No se näytti takaiskareille jotain 15-20%, keskenään niissä ei juuri eroa ollut. Katsastusmieskin oli sitten sitä mieltä, että jäykkä m-sport alusta ja matalaprofiiliset renkaat aiheuttaa vääristymän mittauksessa. Enkä oikeen usko, että molemmat uudet iskarit ois heti rikki. Pistin samalla uusiksi ne yläpäätkin. Tulisko takaiskareista muutenkaan tärinää rattiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)
Collapse
X
-
yläpään kääntölaakerit ??
Originally posted by Antsah View Posthttp://bmwfans.info/parts/catalog/E4...taching_parts/
Mikä näistä?
Mun mielestä siellä ei paljon kumia ole muussa kuin jousien kierteissä yläpäässä, eli tuo osa 8
osaa sitten juuri tuonkin kaltaisia oireita aiheuttaa. Lisäksi kuopissa/yms. kolinat ja tärinät jne jne.
Näitä löytyy sitten tarvikkeena ainakin kahta ERI korkuista!!
miksiköhän ?? olisiko KIINAlaiselle tullut toleranssin mukainen heitto valmistuksessa.
tästä johtuen olen ostanut bmw:ltä originaalit Saksasta tilaten hintaan n.30€ /kpl
ja toiminta /sopivuus ollut aina varmaa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Kenelläkään tietoa kannattaako tuota jarrujärjestelmän venttiiliä alkaa uusimaan?? Voiko tuo vioittua?
EDIT:
Tilasin nyt kuitenkin tuon ventitilin kun ei kallis ollut 16e. Käyn vielä jarrusatulat läpi, jos ei noilla kummene niin ilmeisesti sitten pitää vaihtaa merkkiä, että tästä ongelmasta pääsee eroon. Takavanteista oli molemmista irronneet kaikki painot talven aikana. Siitä vatkaus kun vaihdoin vanteiden paikkaa.Last edited by Antsah; 30-03-2011, 10:58.
Comment
-
-
Jos alustajumppa on pitänyt sisällään etutukivarren heloja myöten kaikki niin heittäisin hatusta renkaiden runkovaurion seuraavaksi.
Originally posted by Antsah View PostTulipa tuossa mieleen, että voiko aiheutua epätasaisesta jarrupaineesta? Eli jarrupaineensäädin tai jokin vastaava osa viallinen. Mitenhän tuon voisi todeta?
Ja mistähän johtuu, että vanteet ei tunnu pysyvän tasapainossa? Tasapainotin kaikki talvivanteet alkutalvesta ja nyt vaihdoin vanteiden paikkkaa, niin takana olleet on aivan epätasapainossa kun alkoi vatkaamaan rattia ihan ilman jarruttamistakin.
Muuten , vastaan on tullut BMWitä joissa ainut oire on ollut ratin vatkaaminen jarruttaissa ja ainoat viat on löydetty taka-akselilta. Ne korjaamalla on oire poistunut. En osaa tätä selittää ( miksi ) mutta näin on käynyt.
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Käytin nuo renkaat tasapanoituksessa eilen tosiaan ja takavanteista puuttui kaikki painot Vianorilla vissiin hyvin kiinnitetty. Kyselin asentajalta vanteiden ja renkaiden kunnosta ja hän ei niissä huomannut mitään vikaa, katselin niitä itsekkin kun pyörivät tasapainotuskoneessa. Sama oire oli myös kesärenkailla viime kesänä.
Sitten kyselin samalla tästä vatkauksesta niin hetihän se oli vaihtamassa jarrulevyjä. Ilmeisesti tämä on se ensimmäinen korjausmetodi korjaamoilla Jarrujen aaltoilevaan nykimiseen ei osannut sanoa oikein mitään.
Edestä on vaihdettu tosiaan kaikki, nuo helatkin.
Tuo nykiminen varsinkin tuntuu vaihtelevan. Joskus ei nyvi juuri ollenkaan ja joskus ihan kunnolla.
Osaisko Petrolhead sanoa mitä sieltä taka-akselilta pitäisi alkaa tutkimaan?
Sinne on uusittu takaiskarit+yläpäät, ne isot puslat siitä alatukivarren etupäästä, koiranluut ja vakaajankumipuslat. Jarrulevyt ja palat on uusittu taakse ja jarrusatuloita on herkistelty, eivät olleet kyllä männät jumissa, liut oli silloin hieman jumissa, mutta nekin kyllä sitten rasvailtiin. Niin ja jousetkin tuli vaihdettua taakse ensin katkesi toinen ja parin kuukauden päästä toinen. Laadukkaita nuo Eibachin jouset..
Korjaamolla huoltomies tyrmäsi muuten heti ajatuksen siitä että tärinä tulisi rattiin takapäästä, mutta eipä kyllä vakuuttanut tuo jarrulevyjen vaihtoehdotuskaan.Last edited by Antsah; 31-03-2011, 10:39.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View Post
Sitten kyselin samalla tästä vatkauksesta niin hetihän se oli vaihtamassa jarrulevyjä. Ilmeisesti tämä on se ensimmäinen korjausmetodi korjaamoilla Jarrujen aaltoilevaan nykimiseen ei osannut sanoa oikein mitään.
Osaisko Petrolhead sanoa mitä sieltä taka-akselilta pitäisi alkaa tutkimaan?
Niin ja jousetkin tuli vaihdettua taakse ensin katkesi toinen ja parin kuukauden päästä toinen. Laadukkaita nuo Eibachin jouset..
Korjaamolla huoltomies tyrmäsi muuten heti ajatuksen siitä että tärinä tulisi rattiin takapäästä, mutta eipä kyllä vakuuttanut tuo jarrulevyjen vaihtoehdotuskaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Raidetangotkin tuli uusittua kokonaisuudessaan. Hammastankoja on kokeiltu kahtakin eriä Rattiakselin nivelöintikin tuli katsottua samalla, eipä siinäkään mitään vikaa minusta ollut mitä käsissä pyörittelin sitä niveltä.
Pitänee katsella sitä takapäätä vielä tarkemmin. Jotenkin vaan tuntuu että tuo jarrujen aaltoileva nykiminen viittaisi jarrujärjestelmään, en tiiä.
Nykiminen ja tärinä poistui tosin täydellisesti sen 2-3tkm ajaksi etujarrulevyjen vaihdon jälkeen, kunnes levyt vähän lasittui, että tuleeko se tärinä kuitenkin sitten etupäästä? Mun mielestä takapäähän kun vaihdoin levyt niin tärinä ei muuttunut miksikään. Tästä vaan päättelin että oisko se syy etupäässä?Last edited by Antsah; 31-03-2011, 21:42.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNykiminen ja tärinä poistui tosin täydellisesti sen 2-3tkm ajaksi etujarrulevyjen vaihdon jälkeen, kunnes levyt vähän lasittui, että tuleeko se tärinä kuitenkin sitten etupäästä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNuo satulat on uudet edessä ostin siis tehdaskunnostetut, joten en ihan heti lähde kyllä niitä vaihtamaan. Liu'ut vois kattoa vielä läpi.
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostOotkos tuon jo kattonu http://www.e46fanatics.com/forum/sho...d.php?t=586393Last edited by Antsah; 31-03-2011, 23:05.
Comment
-
-
Heitetään hatusta että mites jarruletkujen kunto / jarrut ilmattu kunnolla? Voisko vaikuttaa asiaan.. Omaankin tullut vaihdettua kaikki samat osat eteen sekä taakse mitä sulla (alusta+jarrut), lisäyksenä uudet satulat myös takana ja teräspunos jarruletkut joka nurkassa. Jossain vaiheessa omakin nyki samallalailla mutta ei kirveelläkään muista minkä osien vaihdon jälkeen oire katosi..e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
Comment