Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M54 käynnistysongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masa83
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 67
    • Helsinki

    E46 M54 käynnistysongelmat

    Kummallisia käynnistys ongelmia ilmennyt eli starttasin auton aamulla ja käynnistyi hyvin, ajoin pienen matkan huoltoasemalle ja tankkasin auton kun uudestaan taas starttasin niin joutui hetken sahaamaan käyntiin mutta käynnistyi kumminkin ja sitten kun rupesi kiihdyttämään niin nykii pehmeästi tasakaasulla ei nyi. Tämä oire toistui iltapäivällä kun töistä lähdin pois päin mutta kun seuraavan kerran sammutin ja käynnistin auton niin oiretta ei enää ollut. Mistä voisi moiset oireet johtua?? polttoainepumppu kenties?? Auto on siis e46 330xi.
  • joni_t
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 108
    • Esbo

    #2
    Originally posted by masa83 View Post
    Kummallisia käynnistys ongelmia ilmennyt eli starttasin auton aamulla ja käynnistyi hyvin, ajoin pienen matkan huoltoasemalle ja tankkasin auton kun uudestaan taas starttasin niin joutui hetken sahaamaan käyntiin mutta käynnistyi kumminkin ja sitten kun rupesi kiihdyttämään niin nykii pehmeästi tasakaasulla ei nyi. Tämä oire toistui iltapäivällä kun töistä lähdin pois päin mutta kun seuraavan kerran sammutin ja käynnistin auton niin oiretta ei enää ollut. Mistä voisi moiset oireet johtua?? polttoainepumppu kenties?? Auto on siis e46 330xi.

    Omistin vuosia sitten vm95 Opel Omegan jossa oli vastaava ongelma ja vikaa tutkittiin pitkään. Mitattiin puristuspaineet, vaihdettiin tulpat ja bensapumppu. Loppujen lopuksi vika löytyi bensansuodattimesta mitä ei oltu ikinä vaihdettu! Oli vähän tukossa kuulemma . Vika iski satunnaisesti ja tosiaan nykiminen oli pienintä tasakaasulla. Jos painoi liikaa kaasua, niin alkoi nykimään heti.
    Tässä vaan yksi ehdotus missä voisi vikaa olla, vaihtoehtoja on varmasti useita.
    F30 320iA xDrive M-Sport Edition

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Tosiaan mullakin oli kerran D mallin kadetti josta oli umpio rikki

      Mutta asiaan. Veikataan venttiileiden liimautumista. Searchilla löytyy aiheesta lisää juttua. Toki vikakoodit voisi lukaista onko esim nokan anturi tms antanut koodia :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Hanelainen
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 67

        #4
        Polttoaineen suodatin tai sytytyspuola?
        E46 330Ci Topasblau metallic
        "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

        Comment

        • Tommy T
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 268

          #5
          Mulla oli vähän samanlaisia oireita 330 xi -02:ssa. Sitten yks kaunis päivä ei päässytkään pihasta mihinkään, ei ottanu kierroksia, pätki vaan ja poltti putkessa. Vikakoodit luettiin. Kaasupoljin ja kaasuläppä koodit antoi. Oli ilmeisesti kaasuläpän liitin hapettunut. Puhdistus ja paikalleen. Nyt on toiminut toista vuotta ilman ongelmia.
          ix---xi

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            #6
            Ei ne venttiilit tuolla tavalla liimaudu, oireilisi eritavalla.
            Auto testeriin kiini ja lukemaan koodit.
            Hyvinkin mahdollista esim viallinen nokka-akselin tunnistin tms
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • masa83
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 67
              • Helsinki

              #7
              Kiitoksia vastauksista, täytyypä lyödä auto piuhan päähän.

              Comment

              • Tume
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 250
                • Helsinki

                #8
                Täällä sigun E39 ruvennut nykimään alakierroksilla reilummin kaasua painaessa ja joskus joutuu lämpimänä sahaamaan pidempään käyntiin. Toinen ennen katteja olevasta lambdasta antoi vikakoodin ja vaihdoin lambdan uuteen. Vika ei kuitenkaan korjaantunut, kulutus kyllä laski. Tänään sitten taas sahuutti käyntiin pidempään pikku ajon jälkeen ja nyki tavallista enemmän. Löin piuhan kiinni ja imunokan asentotunnistinhan siellä herjaili vikakoodia. Joten täältä ääni asentotunnistimelle! Tosin katsotaan nyt korjaantuko tuo oma vaiva kyseisen osan vaihdolla...
                F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  #9
                  Täällä myös joutuu sahaamaan välillä muutaman kerran ennenkuin lähtee. Joskus autosta häviää satunnaisesti myös vedot ylhäältä. Viimeisen vuoden aikana vaihdeltu akku, vanoksen tiivisteet, huohottimenletkut ja separaattori, imusarjan kumitulpat sekä IMM haitariputket. Nyt viimeisenä Inspektion huollossa vaihdettu mm. tulpat, bensansuodatin sekä molemmat nokka-asentotunnistimet (febi/bilstein). Vikakoodeja ei ole. Ajatuksia??? Bensapumppu tai puolat ehkäpä? :think
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Täällä myös joutuu sahaamaan välillä muutaman kerran ennenkuin lähtee. Joskus autosta häviää satunnaisesti myös vedot ylhäältä. Viimeisen vuoden aikana vaihdeltu akku, vanoksen tiivisteet, huohottimenletkut ja separaattori, imusarjan kumitulpat sekä IMM haitariputket. Nyt viimeisenä Inspektion huollossa vaihdettu mm. tulpat, bensansuodatin sekä molemmat nokka-asentotunnistimet (febi/bilstein). Vikakoodeja ei ole. Ajatuksia??? Bensapumppu tai puolat ehkäpä? :think
                    Noi tarvike nokkatunnarit on kyllä kieltämättä useasti olleet niin kuraa, että vaihtaisin ne alkuperäisiin ja katsoisin tilannetta sitten uudelleen.
                    Puolat tai polttoaine pumppu tokkopa tuollaista aiheuttaa, toki voihan tarvittaessa polttoaine järjestelmään liittää mekaanisen painemittarin ja katsoa mitä näyttää kun auto on seissyt jonkin aikaa ja kun siitä käynnistää :think
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • masa83
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 67
                      • Helsinki

                      #11
                      Päivitellään vähän lisätietoja, äskettäin joutui taas sahailemaan käyntiin ja vaikuttaisi siltä että tuota sahaamista tapahtuu enemmän koneen olessa lämmin ja kun tänään sahautti käyntiin niin taisipa sen jälkeen hieman poltella putkessa, vauhdista kun painoi kytkimen pohjaan ja antoi hanaa niin putkesta kuului "TSUP". Autoon on vaihdeittu cold climate huohotin ja kaikki sen letkut/putket, IMM haitariputket ja myös imusarjan päällä pitkittäin menevä letku on vaihdettu. Voisiko tuosta mahdollisesta putkessa polttamisesta vetään jotain johtopäätöksiä??

                      Comment

                      • Tommy T
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 268

                        #12
                        Ne vikakoodit vois ratkaista tämän hyvinkin nopeasti.
                        ix---xi

                        Comment

                        • Juice
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 817

                          #13
                          _________________________
                          Last edited by Juice; 17-03-2012, 14:00.

                          Comment

                          • Tume
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 250
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Tume View Post
                            Täällä sigun E39 ruvennut nykimään alakierroksilla reilummin kaasua painaessa ja joskus joutuu lämpimänä sahaamaan pidempään käyntiin. Toinen ennen katteja olevasta lambdasta antoi vikakoodin ja vaihdoin lambdan uuteen. Vika ei kuitenkaan korjaantunut, kulutus kyllä laski. Tänään sitten taas sahuutti käyntiin pidempään pikku ajon jälkeen ja nyki tavallista enemmän. Löin piuhan kiinni ja imunokan asentotunnistinhan siellä herjaili vikakoodia. Joten täältä ääni asentotunnistimelle! Tosin katsotaan nyt korjaantuko tuo oma vaiva kyseisen osan vaihdolla...
                            Nämä ongelmat aiheutuivat kahdesta eri syystä. Käynnistyvyys korjautui imunokan asentotunnistimen vaihdolla ja rykiminen alakierroksilla hävisi tulppien vaihdolla. Nyt vetää hienosti!
                            F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                            Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                            Comment

                            • masa83
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 67
                              • Helsinki

                              #15
                              Nyt on vikakoodit luettu ja 3 vikaa paljastui.

                              123 Thermostat heater,KFK termostaatti kenties??
                              65 NW_E- Error
                              68 Tank ventilation valve

                              Jos viitsisitte hieman selventää mistä nuo koodit tulevat?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎