Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d M57 ei toimi turbon vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jushi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 176
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by StreetA View Post
    Kaverilla teki samanlaista puutumista 320d:ssä ja syynä oli viallinen ilmamassamittari. Saatto lopettaa kiihtymisen esim. kesken rekan ohittamisen niin ei muuta ku palaat takasin hakemaan uutta vauhtia
    Siihen tässä tuntuu kaikki viittaavan, niin pitänee kokeilla ensimmäisenä. Melkosta hakuammuntaa sinänsä, kun sen irti ottaminen vaikuttaa niin moneen paikkaan, mutta jostain se on aloitettava.

    .Jussi
    e46 318i M-sport-I -kauppakassi
    Subaru Impreza WRX Sti
    Skoda Octavia 1U -käyttis

    ex. e46 330d touring

    ex. e39 528i shadowline M5-Look

    Comment

    • JVP
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 98
      • oulu

      #17
      jos kuiteski ensin käyttäisit autoa koodinluvussa niin ei tarvis arpoa omassa kulkineessa oli samanlaista vikaa ja syynä oli massamittari. inpan livedatalla näkee hyvin pelaako se vai ei.
      ex. e46 330d
      ex. e39 540i
      ex. e46 330i coupe
      ex. e36 325i coupe
      ex. e30 318i
      ex. e30 316
      ex. e28 520i

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #18
        Originally posted by JVP View Post
        jos kuiteski ensin käyttäisit autoa koodinluvussa niin ei tarvis arpoa omassa kulkineessa oli samanlaista vikaa ja syynä oli massamittari. inpan livedatalla näkee hyvin pelaako se vai ei.
        Oli sitten syy maffissa tai ei, niin jos ei tietoa oikein koska vaihdettu niin vaihtoon vaan. Kulutustavaraa kun on. Kohta se kuitenkin alkaa vaikuttamaan kulkuun pikkuhiljaa. On kuitenkin pikkujuttu verrattuna tuollaiseen turbojumppaan.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • jushi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 176
          • Kouvola

          #19
          Koodit nyt viittais ahtopaineanturiin, 38 kertaa tullu sieltä suunnalta viimeisen 2000km aikana. Jokusen kerran myös ahtopaineen säätimeltä (solenoidi? voiko nämä johtua tuosta anturista?)

          Mut tulipahan jo tilattua toi imm, eipä siitäkään varmaan haittaa ole, kun autolla kuitenkin on ajettu jo 240tkm ja vanha tuskin näyttää enää prikulleen oikein ja menisi kohta kuitenkin.

          Ajattelin laittaa ton ahtopaineanturin ja vetää solenoidille, säiliölle ja turbolle uudet alipaineletkut varmuudeksi, kun ovat melko haperoa jo (turbon vekslailun yhteydessä katsoin, että on ehjiä, mutta kuitenkin kuluneita/hiertyneitä), josko sillä helpottais.

          Joku voisi vielä varmistaa, että anturi on tämä osa:

          TÄSSÄ kuvassa osa numero 13.

          Kiitos jo taas etukäteen.


          .Jussi
          e46 318i M-sport-I -kauppakassi
          Subaru Impreza WRX Sti
          Skoda Octavia 1U -käyttis

          ex. e46 330d touring

          ex. e39 528i shadowline M5-Look

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Mitä ne koodit tarkalleen on? Lisäselityksineen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jushi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 176
              • Kouvola

              #21
              En muista suoralta kädeltä, Dunkyn kanssa niitä katottiin. Mut oli selkeesti ahtopaineanturi (charge air pressure sensor muistaakseni) ja sitte toiset tais olla charge air pressure regulator or charge air pressure sensor nimellä...

              Mut oli kohtuu selkeä, kun livedataa kattoessa, käynnistäessä nous hitaasti 700mbar -> 1044mbar ja pysyi siinä, ei edes kymmenyksen heittoa vaikka kuinka kaasutteli ym.


              .Jussi
              e46 318i M-sport-I -kauppakassi
              Subaru Impreza WRX Sti
              Skoda Octavia 1U -käyttis

              ex. e46 330d touring

              ex. e39 528i shadowline M5-Look

              Comment

              • jushi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 176
                • Kouvola

                #22
                Noni, ahtopaineanturi ja ilmamassamittari vaihdettu.

                Vika ei poistunut, mutta muuttui, siirtyi nyt yläkierroksille, kun aikaisemmin oli ennemminkin alapään ongelma. En nyt sen suuremmin testaillut, mutta kakkosvaihteella ~3800rpm ja nelosella ~2600rpm tehot häviää kokonaan. Meno loppuu kuin seinään. Siihen saakka kyllä vetääkin tosi hyvin nyt.

                Ideoita? Huomenna koodien lukuun taas ja kattomaan kuinka käy, mutta varmaan sitte ahtimen siipien solenoidi (ahtopaineensäädin) ja sen alipaineletkut?

                .Jussi
                e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                Subaru Impreza WRX Sti
                Skoda Octavia 1U -käyttis

                ex. e46 330d touring

                ex. e39 528i shadowline M5-Look

                Comment

                • diffas
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 215
                  • Lahti

                  #23
                  Oireista päätellen, voisi kuvitella että menee vikatilaan yliahdon johdosta. Eli ahtimen siipea pitäs ruuvaa snadisti pidemmäksi, eli siipea auki päin.
                  Kingdiesel Racing

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by diffas View Post
                    Oireista päätellen, voisi kuvitella että menee vikatilaan yliahdon johdosta. Eli ahtimen siipea pitäs ruuvaa snadisti pidemmäksi, eli siipea auki päin.
                    Jos autosta otetaan orkkis turbo irti, ja kokeillaan välillä toista joka sekään ei pelaa, niin miten nämä säädöt olisi mennyt pieleen ja missä vaiheessa?

                    Tuo säätösiivikkö voi tietysti olla loppuun kulunut ja sen takia ei rajoita tarpeeksi nopeasti. Ja eihän tuo solenoidiakaan vielä pois suljettu, letku se tuskin on, silloin vian luulisi menevän "toisinpäin" eli kulkisi vasta kierroksilla.
                    Last edited by Esal; 27-10-2011, 11:45.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Mikäänlaistako oiretta ei ollu aiemmin samalla ahtimella? Miksi sitä edes on oltu vaihtamassa? Oliko turbiinipesä auki välillä? Semmonenkin tapaus on tullu vastaan, et satunnaisesti löi yliahdoille ja varaohjelmalle kovassa kiihdytyksessä ja syyksi paljastui lopulta turbiinisiivistä puuttuvat palat.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • jushi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 176
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Mikäänlaistako oiretta ei ollu aiemmin samalla ahtimella? Miksi sitä edes on oltu vaihtamassa? Oliko turbiinipesä auki välillä? Semmonenkin tapaus on tullu vastaan, et satunnaisesti löi yliahdoille ja varaohjelmalle kovassa kiihdytyksessä ja syyksi paljastui lopulta turbiinisiivistä puuttuvat palat.
                        Noh, asiahan oli niin, että: oireita oli armoton vislaus ja jotenkin nuhanen tunnelma, mutta vain toisinaan.

                        Ajattelin sitten, että ostan kaikki osat valmiiksi, niin ei tarvitse moneen kertaan tehdä... Eli turbo ja tiivisteet hallille ja menoks, sitte paljastukin purkuvaiheessa, että vislaus johtuikin turbon ja pakosarjan välisestä tiivisteestä, mistä puuttui puolet. Muutta ajattelin, että kun toi turbo kerran tossa on, niin laittaa paikalleen, kohta menossa kuitenkin. Tämä sitte ei ollukkaan niin hyvä idea, kuten edellä mainittu. Äskön vasta sain lähetettyä sen ahtimen takasin saksaan, mut ei kait sillä niin hätä

                        Kulkupuolikin tuli nyt kuntoon mafin ja ton ahtopaineanturin vaihdoin jälkeen, paitsi että tosiaan ilmeisesti ahtaa liikaa, koska vedot loppuu sitte jossain vaiheessa tyystin aina. Ja nyt vika tosiaan joka kiihdytyksellä, kun aikaisemmin oli vain satunnaista.

                        Onko mahdollista, että ahtanut liikaa ns. aina, koska toi ahtopaineanturi ei tienny mistään mitään ja oli täynnä kaikenlaista schaissea? Alipaineletkutkin laitoin tänään, eikä niilläkään vaikutusta. Kaipa tässä on sitten taivuttava siihen solenoidiin tai sitte ostaa toisen ahtimen Huomenna vielä kattomaan livedataa ajossa, nyt kun vika on ns. koko ajan päällä, niin näkee samantien, nouseeko ahdot liikaa.
                        e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                        Subaru Impreza WRX Sti
                        Skoda Octavia 1U -käyttis

                        ex. e46 330d touring

                        ex. e39 528i shadowline M5-Look

                        Comment

                        • diffas
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 215
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by Esal View Post
                          Jos autosta otetaan orkkis turbo irti, ja kokeillaan välillä toista joka sekään ei pelaa, niin miten nämä säädöt olisi mennyt pieleen ja missä vaiheessa?
                          Herkkiä vehkeitä toisinaan. Kyl n75 olis ehdokaslistalla myös tsekattavana. Mut logien ajelu varmaan paljastaa jotain.
                          Kingdiesel Racing

                          Comment

                          • jushi
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 176
                            • Kouvola

                            #28
                            Nonnis, nyt on koodeja ja livedataa luettu.

                            Samat koodit toistunu kun aikasemminkin, mutta nyt kun uudella ahtopaineanturilla ja maffilla nollasi koodit ja läks ajelemaan, niin ekasta kenkäsystä jo tuli vikakoodi tosta ahtopaineanturista.

                            Voiko yliahtotapauksessa antaa koodin tuosta anturista, vai onko sille oma? Ahdot nousee johonkin 1,4xxbar mistä romahtaa 0,7:ään kuin veitsellä leikaten: Kasvot tuulilasiin tyyppisesti.

                            Laitan tosta vielä linkit koodien kuvatiedostoihin niin voitte viisaammat kokeilla tulkita, jos ois jotain ideoita. Tilasin nyt uuden sen ahtopaineen säätimenkin varmuudeksi...

                            TÄMÄ oli tullut ennen anturin vaihtoa.

                            ja

                            NÄMÄ ennen ja jälkeen, ja tämä samainen koodi toistui myös vikamuistin nollauksen jälkeen. (tosin nollaamisen jälkeen ei ole kuvaa, mutta sama se nyt kuitenkin oli...) Viimeisin näistä kuitenkin 3km ennen koodienluku paikkaa

                            Herättääkö mitään ideoita, anyone? Ei kai tuo nyt uusi anturi voi olla viallinen? Vien illalla vanhan lillumaan löpöön jotta putsaantuu (jos antaisi minkäänlaisia arvoja) ja kokeilee sillä vaikka vielä erikseen, onko vaikutusta.


                            .Jussi

                            EDIT: Mikä ihmeen N75?
                            e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                            Subaru Impreza WRX Sti
                            Skoda Octavia 1U -käyttis

                            ex. e46 330d touring

                            ex. e39 528i shadowline M5-Look

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #29
                              No toi jälkimmäinenhän nimenomaan on vikakoodi yliahdosta eikä anturista.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • jushi
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 176
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by Thuppu View Post
                                No toi jälkimmäinenhän nimenomaan on vikakoodi yliahdosta eikä anturista.
                                Minkäs teet, kun ei oo niin perillä. Nooo, koitetaan siis vaihtaa se säädin vielä ja sitte todetaan, että turbo vaihtoon.

                                Mutta tosiaan, ei kai niihin siipien säätöihin pitäisi koskea, niillä kuitenkin on ajettu se +200tkm ongelmitta? Eli kai se säädin on todennäköisempi?

                                .Jussi
                                e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                                Subaru Impreza WRX Sti
                                Skoda Octavia 1U -käyttis

                                ex. e46 330d touring

                                ex. e39 528i shadowline M5-Look

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎