Kummallisia käynnistys ongelmia ilmennyt eli starttasin auton aamulla ja käynnistyi hyvin, ajoin pienen matkan huoltoasemalle ja tankkasin auton kun uudestaan taas starttasin niin joutui hetken sahaamaan käyntiin mutta käynnistyi kumminkin ja sitten kun rupesi kiihdyttämään niin nykii pehmeästi tasakaasulla ei nyi. Tämä oire toistui iltapäivällä kun töistä lähdin pois päin mutta kun seuraavan kerran sammutin ja käynnistin auton niin oiretta ei enää ollut. Mistä voisi moiset oireet johtua?? polttoainepumppu kenties?? Auto on siis e46 330xi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 M54 käynnistysongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by masa83 View PostKummallisia käynnistys ongelmia ilmennyt eli starttasin auton aamulla ja käynnistyi hyvin, ajoin pienen matkan huoltoasemalle ja tankkasin auton kun uudestaan taas starttasin niin joutui hetken sahaamaan käyntiin mutta käynnistyi kumminkin ja sitten kun rupesi kiihdyttämään niin nykii pehmeästi tasakaasulla ei nyi. Tämä oire toistui iltapäivällä kun töistä lähdin pois päin mutta kun seuraavan kerran sammutin ja käynnistin auton niin oiretta ei enää ollut. Mistä voisi moiset oireet johtua?? polttoainepumppu kenties?? Auto on siis e46 330xi.
Omistin vuosia sitten vm95 Opel Omegan jossa oli vastaava ongelma ja vikaa tutkittiin pitkään. Mitattiin puristuspaineet, vaihdettiin tulpat ja bensapumppu. Loppujen lopuksi vika löytyi bensansuodattimesta mitä ei oltu ikinä vaihdettu! Oli vähän tukossa kuulemma . Vika iski satunnaisesti ja tosiaan nykiminen oli pienintä tasakaasulla. Jos painoi liikaa kaasua, niin alkoi nykimään heti.
Tässä vaan yksi ehdotus missä voisi vikaa olla, vaihtoehtoja on varmasti useita.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
-
-
Tosiaan mullakin oli kerran D mallin kadetti josta oli umpio rikki
Mutta asiaan. Veikataan venttiileiden liimautumista. Searchilla löytyy aiheesta lisää juttua. Toki vikakoodit voisi lukaista onko esim nokan anturi tms antanut koodia :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Mulla oli vähän samanlaisia oireita 330 xi -02:ssa. Sitten yks kaunis päivä ei päässytkään pihasta mihinkään, ei ottanu kierroksia, pätki vaan ja poltti putkessa. Vikakoodit luettiin. Kaasupoljin ja kaasuläppä koodit antoi. Oli ilmeisesti kaasuläpän liitin hapettunut. Puhdistus ja paikalleen. Nyt on toiminut toista vuotta ilman ongelmia.ix---xi
Comment
-
-
Täällä sigun E39 ruvennut nykimään alakierroksilla reilummin kaasua painaessa ja joskus joutuu lämpimänä sahaamaan pidempään käyntiin. Toinen ennen katteja olevasta lambdasta antoi vikakoodin ja vaihdoin lambdan uuteen. Vika ei kuitenkaan korjaantunut, kulutus kyllä laski. Tänään sitten taas sahuutti käyntiin pidempään pikku ajon jälkeen ja nyki tavallista enemmän. Löin piuhan kiinni ja imunokan asentotunnistinhan siellä herjaili vikakoodia. Joten täältä ääni asentotunnistimelle! Tosin katsotaan nyt korjaantuko tuo oma vaiva kyseisen osan vaihdolla...F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
-
Täällä myös joutuu sahaamaan välillä muutaman kerran ennenkuin lähtee. Joskus autosta häviää satunnaisesti myös vedot ylhäältä. Viimeisen vuoden aikana vaihdeltu akku, vanoksen tiivisteet, huohottimenletkut ja separaattori, imusarjan kumitulpat sekä IMM haitariputket. Nyt viimeisenä Inspektion huollossa vaihdettu mm. tulpat, bensansuodatin sekä molemmat nokka-asentotunnistimet (febi/bilstein). Vikakoodeja ei ole. Ajatuksia??? Bensapumppu tai puolat ehkäpä? :thinkG30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostTäällä myös joutuu sahaamaan välillä muutaman kerran ennenkuin lähtee. Joskus autosta häviää satunnaisesti myös vedot ylhäältä. Viimeisen vuoden aikana vaihdeltu akku, vanoksen tiivisteet, huohottimenletkut ja separaattori, imusarjan kumitulpat sekä IMM haitariputket. Nyt viimeisenä Inspektion huollossa vaihdettu mm. tulpat, bensansuodatin sekä molemmat nokka-asentotunnistimet (febi/bilstein). Vikakoodeja ei ole. Ajatuksia??? Bensapumppu tai puolat ehkäpä? :think
Puolat tai polttoaine pumppu tokkopa tuollaista aiheuttaa, toki voihan tarvittaessa polttoaine järjestelmään liittää mekaanisen painemittarin ja katsoa mitä näyttää kun auto on seissyt jonkin aikaa ja kun siitä käynnistää :think
Comment
-
-
Päivitellään vähän lisätietoja, äskettäin joutui taas sahailemaan käyntiin ja vaikuttaisi siltä että tuota sahaamista tapahtuu enemmän koneen olessa lämmin ja kun tänään sahautti käyntiin niin taisipa sen jälkeen hieman poltella putkessa, vauhdista kun painoi kytkimen pohjaan ja antoi hanaa niin putkesta kuului "TSUP". Autoon on vaihdeittu cold climate huohotin ja kaikki sen letkut/putket, IMM haitariputket ja myös imusarjan päällä pitkittäin menevä letku on vaihdettu. Voisiko tuosta mahdollisesta putkessa polttamisesta vetään jotain johtopäätöksiä??
Comment
-
-
Originally posted by Tume View PostTäällä sigun E39 ruvennut nykimään alakierroksilla reilummin kaasua painaessa ja joskus joutuu lämpimänä sahaamaan pidempään käyntiin. Toinen ennen katteja olevasta lambdasta antoi vikakoodin ja vaihdoin lambdan uuteen. Vika ei kuitenkaan korjaantunut, kulutus kyllä laski. Tänään sitten taas sahuutti käyntiin pidempään pikku ajon jälkeen ja nyki tavallista enemmän. Löin piuhan kiinni ja imunokan asentotunnistinhan siellä herjaili vikakoodia. Joten täältä ääni asentotunnistimelle! Tosin katsotaan nyt korjaantuko tuo oma vaiva kyseisen osan vaihdolla...F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
Comment