memebuy23buy

330d Olemattomat ahdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    Onkos tässä alipainetoiminen ahtimen kello ?
    Tarkista järjestelmässä olevan alipaineen määrä, väh 0,5bar pitää olla tyhjäkäynnilläkin.
    Vuoto missä tahansa riittää, ettei ahtimen kello saa vedettyä ahtimen siipiä kiinni.
    Alipaineventtiilin kunto.
    Vedä alipainepumpulta suora linja ahtimen kellolle - nouseeko ahdot.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Kokeiltiin vielä vaihtaa ahtopaineensäädin ei vaikutusta, alipaineletkut vielä mitattiin ei vuotoja.

    Sanokaan nyt perkele joku missä tuo vika on, kohta koko kone menty läpi ja vikaa ei löydy.

    Ahdot käyttäytyy oudosti 1-2 vaihteella kiihdyttäessä piikkaa ahdot hetkellisesti noin 1bar ja mitä suurempi vaihde ahdot vaan tippuu ollen luokkaa 0,6-0,7 bar eli tuo menee juuri päinvastoin kuin pitäisi
    Last edited by make2929; 06-07-2013, 06:32.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Originally posted by janituz View Post
    Jaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.
    Klemmareilla näyttäs olevan, ahto/alipaineletku kaikki katottu ei vikaa

    Leave a comment:


  • janituz
    replied
    Jaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Kokeile laittaa vaikka kompuralla barin verran painetta ahtoputkiin vuotaako/suhiseeko mistään.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Siirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.
    4 pinnassa näyttäis olevan joskus taisi laskea hieman alemmas, eli kyllä tuo pitäis olla kunnossa koska ruokaa tuo saa ja liikaa on se savutus niin törkeää.

    Tyhmä kysymys mutta mitkä on ahtoputken o-renkaat ja niiden tarkoitus (tiiviste ? ) ?

    Huollossa noita letkuja sun muita ovat vaihdelleet joten vaikea tuohon on sanoa onko sinne tullut o-renkaita

    Leave a comment:


  • janituz
    replied
    Ahtoputkistoon varmaan laitettiin uudet o-renkaat? Eli ei pääse paine karkuun liitoksista? Ja alipaine ohjattu turbo? Säätötanko pysynyt/ollut asennettaessa oikein? :think joitain mitä äkkiä tuli mieleen noiden tehtyjen töiden jälkeen.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Siirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Putkessa ei tukosta ja maf on ehjä. Tämä alkaa mennä helvetin oudoksi, mistää ei löydy vikaa, kenelläkään ei hajua mistä vois vikaa vielä etsiä?

    Tehot edelleen hukassa ja pukkaa mustaa, eikä nosta ahtoja ahdot max 0.7-1bar, yläkierroksilla varsinkin huomaa että ahdot tippuu, pari kertaa on pienellä vaihteella nostanut ahdot hetkellisesti noin 1.2-1.3 bar mutta sitten taas tippuu.

    Railpaine on myös hyvä, mutta antaa vikakoodia siirtopumpusta
    Last edited by make2929; 01-07-2013, 23:23.

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Kellään tietoa ???

    Leave a comment:


  • make2929
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Onko ahtimena joku ebaysta tilattu tms "halpis / budjetti" ahdin?
    Ei, Puusaaresta haettu, e39 530d garretin ahdin.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Onko ahtimena joku ebaysta tilattu tms "halpis / budjetti" ahdin?

    Leave a comment:


  • make2929
    started a topic 330d Olemattomat ahdot

    330d Olemattomat ahdot

    Nyt piti jo tehdä oma ketju, koska niin alkaa riepoa tuo auto, tässä kaivataan nyt todellakin apuja, olenki tuossa E46 kysymyksiä ja vastauksia III
    asiaa käsitellyt.

    Eli ongelma on nyt seuraava, Turbon(e39 uusi) ja coolerin vaihdon jälkeen ahdot ei nouse kuin max 1bar, ja pitäisi olla 1,6 ja imuilman lämpö mielestäni turhan korkea 49-50 kun taas 530d mitattiin 38+c , lisäksi pukkaa mustaa aivan törkeästi ettei kehtaa edes polkea, vaikka ei tuo tuossa tilassa mihinkää edes liiku.

    Egr tukittu,alipaineletkut vaihdettu,pakosarjan tiiviste vaihdettu, maf vedetty irti, ei mitää vaikutusta vetoihin joten vika tuskin siinä.

    Ongelmat alkoivat vain vuorokausi kattien tyhjennyksen jälkeen, joten seuraavaksi menee tarkastukseen tuo pakoputki vedän kokonaan irti ja katotaan tuleeko vetoja.

    Kellään ehdotuksia missä mättää?
    Last edited by make2929; 29-06-2013, 20:53.
Working...
X