Originally posted by Paabo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 luotettavuus
Collapse
X
-
Originally posted by NokiLeka View Post330d:llä ajeltu melkein 8 vuotta ja 220tkm:
-Korkeapainepumppu (1050e töineen)
-Siirtopumppu (250e)
-Turbo (1300e uusi, käytetty jotain muuta)
-IMM (300e töineen)
-Paisuntasäiliö (50e)
-Puhaltimenmoottori (300e)
-Siili x2 (50e)
-Tukivarsia eteen ja taakse (riippuu laadusta)
-Erinäisiä kuluvia alustanosia
Alustanosat oikeastaan aika turha listata edes, ne ovat kuitenkin kuluvaa kamaa. Toki nuo muutkin kuluvaa tavaraa ovat.Originally posted by nallekarhu View PostJoo.
Tuota minä vähän ajattelin. Annoit tuossa aikaisemmassa luettelon osista mitä olet matkan varrella uusinut. Mikä on noiden osien kustannus vaikka arviolta. Valtaosa arvokkaimmista välillä 100...200 tkm? Arvokasta tietoa.
Originally posted by Paabo View Poste46 ja luotettavuus samassa lausessa ei voi olla, kuin itsensä pettmistä."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Ostin 2012 heinäkuussa 2004 mallisen e46 330d farkun italiantuontina. Hintaa autolle tuli 7200 eemeliä viron kilpiin laitettuna.
Ihan tyytyväinen olen ollut (koputetaan puuta
Tehtyjä huoltoja/hankintoja:
- Ilma ja öljy suodattimet ja öljyt vaihdettu + samassa huollossa vaihdettiin joku ohjaustehostimen osa ja pyörien "silikoni osat". Yhteensä n. 300 €
- Takajarrulevyt, palat ja käsijarrun vaijeri n. 300€
- Nyt talvella alkoi tuntua ettei kone lämpene niin vaihdatin molemmat termostaatit ja vesipumpun ja jotain pikkuosia, jotka huollon mukaan oli vaihtokunnossa n. 530 €. (Ehdottivat huollossa pelkän egr termarin vaihtoa, mutta saksan motarilla kone meinasi lämmetä liiaksi kesällä niin ajattelin että varmempi laittaa kaikki samalla kuntoon)
- Talvirenkaat 450€
- Käytetyt vanteet kesärenkaille ebaysta 480€
- Kesärenkaat 480 €
Comment
-
-
Pakko kommentoida tähän väliin, että jos kysellään automallin luotettavuutta tai tyyppivikoja, niin luetellaan öljyhuoltoja ja rengashankintoja...
Toiseksi - itse aiheeseen. Jos auto on lähinnä "pakollinen paha" ja toivoo autolta mahdollisimman hyvää luotettavuutta, sekä mahdollisimman alhaisia huolto-/osakustannuksia, niin mielestäni E46 (tai BMW yleensä) ei sitä ole fiksuin valinta.
Jos taas tykkää pestä autonsa useammin kuin kalunsa ja on erityisen allerginen kilinöille ja kolinoille, sekä seuraa neuroottisesti kierroslukumittarin mahdollisia +-5rpm heittoja, eikä perusta auton pitoa järkisyin tai kuluneeseen rahaan - on BMW oiva valinta.
Sinällään oma E46 ei ole kertaakaan jättänyt tielle ja on ollut hyvinkin luotettava. Kun kilometrejä kertyy rapiat 40tkm vuodessa, joutuu autoa väkisin huoltamaan tiheämmin ja loogisesti osaakin vaihtelemaan. Vanhempaan autoon tulee kuitenkin aina jotain pienempää tai isompaa ropattavaa. Uuteen kun ei ole minulla varaa. Ja kannattaako edullista, suhteellisen isolla rahalla korjattua, autoa vaihtaa toiseen.Last edited by stts; 07-02-2013, 14:56.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by nallekarhu View PostVielä pari lisäaluetta.
* Miten on bemarin eli tässä tapauksessa E46:n ruosteherkkyys.
Mitä kokemuksia?
* Mitä kokemuksia on nelivedon toiminnasta ja kestävyydestä?
Miten jakolaatikko, jos bemarin systeemissä semmoinen on?
Kiitos tähän astisista, mut jatketaan vielä.
Nelivedossa ei muuta ongelmaa itselläni kuin nuo tuhottoman kalliit etuvetarit, jotka uusittava kokonaisena. Nykyään niitäkin saa Ebay:stä halpikisina, mutta laadusta ei tietoa.
Jakolaatikon tukikumin olen uusinut myös, hinta n. 60€ + asennus.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Hyvä.
Mukavia vastauksia on saatu. Nokileka käytti vaivaa enemmänkin kun etsi uusinnoille vielä numerot. Muutamat teistä ovat moninkertaisia bemaristeja enkä usko, että on kyse vain pakkomielteestä. Mitään ratkaisevan hälyttävää ei mulle ole näissä tullut. Kukapa meistä haluaisi laittaa päänsä "pashaan", en myöskään minä. Oikein pahasti pettyneet eivät vissiin näitä lue tai eivät välitä kokemuksistaan kirjoitella. Neliveto ei ilmeisesti tuo isommasti lisäarvoa, jos kohta ei ylenmääräistä vikaherkkyyttäkään lukuun ottamatta ehkä tuhottoman kalliita etupäätä. Maastoauto 330x ei ole. Bemari on perinteinen bensakone. Monet kuitenkin ajavat dieselillä.
Arvostan edelleen lisäkokemuksia. Antakaa tulla. Kiitos.
Comment
-
-
Itselläni on 3:n E46 kokemukset (tosin pienemmillä koneilla kun topicin aloittajan mielessä oli), eli usean vuotta on tullut ajettua kyseisen korin kuljettimilla.
Kuluvaa osaa uusittuna (pl. normaalit huollot, nesteet, suodattimet, tulpat ym):
- Alatukivarsi edestä + kallistuksen vakaajat vaihdettu yhdestä yksilöstä
- Jarrulevyt ja palat yhdestä
- Etuvalojen muovi vaihdettu yhdestä yksilöstä (varmaan kivi/nasta halkaissut)
- Jäähdyttimen uusin vanhimmasta prefaceliftista kun alkoi vuotaa
- Takajouset vaihdettu touringista oston yhteydessä liikkeen piikkiin kun oli toinen poikki.
Vikaa:
- Etujarruletkut uusittu kahdesta yksilöstä (kuluvaa vai tyyppivikaa?)
- Touringin luukussa lasin alla hieman alkavaa ruostetta, yhdessä yksilössä etukaaressa havaittavaa kuplimista.
- Ajovalojen pesimien luukut lentelevät jokaisesta E46 talvella käytettäessä (4e marmorilla muistaakseni uusi)
- Kahdesta yksilöstä ajovalonpesimen suutin vuotanut, nykyisestäkin, odottaa kesää että jaksan korjata.
- Vanhimmasta prefacelift E46 takaluukun johtosarjasta oli yksi johto hiertynyt poikki, joutui kolvata sen kuntoon.
Muuten autot ovat olleet hyvin toimivia ja olen harrastanut ylihuoltamista. Kesällä luulin että autossa olisi imuvuotovikaa kun kävi laihalla, syylliseksi osoittautuikin lopulta polttoaine. Silloin tuli turhaan ylihuollettua ja vaihdeltua putkia jne.
Autoillani on ajettu vuosien varrella erittäin paljon, ja ajoa estäneitä vikoja ei ole ollut laisinkaan. Kokonaisuutena sanoisin että erittäin hyvä auto, suhteellisen nykyaikainen vieläkin, helppo huollettava (hyvä logiikka osien vaihdoissa ja huolloissa verrattuna johonkin muuhun merkkiin).
Suurimpana vikana pitäisin E46:ssa suhteellisen kovaa rengasmelua vrt. E39 tai E60. Muuten auto on erittäin hyvä jos ostaa hyvin huolletun yksilön.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Hyvä edelleen.
Uusi alue mitä ei olla vielä kosketeltu on sähköt.
Nykyautoissa kaikissa ja bemareissa ennen kaikkea on monimutkaiset sähköiset järjestelmät. Mikä on kokemus E46:n ja sitä tietä nyt esillä olevan 330:n variaatioiden sähköjutuista. Onko vaikeuksia ja mitä erityisesti.
Kiitos kaikille kaiken aikaa.
Comment
-
-
Originally posted by nallekarhu View PostHyvä edelleen.
Uusi alue mitä ei olla vielä kosketeltu on sähköt.
Nykyautoissa kaikissa ja bemareissa ennen kaikkea on monimutkaiset sähköiset järjestelmät. Mikä on kokemus E46:n ja sitä tietä nyt esillä olevan 330:n variaatioiden sähköjutuista. Onko vaikeuksia ja mitä erityisesti.
Kiitos kaikille kaiken aikaa.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostPelkääjän puolen airbag tunnistematto alkaa herjaamaan varmaan jokaisessa? joskus, jos ei vaihdettu. Korjaus tais olla 120€+asennukset.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostPelkääjän puolen airbag tunnistematto alkaa herjaamaan varmaan jokaisessa? joskus, jos ei vaihdettu. Korjaus tais olla 120€+asennukset.Originally posted by Laku View PostEipä ole tuollaista eikä mitään muutakaan sähköongelmaa ollut minulle 6½ vuoden aikana .
Toukassa ongelmapaikka sähköjen osalta löytyy takaluukun saranan kohdalta, eli sieltä tuppaa hiertymään aikojen saatossa johdoista kuoret rikki ja aiheuttaa mitä erikoisempia vikoja takaluukussa. Mutta muuten ei ole sähkövikojen kanssa tarvinnut taistella."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostToukassa ongelmapaikka sähköjen osalta löytyy takaluukun saranan kohdalta, eli sieltä tuppaa hiertymään aikojen saatossa johdoista kuoret rikki ja aiheuttaa mitä erikoisempia vikoja takaluukussa. Mutta muuten ei ole sähkövikojen kanssa tarvinnut taistella.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment