Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nallekarhu
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 10
    • Espoo

    E46 luotettavuus

    Suunnittelen 330 xda Touringin hankkimista, joka bensa- tai dieselkoneella. Vuosimallit 2001...2003 tms.
    Miten luotettavana noita pidätte? Onko eroja dieselin ja bensakoneen välillä? Mitä tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" on tiedossa?

    Hyvät neuvot tarpeen.
    Kiitos
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    #2
    Originally posted by nallekarhu View Post
    Suunnittelen 330 xda Touringin hankkimista, joka bensa- tai dieselkoneella. Vuosimallit 2001...2003 tms.
    Miten luotettavana noita pidätte? Onko eroja dieselin ja bensakoneen välillä? Mitä tyyppivikoja tai "ominaisuuksia" on tiedossa?

    Hyvät neuvot tarpeen.
    Kiitos
    Itse ainakin liputan bensan puolesta, jolla ajaa pitkään ja ilman isoja ongelmia

    Comment

    • bmnoob
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 11
      • Turku

      #3
      Dieselissä kannattaa optata varmaan 204 heppaseen facelift moottoriin koska sen jatkeena muistaakseni parempi ZF vaihdelaatikko.. Se GM laatikko on kuuleman mukaan aika huonolaatuinen. Manuaalista menee vauhtipyörä jos lastuttaa ja käyttää alavääntöä innokkaasti, mutta kuluvia osia ne kait on muutenkin ja pätee vakiona vedättelyllekin, tosin ei niin äkkiä ala pohjaamaan.
      Muita tyyppivikoja hehkutulppien "jakorasia" ja uudemman dieselmoottorin peltipakosarjan halkeaminen tulee mieleen..
      200 tkm kohdalla multa hajosi myös dieselissä etupään värinänvaimennin eli se kampiakselin päässä pyörivä hihnapyörä.
      Ennemmin kyllä valitsisin polttoaineen sen mukaan ajaako paljon, koska ei toi käyttövoimaverokaan ilmanen oo...

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        E46 dieseleissä on kaikissa GM:n loota.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          #5
          Sigun toukalla tullut ajettua 6½ vuotta ja 200tkm ilman suurempia ongelmia. Tosin hoidan ja huolehdin sekä ajan sitä siististi. Polttoaineen siirtopumppu, etuvetarit, koiranluut ja etutukivarret hippeineen uusittu. Automaattiaskissa ja takaperässä alkuperäiset öljyt. Muuten on mennyt lähinnä tuulilasinpyyhkijöitä dieseliä ja renkaita .

          Harvinaisen hyvä ja luotettava auto on ollut.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            330d:llä ajeltu melkein 8 vuotta ja 220tkm:

            -Korkeapainepumppu
            -Siirtopumppu
            -Turbo
            -IMM
            -Paisuntasäiliö
            -Puhaltimenmoottori
            -Siili x2
            -Tukivarsia eteen ja taakse
            -Erinäisiä kuluvia alustanosia

            Alustanosat oikeastaan aika turha listata edes, ne ovat kuitenkin kuluvaa kamaa. Toki nuo muutkin kuluvaa tavaraa ovat.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              #7
              Originally posted by NokiLeka View Post
              Alustanosat oikeastaan aika turha listata edes, ne ovat kuitenkin kuluvaa kamaa. Toki nuo muutkin kuluvaa tavaraa ovat.
              Näin on. Sama juttu on jarruosat, joita en edellisessä viestissäni viitsinyt mainita.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                330d -04, 226tkm:

                - iskarit + koiranluut
                - pakosarja
                - siirtopumppu
                - jarrulevyt koko kierros (etupää kesti ~180tkm, takapää 210tkm)
                - etupään tukivarret
                - pesurien suuttimet
                - IMM
                - painesäätimet EGR + turbo (osabingo, olivat ehjät)
                - sähköflekti
                - vesipumppu, termostaatit, kiristimet, moniurahihnat
                - kampiakselin hihnapyörä

                Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, auto on varoittanut hyvissä ajoin.

                Comment

                • nallekarhu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2013
                  • 10
                  • Espoo

                  #9
                  Hyvä.
                  Ainakin nyt vastanneet ovet olleet hyvin tyytyväisiä autoihinsa. Ovat ajaneet kauan ja paljon kilometrejä. Pariin sataan tuhanteen mennessä väistämättä osat kuluvat ja uusitaan. Mikä on yleinen käsitys bemarin tuotannon tasaisuudesta? Sieltäkin varmaan joskus lipsahtaa "maanantaipäivän" kappaleita. Toivon lisää kokemuksianne, myös niiltä, joilla on huonoja kokemuksia. Kiitos kirjoituksista. Antaa vaan tulla enemmän.

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    Siihen kannattaa varautua, että jos sitä autoa ei ole huollettu säännöllisesti ja vaihdettu niitä kuluvia, niin kyllä se lompakossa kirpaisee kerralla vaihtaa kaikki tarvittavat. Näin kun itsellekin vaihdot on jakautuneet pitkälle aikavälille niin ei tunnu niin kovin pahalta kukkaron puolesta. Ja jos itsellä pysyy työkalut kädessä ja on paikka missä tehdä, niin säästää siinäkin pitkän pennin itse tehden. Esimerkkinä oma turbon vaihto, hankin eBaysta käytetyn ahtimen (aj.60tkm) jo 3 vuotta ennenkuin alkuperäinen edes antautui (aj.280tkm), hintaa föönillä oli 300e ja itse tein vaihdon. Uusi maksaa kuitenkin sen 1300e +vaihtotyö.. Eli auton hankintaan kannattaa kyllä panostaa sen verran ettei pistä käsiään pashaan.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Joonas.k
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 57

                      #11
                      Omalla on tällä hetkellä ajettu 282tkm.

                      Isompia osien vaihtoja:
                      Vaihdelaatikko 140tkm kohdalla
                      Etuvetarit 262tkm
                      Ahdin 262 tkm

                      Muuten peruskulutus osia. Eikä tunnu noikaan kilometrit vielä missään =)
                      Now: E39 530dA 2003
                      Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                      Comment

                      • nallekarhu
                        Newbiemmer
                        • Feb 2013
                        • 10
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Siihen kannattaa varautua, että jos sitä autoa ei ole huollettu säännöllisesti ja vaihdettu niitä kuluvia, niin kyllä se lompakossa kirpaisee kerralla vaihtaa kaikki tarvittavat. Näin kun itsellekin vaihdot on jakautuneet pitkälle aikavälille niin ei tunnu niin kovin pahalta kukkaron puolesta. Ja jos itsellä pysyy työkalut kädessä ja on paikka missä tehdä, niin säästää siinäkin pitkän pennin itse tehden. Esimerkkinä oma turbon vaihto, hankin eBaysta käytetyn ahtimen (aj.60tkm) jo 3 vuotta ennenkuin alkuperäinen edes antautui (aj.280tkm), hintaa föönillä oli 300e ja itse tein vaihdon. Uusi maksaa kuitenkin sen 1300e +vaihtotyö.. Eli auton hankintaan kannattaa kyllä panostaa sen verran ettei pistä käsiään pashaan.
                        Joo.
                        Tuota minä vähän ajattelin. Annoit tuossa aikaisemmassa luettelon osista mitä olet matkan varrella uusinut. Mikä on noiden osien kustannus vaikka arviolta. Valtaosa arvokkaimmista välillä 100...200 tkm? Arvokasta tietoa.

                        Comment

                        • henkka86
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 109
                          • Savonlinna

                          #13
                          Omalla 330d:llä ajettu 220tkm. Vaihettuja osia kaikki jarrulevyt ja palat,käsijarrun osat,etupyöränlaakeri,turbo 150tkm:ssä,kaikki hehkut 195tkm:ssä,laturi 200tkm:ssä,pari suutinta,etutukivarsi ja helat,koiranluut,termostaatti,polttoainesuodatin ja akku.Muuten on kyllä pelittänyt loistavasti.
                          Last edited by henkka86; 08-02-2013, 23:10.
                          nykyiset

                          e70 x5 3.0sd M-sport -09
                          e70 x5 m50d -13

                          ex. f25 x3 30d M-sport -12
                          ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                          ex. e60 525ia M-sport -06
                          ex. e61 530da touring -05
                          ex. e46 330d touring M-sport -02
                          ex. e39 535ia -97
                          ex. e34 525i -91

                          Comment

                          • snoub
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • Oulu

                            #14
                            Itsellä kans 330d ollut käyttöautona olisko nyt jotain 4v ajan ja 93tkm-160tkm väliset kilsat.

                            Tosi hienosti toiminut kyllä, ei ole noin luotettavaa autoa vielä ollut ja mitä uudempiakin vierestä seurattu niin vähillä probleemilla tämän kans on menty.

                            -Koiranluut
                            -Yksi pallonivel edestä väljä, vaihdoin tukivarret nivelineen molemmille puolille ja raidepäät samalla kertaa
                            -etuheloissa "pehmeyttä" , vaihdettu uusiin
                            -jarrulevyt ja palat uusittu, välttämättä ei olis tarvinnut
                            -kattoluukun aurinkoverhon mekanismi heiveröinen

                            Kaikki muu filttereitä ja pyyhkimen sulkia ym. vastaavia lukuunottamatta tehtaan jäljiltä ja kunnossa.
                            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                            Ex.
                            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                            Comment

                            • Paabo
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 4322
                              • Lapinlahti City

                              #15
                              e46 ja luotettavuus samassa lausessa ei voi olla, kuin itsensä pettmistä.
                              E39 M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎