memebuy23buy

330d Olemattomat ahdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aurvana
    replied
    Nostetaas hiukka tätä aihetta... Ilmeisesti tuli itellä ostettua tämä ns kikkare, toki hiukan aiheutti harmaita hiuksia tuo vedon puute, mutta pikku hiljaa eliminoimalla kaikki mahollinen niin syy tuohon vedottomuuteen löyty pakoputken jousto pätkästä, minkä sisus oli about etusormen mentävä, ettei ihme jos vetoja ei oo ollu... Sen ku vaihto niin vetää muuten aika haipakkaa

    Leave a comment:


  • ntjt
    replied
    Hyvä sinulle, sääli niille joilla joskus tulee sama ongelma. :p

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Originally posted by elreino View Post
    on suljettu alipaine ahtosäätimelle 0,9-1,0

    mutta tämä vika on nyt korjattu lopullisesti
    autohan oli vaan väärän värinen het alkujaan
    Joo väärä väri paska auto
    Tosiaan tätä nyt ei enää tarvii mun puolesta pohtia, kiitos kaikille jotka vaivautui vastaamaan vika jäi arvoitukseksi.

    Leave a comment:


  • elreino
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Jokos moottorin tukikumeille lähtevä alipainelinja on suljettu pois listalta?
    on suljettu alipaine ahtosäätimelle 0,9-1,0

    mutta tämä vika on nyt korjattu lopullisesti
    autohan oli vaan väärän värinen het alkujaan

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Jokos moottorin tukikumeille lähtevä alipainelinja on suljettu pois listalta?

    Leave a comment:


  • ntjt
    replied
    Voisiko olla viallinen uusi turbo?

    Tässä pohditaan aika pitkään samaa ongelmaa
    BMW 3-Series E46 (1998 - 2005) - 2003 2.0 320d turbo boost problem. This is my last stop with this problem - the scrap heap is next!!! BMW E46 320D sport 150 bhp (build date march/2003) (Current approx Mileage ? 132,000 miles SYMPTOM: Car not boosting properly @ 2000 revs ? I estimate that car is down approx 40 ? 50 % of boost at 2000 revs MPG gone from 45mpg to 37mpg LIST OF PARTS CHANGED TO DATE 1. Turbo Charger @ 110,000 miles ? work carried out by independent mechanic. Crank Case breather also changed. 2. Catalytic converter @ 110,000 miles ? Independent mechanic NOTE : Car boost was perfect at this point ? and only seemed noticeable from 120,000 miles on. 3. Fuel Pump to fuel tank @ 125,000 Miles ? Independent mechanic 4. Fuel Pump (intermediate) @ 125,000 miles ? Independent mechanic 5. 4 fuel injectors fitted ? BMW dealer NOTE: Changing the fuel injectors solved the warm start problem; however turbo boost problem still was not resolved. 6. Air mass meter @ 125,000 miles ? Independent mechanic 7. Air mass programmed ? BMW dealer 8. Car software updated ? BMW dealer 9. Full diagnostic check carried out on diesel injection system ? by ?Diesel Injection Specialists? no fault codes present, however boost showed approx 3 specific spikes in boost @ 2000, 2500, 2900 revs. the injection specialist in consultation with BMW technicians advised the following parts be changed ?.. NOTE: Parts changed in the last 1000 ? 2000 miles 10. Turbo Pressure converter @ 130,000 miles 11. Both Vacuum hoses from turbo pressure converter to turbo 12. Vacuum Reservoir & hose that goes across engine. 13. EGR pressure converter was removed (covered in oil) and the Turbo pressure converter was used in its place (the turbo pressure converter was significantly cleaner). 14. EGR vacuum hoses changed. 15. Vacuum hose to radiator changed. 16. Crankcase breather changed. NOTE: Car performance has improved marginally since software update, pressure converters & vacuum hose change but still at least 40-50% down on correct level of boost at the correct time in the rev cycle. 17. Car put on main dealers GT1 Computer - no fault codes showing up - they said the car was showing the "correct charge air pressure", They gave me a live printout of all the results. QUESTION : Is there a certain level of drop in performance before a fault code will be logged???????? Any help/comments greatly appreciated - 1 turbo supplier in the UK suggested it may be the intake manifold pressure sensor - however no fault codes are showing up. Have also been on Bmwland web site (Numerous others have this problem also), but no solutions available - can anyone out there solve this problem, main dealers have no solution (this car was never chipped / altered in any way). Pretty good performance before this issue. Regards, Pat O'Connor


    Toivottavasti auttaa.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Tässä edelleen odotellaan vastausta, nyt menee jo niin epätoivoiseksi että se joka ratkaisee tämän vian, niin luvassa on pieni rahallinen korvaus

    Pientä kertausta mitä yritetty
    listaa missä ei ole vikaa
    ahdin vaihdettu (Uusi garret e39)
    välijäähdytin vaihdettu
    ahtimen paineen säädin vaihdettu myos siihen kuuluvat putket mitattu alipaine 0,9-1,0
    maffiakin on kokeiltu vaihtaa
    2,5 kilon paineella atimelta lähtien imusarjan kautta pakoputken päähän asti paineistettu ei vuotoa
    kissat tyhjätty
    ajettu jopa ilman putkistoa
    siirtopaine data kunnossa myös kiskon paine
    polttoaineen pulasta ei johdu softaamalla kyllä saa savua tulemaan mutta ei ahtoja
    pakosarja-egr putki tulpattu lisäksi ohjelmasta poistettu
    map vaihdettu
    Last edited by make2929; 25-07-2013, 17:17.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Kenelläkään ideoita missä tää nyt on kiinni.

    Edelleen ahdot tippuu kun vaihdetta vaihtaa, ahdot naurettavat 0,6 savutus on luokkaa järkyttävä. Esim 3 vaihteella kiihdyttäessä ahto noin 0.9 mutta sekin alkaa lopussa tippumaan.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by make2929 View Post
    Mistähän tämäkin johtuu, että kun esim ykkös vaihteella tekee oikein terävän lähdön niin jostain kuuluu järkyttävä rääkäisy, pääseeköhän kone heilahtamaan koska toinen tukikumi ei aivan paras mahdollinen ole
    Voi hyvinkin tulla tukikumin takia. Pelkääjän puolen särkinäinen tukikumi ei heilauta konetta niinkään mutta kuskin puoleisen vaikutuksen näkee selvästi: KLIK.

    Kun taskulampulla etsii koneen molemmilta puolilta moottorin tukien päästä eli osat 1 ja 3: KLIK niin tukikumeista (osat 7 ja 8) kyllä näkee pienellä tihrustamisella onko sieltä tullut suolet pihalle.

    Tukikumi 22116773903 M57:aan maksaa orkkiksena ~80€/kpl, tarvike smiidillä ~50€, tarvike (Von Ruville) Prinz Autoteilella 29€/kpl: KLIK. Von Ruville on kelvollinen merkki.

    Vaihtoehtoisia valmistajia löytyy: KLIK.

    Kannattaa vaihtaa ennenkuin kone rykäisee niin paljon että viskoflekti raapaisee jäähdyttimeen. Kummatkin kerralla. Kuskin puoli on vielä helpohko vaihtaa mutta pelkääjän puolella tulee pakosarja vastaan, tilaa on niukalti: KLIK. Workshop manuaali: KLIK.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by code View Post
    Onko nämä sellaisia laitteita, joista tulee vikakoodit jos tulevat tiensä päähän, esimerkkinä vaikka tuo imusarjan paineanturi?
    Esmes MAF ja ahtopaineanturi eivät ole fault monitored eikä niistä jää selvää vikakoodia, vaan ongelmaa pitää rajata muutoin.

    Sama juttu vuotavien alipaineletkujen kanssa.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Kysyn vielä onko kaikkien alipaineletkujen vuodot suljettu pois? Tämä sen takia jos käsin ahtimen säätötangosta on todettu että ahdin pyydettäessä antaa painetta niin turbon ohjaus nyt mättää.

    Alipainetta tarvitaan etenkin jarrutehostimelle, joka kuluttaa ehkä 90% kaikesta alipaineesta. Sen lisäksi alipaineella ohjataan turboa, imusarjan läppiä, EGR-venttiiliä ja moottorin tukikumeja.

    Alipaineen jakotukki on imusarjan alla oheisen kuvan nro 7 kohdalla: KLIK. Olisi hyvä sulkea pois nuo muut järjestelmät ja jättää vain turbolle menevä letku. Jos moottorin tukikumien ohjaus napataan pois niin tyhjäkäynnillä on odotettavissa normaalia enemmän tärinää, se kuuluu asiaan.

    Olihan se turbon edessä oleva muovinen alipainekello ehjä?

    Sitten tietty herää kysymys onko imusarjan paineanturi ehjä eli osa 18 tuolla: KLIK.
    Onko nämä sellaisia laitteita, joista tulee vikakoodit jos tulevat tiensä päähän, esimerkkinä vaikka tuo imusarjan paineanturi?

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Imusarjan paineanturi vaihdettu, ja vetää huomattavasti paremmin, mutta vieläkin on vetoja pahasti hukassa, ja savuttaahan tuo perkele aika rankasti, toisaalta tuo savutus nyt ei haittaa mutta vikaahan on silloin jossain kun liikaa ruokaa saa.

    MNI:lle iso kiitos vinkistä

    Lisää vinkkejä, niin sais tuo nokilehmän kunnolla liikkumaan

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Siinä alipaineputken jakotukilla yksi yhde pitäisi olla hieman pidempi kuin muut. Siinä pisimmässä on suurin virtausaukko ja siihen kuuluu moottorin tukikumeille menevä linja. Muissa yhteissä on hieman enemmän kuristusta, järjestyksellä ei niiden osalta merkitystä.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Originally posted by make2929 View Post
    Osa numero seitsemän eli tää jakotukki, eikös ensimmäinen neljästä ole (autoa edestäpäin katsoessa) polttoaineen paluuputki ? sitten 2 seuraavaa menee imusarjalle ? ja viimeinen ON mikä ??

    Mulla tämä viimeinen oli tulpattu, nyt tulpattu kohta on 2-3 kohdalla en muista kummassa. Alipainekello on kuulemma ehjä, tuosta imusarjan paineanturista ei tietoa, millaista oiretta tämä imusarjan paineanturi tekee ?
    Jahas mitähän sitä on tullut aamutuimaan sekoiltua.

    Eli kertokaas nyt mitä nuo osa 7 kohdalla nuo 4 paikkaa on mihin letkut tulee, eli mikä ohjaa mitäkin?

    Autoa edestäpäin katsottuna mulla tuo 2 kohta näköjään tulpattu aiemmin oli neljäs eli viimeinen, vai onko tuolla järjestyksellä kuinka väliä ?

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Mistähän tämäkin johtuu, että kun esim ykkös vaihteella tekee oikein terävän lähdön niin jostain kuuluu järkyttävä rääkäisy, pääseeköhän kone heilahtamaan koska toinen tukikumi ei aivan paras mahdollinen ole

    Leave a comment:

Working...
X