memebuy23buy

DIY: e46 perän vahvistus ohje (kaikki mallit) *äänestä*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Mahtaako sitä foamia tarvita mihinkään, jos sinne liimaa noi levyt. Mä luulen että ei. Silloin lätkät tulee kyllä paljon halvemmaksi. Koriliima on about 40-70e/tuubi vähän hankintapaikasta ja merkistä riippuen. 3M merkillä on kahta koriliimaa ja sitä parempaa ei saa kuin isohkossa paketissa ja se maksaa 70e. Veikkaan että se halvempi 40e tuubikin liimaa ne lätkät melko ikuisesti sinne pohjaan. Voi olla jotain muitakin vaihtoehtoja mutta noita kahta mulle tarjottiin kun hain rakenneliimaa.
    Last edited by Juppe; 29-09-2012, 22:43.

    Comment

    • Tube-
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 26
      • Lohja/Helsinki

      #17
      Nostellaas tätäkin aihetta..

      Itsellä 328 Sedani -98 eikä mitään repeämisen merkkejä vielä löytynyt (onneksi). Perähäkki on nyt tiputettu puslanvaihdon ja lukon asennuksen takia joten noiden vahvikkeiden laitto menisi nyt sitten samassa rempassa.

      Tuolta löytyi valmis lätkäsatsi e36/e46 koreihin ->


      Ihan edullinen satsi, Tunermotorsportilla taisi olla 140e luokkaa. Ajatuksena oli läträtä tuon koriliiman kanssa, kun ei kunnon hitsivehkeitä ole. Pitänee se 3M:kin vähintäänkin riittävästi.

      Mistähän tuota Structuring foamia mahtaa vielä saada?? Tuskin siitä haittaakaan on että laittaa sekä lätkät että foamit?:think Nyt kun kerran perä on auki niin täytyy tehdä kaikki ennaltaehkäisy

      Kaikki mahdolliset puslat on tarkoitus vaihtaa Powerflexiin, mutta mm. Schmiedmannilta sanottiin että jotain perän kannakepuslia ei kannata powerflexiin vaihtaa koska ovat liian kovat ja repivät perän irti (eivät itsekkään tienneet oikeen tarkkaan mitkä puslat). Tarkoittanee juuri noita perähäkin neljää puslaa jolla häkki kiinni korissa.

      Mutta tosiaan, onko tietoa mistä tuota foamia mahtais saada?

      EDIT: Olisko mahdollista/järkevää korvata tuo Oem foami jollain muulla ? Luulis löytyvän tuohon tarkoitukseen vaihtoehtoisiakin tököttejä.
      Last edited by Tube-; 04-03-2013, 19:35.

      Comment

      • -Jassi-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 62
        • Klaukkala

        #18
        Peräongelmia nelivedoissa?

        Mites, onkohan vastaavaa peräprobleemaa ollut ollenkaan näissä 330xi-malleissa?
        Maalaisjärjellä ajateltuna perärakenteet olisivat pienemmällä rasituksella kun vetoa jaetaan myös eteen?
        e39 530dA Touring -01
        ex-e39 540 sedan facelift
        ex-E46 330Xi Touring

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1523
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by -Jassi- View Post
          Mites, onkohan vastaavaa peräprobleemaa ollut ollenkaan näissä 330xi-malleissa?
          Maalaisjärjellä ajateltuna perärakenteet olisivat pienemmällä rasituksella kun vetoa jaetaan myös eteen?
          Bmw näyttää ainakin, että sama pohjalevy olis mitä normi malleissakin. Vähä harvinaisempi tuo X, mutta ei tuo varmaan pahitteeks tekis katella sinne pohjaan?

          Kyllä ainakin tunnustas, että ei niin isoo rasitusta olisi kun normaali tuupparille.
          Mutta kuitenkin isoin voimahan sieltä takaa tulee, right?

          Originally posted by Tube- View Post
          .

          Mutta tosiaan, onko tietoa mistä tuota foamia mahtais saada?

          EDIT: Olisko mahdollista/järkevää korvata tuo Oem foami jollain muulla ? Luulis löytyvän tuohon tarkoitukseen vaihtoehtoisiakin tököttejä.
          Ei mistään muualta kuin marmorilta. Kuten etusivulta voi päätellä, niin olen etsinyt kyllä kaikki suomen,usan,saksan liimakaupat ja eihän sitä kukaan muu myy. :(

          Se orkkis foami tulee, niin p**leen kovaksi, että onhan varmasti jotain vaihoehtoista olemassa, mutta miten kestää sitten sää vaihtelut yms?
          Toinen juttu, että se pitää pikku reistä saada valutettua sinne kotelon pohjalle, onko muut aineet tähän kykeneviä (tarkoitan onko se niin juoksevaa, kun lämmitetään)?
          Last edited by Harrison; 18-03-2013, 08:42.
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • nevari
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 264
            • jyväskylä

            #20
            e46 sedan

            täälläkin alkava repeäminen löydetty, onneksi tuli varmuuden vuoksi purettua. kuskinpuoleinen takakiinnityspiste halki 15 sentin matkalta, ei kuitenkaan irti asti.
            hitsattu repeämä kasaan ja vahvikepalat asennettu. auto ajettu 260tkm ja todella nätillä ajolla, eli tosiaan kannattaa nämä tarkastaa/ennaltaehkäistä!

            Comment

            • nevari
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 264
              • jyväskylä

              #21
              Originally posted by nevari View Post
              täälläkin alkava repeäminen löydetty, onneksi tuli varmuuden vuoksi purettua. kuskinpuoleinen takakiinnityspiste halki 15 sentin matkalta, ei kuitenkaan irti asti.
              hitsattu repeämä kasaan ja vahvikepalat asennettu. auto ajettu 260tkm ja todella nätillä ajolla, eli tosiaan kannattaa nämä tarkastaa/ennaltaehkäistä!
              ja omaa asiaani vielä sivuten, olisiko kellään tuota foamipurkkiin käypäsää puristinta lainata pientä korvausta vastaan, kun sitä tarvitse kun sen kerran.. ?

              Comment

              • wertti
                Newbiemmer
                • Jun 2008
                • 24

                #22
                Oma laitos on 323i Coupe, manuaali, vuosimallia 2000 ja sillä on rullattu 223tkm.

                Perän kiinnitys on revennyt kuskin puolelta. Ei mitenkään älyttömän pahasti, vaan pari n. 40-50mm pitkää halkeamaa, toinen vasemmalle ja toinen oikealle. Apukuskin puoli on ihan mallikkaassa kunnossa, ei halkeamaa.

                Mitenkäs viisaammat nyt neuvoisi tekemään? Hitsataanko halkeamat kiinni ja vahvikelevyt päälle? Miten sisäpuoli, suihkutanko kotelosuojaako sinne, ettei hitsaussauma ruostu, vai turautanko tuota sikakallista vaahtoa vain?
                Last edited by wertti; 20-05-2013, 18:49.

                Comment

                • Tube-
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 26
                  • Lohja/Helsinki

                  #23
                  Hieman aihetta sivuten,

                  muistakaahan tarkistella myös iskareiden yläpäitten kiinnityskohdat(edestä ja takaa)
                  Kun se hitsi on siinä hollilla ja auto palasina niin nuokin on näppärä hitsailla ja laittaa vahvikkeet. Itsellä takaa molemmat puolet halki ja edessäkin murtuma toisellapuolella.

                  Comment

                  • Ruut
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 174
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Onkos kellään nyt kokemusta kyseisestä vahvistamisesta. Omasta ämmästä kuskin puolelta vähän ratkennu joten nyt kun talvi tuli ja auto sai hallipaikan niin vois hyökätä ongelman kimppuun. Smiediltä taitaa saada vahvikepalat suoraan mallikohtaisesti(?), mitenkäs ootte niiden laitot sitten toteuttaneet? Siis liimalla vai hitsaamalla? Auto toki menossa toivottasti jo ens kesänä radalle nii ois tuo hitsi vehkeellä helppo parsia ne vahvikepalatkin samalla ku muita paikkoja vahvistaa..
                    E46 M3 '01 rata-prokkis
                    EX: E36 325i '91
                    Kaikkia audista tojotaan
                    (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                    + perseestä perämoottoriin

                    "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 264
                      • jyväskylä

                      #25
                      Omassa autossa nyt pari vuotta ollu liimalla. Kuskin puolen takimmainen kiinnityspiste oli revennyt jonku viitisen senttiä. Korjasin repeämän hitsaamalla ja liimasin laput päälle. Hyvin on näyttänyt pysyvän. Turner motorsportilta tilasin omat

                      Comment

                      • Rider
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 211
                        • Tampere

                        #26
                        Mitenkäs iso homma tuon takahäkin irroitus on jos noita repeemiä ettis?

                        Comment

                        • Ruut
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 174
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Ok. Laitoitko ne laput kontin puolelle vai pohjaan? Ne repeämät näkee ainakin kun purkaa sisustan peräkontista. Vararengaskotelon ja penkin välissä 2 mustaa kiinnitys kohtaa, niiden ympäriltä näkyy jos repeymiä on tullut.
                          E46 M3 '01 rata-prokkis
                          EX: E36 325i '91
                          Kaikkia audista tojotaan
                          (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                          + perseestä perämoottoriin

                          "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 264
                            • jyväskylä

                            #28
                            Omassa autossa pohjasta oli revennyt ja noi laput tulee pohjaan. Tiedän että virallinen ohje on korjata kontin puolelta myös mutta hyvin on kestänyt näinkin. Pari kertaa on ollu auto ponnilla ja ei ole enää murtumia ilmestynyt.

                            Comment

                            • Iltsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 780
                              • Espoo

                              #29
                              Meidät vompattikuskit on unohdettu kokonaan. Onko kukaan laittanu noita vahvikelätkiä compactiin ja käykö muiden e46 mallien lätkät?
                              Takakelkka on ainakin eri osanumerolla.
                              Last edited by Iltsu; 15-12-2016, 14:38.
                              Tesla Model Y Performance
                              E36 318iS "jäärata/rallicross"

                              Comment

                              • 325E
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1228
                                • LAHTI

                                #30
                                E46 Compackt- Korimalli puuttuu keskustelun alottajan alku listauksesta

                                Huomasin saman ja tuo Compackt on myös E46 korimallia, josta olen kuullut huhun ettei Compacktista repeä perä korista koska rakenne itse korissa on erilainen. Itsellä ei repeämiä E46 325ti vm-2002 220th ajettussa. Onko muilla Compacktit ehjiä noilta runko-perärakenteiden osilta, jos niin on tainnu tulla tehtaalta onnistunut "Sport Compackt" korimalli ilman vikoja.


                                Originally posted by Iltsu View Post
                                Meidät vompattikuskit on unohdettu kokonaan. Onko kukaan laittanu noita vahvikelätkiä compactiin ja käykö muiden e46 mallien lätkät?
                                Takakelkka on ainakin eri osanumerolla.
                                Last edited by 325E; 02-12-2018, 23:37.

                                Comment

                                Working...
                                X