Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330ia touring -00 PARKKITUTKA HUUTAA??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    #16
    Originally posted by henri View Post
    Tilasin varuilta jo uuden anturin tänään Schiedmann:lta...onpahan sitte tulevaisuuden varalta ainaki
    Paljonko maksoi siellä?
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • hiiliviiksi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 52
      • 016

      #17
      Täällä myös piippaili miten sattuu, mutta enää ei anna minkäänlaista ääntä ku lyö pakin silimään. Koko järjestelmä sökö?
      e91 320d
      ex: e46 318d

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #18
        Originally posted by Laku View Post
        Paljonko maksoi siellä?
        ~83€ oli 03/2001 eteenpäin oleviin

        Originally posted by hiiliviiksi View Post
        Täällä myös piippaili miten sattuu, mutta enää ei anna minkäänlaista ääntä ku lyö pakin silimään. Koko järjestelmä sökö?
        Ei tuo minullakaan pitänyt tänään mitn ääntä...ja eilen huuti yhtäsoittoa joka kerta ku pakittittamaan lähti
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • pappabemu
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 17
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by henri View Post
          ~83€ oli 03/2001 eteenpäin oleviin



          Ei tuo minullakaan pitänyt tänään mitn ääntä...ja eilen huuti yhtäsoittoa joka kerta ku pakittittamaan lähti
          Minun autossa peruutustutka huutaa aina kun laittaa pakin päälle, otin sensori panelin irti ja tarkistelin johdot sekä liittimet kaikki oli siltäosin kunnossa mutta kun irroitin sensorit yksi kerrallaan ja samalla otin johtoliittimen irti niin huutaminen lakkas mutta kun laitoin liittimen takaisin niin huutaminen alkoi, näin kävi jokaisen sensorin kohdalla ei muuttunut miksikään vaikka vaihtelin sensoreiden paikkaa ristiin kahdessa sensorin pinnassa oli hieman kosteutta panelin ja sensorin välissä.En tiedä olisiko kostuneet sensorit syynä ettei mikään sensori reakoi esteeseen ja sotkee koko järjestelmän.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            Vaihdoin reilu vuosi sitten omaan E46:n PDC:n sensorit (66206989067), ebay.de:stä pokkana vaan halvin vaihtoehto noin 30€ tienoilla, yhteensä neljä kappaletta 120€ plus joku kymppi postikuluja. Riskillä maksoin etukäteen ja sain ihan muutamassa päivässä DHL:n pakettina perille tuotuna sensorit. Vielä ovat toimineet.

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              #21
              Tutkan pahalainen

              Outo tutka.

              Alkutilanne
              • Piipparilta otettu johto irti ja yhdestä anturista liitin sökö
              • Ei mitään ääntä siis
              • Tarkempi tutkimus osoitti, että samasta anturista on pinnit syöpyneet pois
              • Laitettu kokeeksi johto piippariin kiinni, jolloin tutka huutaa 5sek vian merkiksi, ok, muuten mykkä


              Ostettu eBaysta töpseli ja kiinamallin anturi, 1kpl. Asennuksen jälkeen tilanne
              • Vikapiippaus hävisi
              • Muuten piippaa miten sattuu
              • INPA:lla katsottu arvoja ja niiden perusteella mukamas vain yksi anturi antaisi tilannetta vastaavia etäisyysarvoja, eikä ollut se uusin anturi


              Tilattu eBaysta koko sarja antureita, 4kpl. Niiden asennuksen jälkeen tilanne
              • Ei vikapiippausta
              • Mikään anturi ei noteeraa mitään estettä
              • Jokainen anturi naksuttaa


              Tänään ei jaksanut enää INPA:a siihen tarjota, mutta mikä hitto moisen voi aiheuttaa? Pitäisikö noita antureita jotenkin INPA:lla tai jollain kalibroida tms? Piipparin johto on kiinni, itse PDC-boksista oli piuhat irti kun se oli sitä kautta helpompi hiljentää. Nekin laitettu takaisin.

              Wtf?

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                #22
                Jos "Kiinan" antureita niin ei välttämättä pelitä
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Halpis anturit ei aina toimi. Kannattaa vilkaista mitä se INPA näyttää etäisyyksiksi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Nifa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 292
                    • Kymenlaakso™

                    #24
                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    Outo tutka.

                    Tänään ei jaksanut enää INPA:a siihen tarjota, mutta mikä hitto moisen voi aiheuttaa? Pitäisikö noita antureita jotenkin INPA:lla tai jollain kalibroida tms? Piipparin johto on kiinni, itse PDC-boksista oli piuhat irti kun se oli sitä kautta helpompi hiljentää. Nekin laitettu takaisin.

                    Wtf?
                    Mjoo,
                    Itse kokeilin 3 eri kiinan anturia ja kaikilla tuli jotain ihme häröä. Ilmeisesti niiden antama signaali ei oikein taivu / ole kuranttia tossa bemarin käyttämässä PDC-boksissa.. Purkuautosta orkkis anturi tilalle niin alkoi pelittämään.
                    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Halpis anturit ei aina toimi. Kannattaa vilkaista mitä se INPA näyttää etäisyyksiksi.
                      Tämä oli tietysti aavisteltavissa, mutta olihan siinä mahdollisuus, että toimisivat. Erityisesti, kun koko sarja on samanlaisia, niin oli syntynyt illuusio, että voisi toimia. Mutta joo, kaivetaan INPA esiin ja tsekataan tilanne, ennen kuin painetaan paniikkinappulaa.

                      Yllättävän kalliita vain nuo orkkisanturit, käytettyinäkin. Ainakin minun mielestä...

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • Nifa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 292
                        • Kymenlaakso™

                        #26
                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Tämä oli tietysti aavisteltavissa, mutta olihan siinä mahdollisuus, että toimisivat. Erityisesti, kun koko sarja on samanlaisia, niin oli syntynyt illuusio, että voisi toimia. Mutta joo, kaivetaan INPA esiin ja tsekataan tilanne, ennen kuin painetaan paniikkinappulaa.

                        Yllättävän kalliita vain nuo orkkisanturit, käytettyinäkin. Ainakin minun mielestä...
                        Mun mielestä ~8€ toimimattomasta anturista se vasta ryöstöä onkin
                        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          #27
                          Originally posted by 525iiäxä View Post
                          Mutta joo, kaivetaan INPA esiin ja tsekataan tilanne, ennen kuin painetaan paniikkinappulaa.
                          Asiaa tutkittu INPA:lla. Reunimmaisista ei tule mitään tietoa, keskimmäiset reagoivat, mutta vasta alle puolessa metrissä. Silloinkaan ei piippari sano mitään, outoa. Ei kuitenkaan mitään vikakoodeja, eikä virhepiippausta, eikä INPA:ssa näy mitään fehlereitä. INPA:lla saa kyllä piipparin ääneen, joten itse piipitin on edelleen kunnossa.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by 525iiäxä View Post
                            Asiaa tutkittu INPA:lla. Reunimmaisista ei tule mitään tietoa, keskimmäiset reagoivat, mutta vasta alle puolessa metrissä. Silloinkaan ei piippari sano mitään, outoa. Ei kuitenkaan mitään vikakoodeja, eikä virhepiippausta, eikä INPA:ssa näy mitään fehlereitä. INPA:lla saa kyllä piipparin ääneen, joten itse piipitin on edelleen kunnossa.
                            Sama vika oli mullakin, kaksi antureista pimeänä --> ei mitään ääntä. Vaihdoin kerralla kaikki neljä halpisanturia käytettyihin orkkiksiin ja alkoi toimimaan. Piipitystä ei siis välttämättä kuulu jos on vähintään kaksi anturia sökö. Tai sitten halpisanturi on se juttu ettei PDC-moduli halua piipittää.

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              #29
                              Originally posted by MNi View Post
                              Sama vika oli mullakin, kaksi antureista pimeänä --> ei mitään ääntä. Vaihdoin kerralla kaikki neljä halpisanturia käytettyihin orkkiksiin ja alkoi toimimaan. Piipitystä ei siis välttämättä kuulu jos on vähintään kaksi anturia sökö. Tai sitten halpisanturi on se juttu ettei PDC-moduli halua piipittää.
                              Reunimmaiset eivät reagoineet esteeseen, vaan näyttivät INPAssa täyttä tolppaa. Jotenkin ovat siis "puolipimeänä", kun PDC ei kuitenkaan anna virhepiippausta. No, joka tapauksessa tällä setupilla ei toimi. Orkkisten metsästykseen mars! Tai aluksi riittäisi ehkä yksi. Hyvällä tuurilla kolme vanhaa ovat ehjiä, yksi on takuuvarmasti sökö.
                              Last edited by 525iiäxä; 05-11-2017, 20:39.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1842
                                • Lappeenranta, Finland

                                #30
                                Noniin. Löytyi eBaystä setti orig. antureita ja johtosarjan tynkää. Se tilaukseen. Tavara saapui tänään ja saman tien sovittelemaan. Näistä "uusistakin" oli ehkä joku pimeänä, mutta antureita vaihtelemalla, kokeilemalla ja PDC:n virheet nollaamalla löytyi setuppi, jossa vasemman reunimmainen ei tikitä, eikä mittaa matkaa, muttei myöskään anna virhettä. Muut kolme olivat sitten sekalainen kokoelma matkan varrella mukaan tarttuneita antureita. Yksi taisi olla jopa kiinalainen. Epäilen vasemman reunan anturin johdotuksessa tai pistokkeessa olevan jotain vikaa. Muuten siis toimi oikein hyvin. Tämä kaikki siis tehty tallissa ja autossa luonnollisesti virrat päällä, muttei käynnissä. Kokeilin vielä ihan lopuksi, kun lista oli paikallaan, että edelleen toimii. Työkalut paikoilleen, auto käyntiin ja ulos. Mitvit... Tutka huutaa taas suoraa huutoa. Ei virhepiippausta, vaan esteen merkiksi, välillä saattaa hiukan pätkiä. Mikä hiton ero on, onko auto käynnissä vai vain virrat päällä? No tietysti systeemin jännite saattaa olla pari volttia enemmän, mutta ei luulisi vaikuttavan.

                                Kait se on taas otettava INPA esiin ja kokeiltava auto käynnissä. Hiukan vain hankaloittaa, kun läppärin akussa ei ole mitään eloa, virta otettava seinästä. Pitkää testilenkkiä ei pysty ajamaan

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎