Kaverilla teki samanlaista puutumista 320d:ssä ja syynä oli viallinen ilmamassamittari. Saatto lopettaa kiihtymisen esim. kesken rekan ohittamisen niin ei muuta ku palaat takasin hakemaan uutta vauhtia
Siihen tässä tuntuu kaikki viittaavan, niin pitänee kokeilla ensimmäisenä. Melkosta hakuammuntaa sinänsä, kun sen irti ottaminen vaikuttaa niin moneen paikkaan, mutta jostain se on aloitettava.
jos kuiteski ensin käyttäisit autoa koodinluvussa niin ei tarvis arpoa omassa kulkineessa oli samanlaista vikaa ja syynä oli massamittari. inpan livedatalla näkee hyvin pelaako se vai ei.
jos kuiteski ensin käyttäisit autoa koodinluvussa niin ei tarvis arpoa omassa kulkineessa oli samanlaista vikaa ja syynä oli massamittari. inpan livedatalla näkee hyvin pelaako se vai ei.
Oli sitten syy maffissa tai ei, niin jos ei tietoa oikein koska vaihdettu niin vaihtoon vaan. Kulutustavaraa kun on. Kohta se kuitenkin alkaa vaikuttamaan kulkuun pikkuhiljaa. On kuitenkin pikkujuttu verrattuna tuollaiseen turbojumppaan.
Koodit nyt viittais ahtopaineanturiin, 38 kertaa tullu sieltä suunnalta viimeisen 2000km aikana. Jokusen kerran myös ahtopaineen säätimeltä (solenoidi? voiko nämä johtua tuosta anturista?)
Mut tulipahan jo tilattua toi imm, eipä siitäkään varmaan haittaa ole, kun autolla kuitenkin on ajettu jo 240tkm ja vanha tuskin näyttää enää prikulleen oikein ja menisi kohta kuitenkin.
Ajattelin laittaa ton ahtopaineanturin ja vetää solenoidille, säiliölle ja turbolle uudet alipaineletkut varmuudeksi, kun ovat melko haperoa jo (turbon vekslailun yhteydessä katsoin, että on ehjiä, mutta kuitenkin kuluneita/hiertyneitä), josko sillä helpottais.
Joku voisi vielä varmistaa, että anturi on tämä osa:
En muista suoralta kädeltä, Dunkyn kanssa niitä katottiin. Mut oli selkeesti ahtopaineanturi (charge air pressure sensor muistaakseni) ja sitte toiset tais olla charge air pressure regulator or charge air pressure sensor nimellä...
Mut oli kohtuu selkeä, kun livedataa kattoessa, käynnistäessä nous hitaasti 700mbar -> 1044mbar ja pysyi siinä, ei edes kymmenyksen heittoa vaikka kuinka kaasutteli ym.
Noni, ahtopaineanturi ja ilmamassamittari vaihdettu.
Vika ei poistunut, mutta muuttui, siirtyi nyt yläkierroksille, kun aikaisemmin oli ennemminkin alapään ongelma. En nyt sen suuremmin testaillut, mutta kakkosvaihteella ~3800rpm ja nelosella ~2600rpm tehot häviää kokonaan. Meno loppuu kuin seinään. Siihen saakka kyllä vetääkin tosi hyvin nyt.
Ideoita? Huomenna koodien lukuun taas ja kattomaan kuinka käy, mutta varmaan sitte ahtimen siipien solenoidi (ahtopaineensäädin) ja sen alipaineletkut?
Oireista päätellen, voisi kuvitella että menee vikatilaan yliahdon johdosta. Eli ahtimen siipea pitäs ruuvaa snadisti pidemmäksi, eli siipea auki päin.
Oireista päätellen, voisi kuvitella että menee vikatilaan yliahdon johdosta. Eli ahtimen siipea pitäs ruuvaa snadisti pidemmäksi, eli siipea auki päin.
Jos autosta otetaan orkkis turbo irti, ja kokeillaan välillä toista joka sekään ei pelaa, niin miten nämä säädöt olisi mennyt pieleen ja missä vaiheessa?
Tuo säätösiivikkö voi tietysti olla loppuun kulunut ja sen takia ei rajoita tarpeeksi nopeasti. Ja eihän tuo solenoidiakaan vielä pois suljettu, letku se tuskin on, silloin vian luulisi menevän "toisinpäin" eli kulkisi vasta kierroksilla.
Mikäänlaistako oiretta ei ollu aiemmin samalla ahtimella? Miksi sitä edes on oltu vaihtamassa? Oliko turbiinipesä auki välillä? Semmonenkin tapaus on tullu vastaan, et satunnaisesti löi yliahdoille ja varaohjelmalle kovassa kiihdytyksessä ja syyksi paljastui lopulta turbiinisiivistä puuttuvat palat.
Mikäänlaistako oiretta ei ollu aiemmin samalla ahtimella? Miksi sitä edes on oltu vaihtamassa? Oliko turbiinipesä auki välillä? Semmonenkin tapaus on tullu vastaan, et satunnaisesti löi yliahdoille ja varaohjelmalle kovassa kiihdytyksessä ja syyksi paljastui lopulta turbiinisiivistä puuttuvat palat.
Noh, asiahan oli niin, että: oireita oli armoton vislaus ja jotenkin nuhanen tunnelma, mutta vain toisinaan.
Ajattelin sitten, että ostan kaikki osat valmiiksi, niin ei tarvitse moneen kertaan tehdä... Eli turbo ja tiivisteet hallille ja menoks, sitte paljastukin purkuvaiheessa, että vislaus johtuikin turbon ja pakosarjan välisestä tiivisteestä, mistä puuttui puolet. Muutta ajattelin, että kun toi turbo kerran tossa on, niin laittaa paikalleen, kohta menossa kuitenkin. Tämä sitte ei ollukkaan niin hyvä idea, kuten edellä mainittu. Äskön vasta sain lähetettyä sen ahtimen takasin saksaan, mut ei kait sillä niin hätä
Kulkupuolikin tuli nyt kuntoon mafin ja ton ahtopaineanturin vaihdoin jälkeen, paitsi että tosiaan ilmeisesti ahtaa liikaa, koska vedot loppuu sitte jossain vaiheessa tyystin aina. Ja nyt vika tosiaan joka kiihdytyksellä, kun aikaisemmin oli vain satunnaista.
Onko mahdollista, että ahtanut liikaa ns. aina, koska toi ahtopaineanturi ei tienny mistään mitään ja oli täynnä kaikenlaista schaissea? Alipaineletkutkin laitoin tänään, eikä niilläkään vaikutusta. Kaipa tässä on sitten taivuttava siihen solenoidiin tai sitte ostaa toisen ahtimen Huomenna vielä kattomaan livedataa ajossa, nyt kun vika on ns. koko ajan päällä, niin näkee samantien, nouseeko ahdot liikaa.
Jos autosta otetaan orkkis turbo irti, ja kokeillaan välillä toista joka sekään ei pelaa, niin miten nämä säädöt olisi mennyt pieleen ja missä vaiheessa?
Herkkiä vehkeitä toisinaan. Kyl n75 olis ehdokaslistalla myös tsekattavana. Mut logien ajelu varmaan paljastaa jotain.
Samat koodit toistunu kun aikasemminkin, mutta nyt kun uudella ahtopaineanturilla ja maffilla nollasi koodit ja läks ajelemaan, niin ekasta kenkäsystä jo tuli vikakoodi tosta ahtopaineanturista.
Voiko yliahtotapauksessa antaa koodin tuosta anturista, vai onko sille oma? Ahdot nousee johonkin 1,4xxbar mistä romahtaa 0,7:ään kuin veitsellä leikaten: Kasvot tuulilasiin tyyppisesti.
Laitan tosta vielä linkit koodien kuvatiedostoihin niin voitte viisaammat kokeilla tulkita, jos ois jotain ideoita. Tilasin nyt uuden sen ahtopaineen säätimenkin varmuudeksi...
NÄMÄ ennen ja jälkeen, ja tämä samainen koodi toistui myös vikamuistin nollauksen jälkeen. (tosin nollaamisen jälkeen ei ole kuvaa, mutta sama se nyt kuitenkin oli...) Viimeisin näistä kuitenkin 3km ennen koodienluku paikkaa
Herättääkö mitään ideoita, anyone? Ei kai tuo nyt uusi anturi voi olla viallinen? Vien illalla vanhan lillumaan löpöön jotta putsaantuu (jos antaisi minkäänlaisia arvoja) ja kokeilee sillä vaikka vielä erikseen, onko vaikutusta.
Comment