Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #61
    No on sekin kuluva osa mutta kyllä etuvetareita saa silti useammin vaihtaa kun jakolaatikoita.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      #62
      Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia jakolaatikossa enkä muutenkaan ole sellaisista ongelmista kuullut.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • kuoppala
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 332

        #63
        E46 320dat vm 2002

        Ollut itselllä 1,5v/ 184500-219000=34500km
        vaihdetut osat

        -Termostaatit
        -Ilmastoinnin siili
        -Jäähdytin nesteet
        nämä takuun piikkiin lasku 420e oem osat

        -takajarrupalat (20e)
        -etuiskarit tarvike (200e)
        -koiranluut (n:25e)
        -3x öljy/suodatinhuolto (yht n:300e)
        -Moottorin tukikumit (100e)

        työt tehty itse poislukien termari/siilihomma.

        Omat huollot/rempat maksaneet 645e +termarihomma 420e.

        Comment

        • Joonas.k
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 57

          #64
          Toppi: Mistä ihmeestä olet keksinyt, että jakolaatikot hajoilee??? Itse en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta. Ja Laakkosen herttoniemen pisteestä ei ole koskaan edes sellasta myyty!
          Now: E39 530dA 2003
          Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

          Comment

          • vize
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 96
            • Suomi

            #65
            Kerätäänkö tänne näitä kokemuksia? Noh omat:

            -01 318i m43 touring. Omistanu alle puolivuotta. 216tkm-222tkm.

            Vaihdettu:

            Huohottajan letkuja = oli poikki

            Moniurahihnat, rullat kiristimet = piti ääntä

            Täys kansiremontti. (uudet hilppeet, tiivisteet, koneistukset) = pamahti kansipultti poikki. Tiedossa toinenki tapaus, josta juuri samasta kohtaa kansipultti katkennu.

            Muuten pelittäny kyllä iha ok.

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              #66
              Kyllähän jos e46 (diesel)vessan hankkii, niin on hyvä varautua tonnilla-parilla per vuosi tekemään remppaa jos ostaa sellasen mihin ei oo vaihdettu kun jarruja, öljyjä ja suodattimia...

              Nyt viimeksi eilen meni kampuran hihnapyörä.
              Mitä muuta isompaa mieleen tulee niin alatukivarret, iskarit, raidetangot, koiranluut, puslia, termarit, hehkut ja hehkuyksikkö, moottorin tukikumit, pakoputken värähtelynvaimennin ja akku vaihdettu. Kuluvia osiahan noi suurin osa tietty on...Odotan sitä päivää kun leikkaa suutin/laatikko/turbo kiinni
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • ämxä
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 62
                • oulu

                #67
                Mulla oli paisuntasäiliössä reikä ja vissii taas mistä helvetistä johtuu? katastus ukkoki sano että ollu paljo e46:sisa näitä jähäri nestee vuotoja

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  #68
                  Originally posted by ämxä View Post
                  Mulla oli paisuntasäiliössä reikä ja vissii taas mistä helvetistä johtuu? katastus ukkoki sano että ollu paljo e46:sisa näitä jähäri nestee vuotoja
                  Ettei johtuisi hajonneesta paisarinkorkista. :think
                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  • Toppi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 58
                    • Haukipudas

                    #69
                    Originally posted by Joonas.k View Post
                    Toppi: Mistä ihmeestä olet keksinyt, että jakolaatikot hajoilee??? Itse en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta. Ja Laakkosen herttoniemen pisteestä ei ole koskaan edes sellasta myyty!
                    Kuten sanoin: Henkilökohtaista kokemusta ei ole. Kaverilla jakolaatikko tuhoutui ja toisessta autossa piti meteliä. Oli selvittäny asiaa ja sano, että tuon ikäisen penarin jakolaatikko on herkkä rikkoutumaan. Tottakai / varmasti täytyy olla kuskissaki vika jos sen rikkoo. Mainittin ihan vaan sen takia, että ostaja tietää mitä voi olla edessä.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by ämxä View Post
                      Mulla oli paisuntasäiliössä reikä ja vissii taas mistä helvetistä johtuu? katastus ukkoki sano että ollu paljo e46:sisa näitä jähäri nestee vuotoja
                      Paisari on kuitenkin neliskanttinen väkerrys ja vaan muovia, ei se määräänsä enempää kestä. Kuten todettiin, korkki on hyvä vaihtaa ajoissa, se toimii varaventtiilinä.

                      Comment

                      • karitammi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 78
                        • Espoo

                        #71
                        paisuntasäiliö ei ole ihan kuten autoissa yleensä, vapaa ilmatila muuta jäähdytyssysteemiä ylempänä, vaan se on vähän omintakeisesti syylärinkyljessä. Luulisin, että on herkkä myös veden määrälle. Jos korkki on jumissa ja järjestelmä vettä täynnä, jostain pettää varmasti. Yritän itse olla ylitäyttämättä, koska ilma joustaa paremmin. Sori OT, omaan 325 avoon tulee niin vähän kilsoja, ettei pysty sanomaan luotettavuudesta. Öljyä ja bensaakin menee hiukan enemmän kuin olen tottunut, mutta kilsojakin on kohta 200 tkm.

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5517
                          • Vaasa

                          #72
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          Ettei johtuisi hajonneesta paisarinkorkista. :think
                          +1
                          itse asiassa jo neljässä e46 mitä oon nähny niin joko paisari/syyläri on mosahtanu tai se on pullistunu. Juurikin rikki olevan korkin johdosta. Uusi korkki maksaa alta 20e ja se kannattaa vaihtaa heti kun auton hankkii jos sitä ei ole hetki sitten varmuudella vaihdettu. Itelläkin on tulossa molempiin perheen autoihin uudet korkit.
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎