5 View PostOletko tarkistanut ne takakontin johdot kunnolla?
Toisella puolella polttimoiden tarkastelu teki tehtävänsä, yksi jäi melkein käteen ja toisen kontakti heikko, joten molemmat vaihtoon. Ainakaan nyt illalla ei pikatesteissä alkanut vilkkumaan, mutta eiköhän se elävöitä jotain pidempää työreissua kun edessä olisi 2-4h pimeässä ajoa.
Joten, kun keula kastuu ja xenonit alkavat välkkymään, syy onkin takavalojen maadoituksessa? Kyllä, autosähköt tarjoavat ehtymätöntä harrastuksen iloa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Ebayn halvat polttimot aiheutti mun mersussa ongelmia. Kyllä niissä luki philips, mutta en oo ihan vakuuttunut, oliko ne oikeasti sen merkkiset. Kun ongelmat alkoivat, ostin ebaystä nuo polttimot. Ongelmat jatkuivat, tilasin www.xenonballasts.com firmasta uudet ballastit. Ongelma loppui hetkeksi, mutta alkoi taas. Vaihdoin takas ne vanhat "risat" polttimot ja kas, ongelma poistui. Vaikea tosta on varmaa diagnoosia tehdä, mutta epäilen, että ballastit oli menossa ja huonot uudet polttimot vain sekoittivat pakkaa. Lopulta ne alkoivat toimia ihan normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Stonde View PostMistä tuo valoyksikkö löytyy?
Mulla välkkyi kuskinpuolen xenoni aikansa ja sammui sitten kokonaan.
Vaihdoin just ballastin ja sain valon taas syttymään, mutta räpsyminen alkoi taas heti.
Auto on 330i touring -02.
Voisiko sytytin aiheuttaa välkkymisen? Molemmat puolet kuitenkin syttyvät normaalisti.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
mulla teki sitä että vilkku aina jonkukerran ja sitte sammui, käytti valot katkasiasta kiinni ja laitto päälle ni palo taas jonkuaikaa ja taas sama homma. kokeilin huvikseen laittaa elektrosprayta kaikkiin niihin liittimiin ni jo on sen jälkeen toiminu kuin unelmaBMW E30 316i -89
EX: BMW E91 320da touring-08
EX: BMW E46 320da M-Sport 2 touring-04
EX: BMW E46 330d M-Sport Sedan-01
Comment
-
-
Mikähän näitä välkyttää?
Auton ostaessa oli alkuperäiset xenonit puolikkaissa ja jälkiasenteiset pitkissä. Valot välkkyivät villisti startin yhteydessä sekä ajossa satunnaisesti. Myös vikavalot syttyivät alussa ja ajossa.
No poistin pitkistä jälkiasenteiset xenonit. Molemmat valot välkkyvät edelleen startin yhteydessä ja antaa vikavaloa joko molemmille valoille tai vain vasemmalle. Ennen xenon-valojen kytkemistä saattoi välkyttää myös pelkkiä parkkeja ja antaa niistä herjaa.
Seuraavaksi koitin tuota xenonkaupan vikailmoituksen ohittajaa. Ei kovin herkästi enää vilkuta ajovaloja, mutta vikavalot syttyvät edelleen 5 - 10 sekunnin ajaksi. Jos valot kytkee vasta ajossa, niin ongelmia ei ole.
Mitäs kokeilla seuraavaksi? Akun pitäisi olla lähes uusi, joten en usko siitä johtuvan. Mitään muita kohteita mitä voisi epäillä?
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTänään tehty. Kuljettanpuoleisen valoyksikön maadoitusjohto oli näköjään lämmennyt ja sulattanutkin jo vähän muovia vastakappaleesta. Ensihätään rapsuttelua mutta kuten netissä muuallakin on todettu, kyseessä on jälleen kerran yksi BMW:n suunnitteluvika jota tehdas ei ikinä tule myöntämään. Tarvitsee siis ylimääräisen maadoituksen, mutta pitäisikö se laittaa kiinni suoraan valorunkoon ja toinen pää jonnekin, jossa näyttisi olevan metallinen kiinnityskohta?. Onneksi ei hirveän pitkälle ollut mennyt, auto on siis 10v. ja ajettu 127tkm, joten ei nyt kovastakaan rasituksesta voi puhua.
Toisella puolella polttimoiden tarkastelu teki tehtävänsä, yksi jäi melkein käteen ja toisen kontakti heikko, joten molemmat vaihtoon. Ainakaan nyt illalla ei pikatesteissä alkanut vilkkumaan, mutta eiköhän se elävöitä jotain pidempää työreissua kun edessä olisi 2-4h pimeässä ajoa.
Joten, kun keula kastuu ja xenonit alkavat välkkymään, syy onkin takavalojen maadoituksessa? Kyllä, autosähköt tarjoavat ehtymätöntä harrastuksen iloa.
BMW:ltä löytyy tuo liitin uutena ja siihen sopivat liitinnastoihin puristetut 20 cm pätkät kaapelia, ovat vaan niin ohutta kuparia ettei tuo maadoitus tule kestämään.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOmasta alko vas. xenonpoltin räpsimään, kylmänä ei mutta kun hetken ajelee niin alkaa vilkkuminen, ikään kuin antais lisää virtaa koska xenonpoltin vahvistuu, ei himmene. Joskus tosiaan sitten ihan sammunutkin ja kojelauta ilmoittaa kärähtäneestä ajovalosta, joka lähtee tosin pois kun kääntää valokatkaisimen 0-asentoon ja hetken päästä takaisin päälle.
Missäköhän vika, orkkis ballasti?
Niin ja polttimot CNLightsin EPDMTuningilta, viime keväänä ostettu uudet ja orkkispoltin räpsi samalla tavalla ennen vaihtoa.Originally posted by NokiLeka View PostKäypäs ottamassa se polttimo käteen, ettei olisi lukitustappi katkennut? Multa katkesi samanmerkkisestä polttimosta toinen lukitustappi ja melkein sulatti polttimon kannan ja liittimen. Muutoin vika saattaa liittyä sytyttimeen.
Molemmin puolin siis näyttää tältä.
Suurempi kuva
Suurempi kuva
Comment
-
-
Ota se polttimolevyn liitin irti, onko liittimen rungossa tai polttimolevyn liittimen pohjassa sulamisjälkiä? Täältä esimerkki.
Mulla esimerkiksi ei ollut mitään lämpöön viittavia jälkiä noin vuosi takaperin vaikka check control sanoi että jokin oikean takakulman valoista olis finaalissa. Vasta kuukausi sitten löytyi lämpödeformaatiota.
Comment
-
-
Liittimet ovat joka suunnasta ok, ei sulamisjälkiä eikä muutakaan häröä hapettumista.
Tossa polttimolevyssä ei edes ole paikkaa abikolle, mutta saishan sen maapiuhan juotettuakin kiinni. Mutta takavalot eivät siis aiheuta mulle tätä välkkymistä.
Yritin tänään nopeasti katsoa vasempaa xenon polttimoa, mutta tyssäs siihen kun en saa pois sitä mustaa kovaa muovikupua, niin stnan ahdas paikka, tiedä sitten pitäiskö ilmanputsarikotelo irroittaa tjms. että pääsis paremmin käsiksi.
Onko nokileka siinä itse polttimossa se lukitustappi, siis tämmöset tapit kuten tossa kuvassa? Jos ovat niin miten ne (rikkinäiset) ottaako ne kiinni johonkin ja alkaa sulaamaan? Onko sytytin ja ballasti sama juttu?
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKäypäs ottamassa se polttimo käteen, ettei olisi lukitustappi katkennut? Multa katkesi samanmerkkisestä polttimosta toinen lukitustappi ja melkein sulatti polttimon kannan ja liittimen. Muutoin vika saattaa liittyä sytyttimeen.
Comment
-
-
Hiukan on tosiaan lämmennyt. Mulla oli selkeästi toinen tapeista poikki ja polttimo oli päässyt heilumaan jolloin kontakti oli huonontunut ja siksi sulattanut polttimon kantaa, kylläkin huomattavasti tuota pahemmin.. Mites ne nykyiset polttimot? Meinaan kun se alkaa sitten sulattaa myös sitä liitintä ja sen vaihtaminen onkin sitten paskamaisempi homma koska sisältyy sytyttimeen. Tai ei sinänsä paskamaisempi, ei se työnä paha ole mutta hintava."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment