.
Onkos tässä alipainetoiminen ahtimen kello ?
Tarkista järjestelmässä olevan alipaineen määrä, väh 0,5bar pitää olla tyhjäkäynnilläkin.
Vuoto missä tahansa riittää, ettei ahtimen kello saa vedettyä ahtimen siipiä kiinni.
Alipaineventtiilin kunto.
Vedä alipainepumpulta suora linja ahtimen kellolle - nouseeko ahdot.
330d Olemattomat ahdot
Collapse
X
-
Kokeiltiin vielä vaihtaa ahtopaineensäädin ei vaikutusta, alipaineletkut vielä mitattiin ei vuotoja.
Sanokaan nyt perkele joku missä tuo vika on, kohta koko kone menty läpi ja vikaa ei löydy.
Ahdot käyttäytyy oudosti 1-2 vaihteella kiihdyttäessä piikkaa ahdot hetkellisesti noin 1bar ja mitä suurempi vaihde ahdot vaan tippuu ollen luokkaa 0,6-0,7 bar eli tuo menee juuri päinvastoin kuin pitäisiLast edited by make2929; 06-07-2013, 06:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janituz View PostJaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.
Leave a comment:
-
-
Jaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.
Leave a comment:
-
-
Kokeile laittaa vaikka kompuralla barin verran painetta ahtoputkiin vuotaako/suhiseeko mistään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostSiirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.
Tyhmä kysymys mutta mitkä on ahtoputken o-renkaat ja niiden tarkoitus (tiiviste ? ) ?
Huollossa noita letkuja sun muita ovat vaihdelleet joten vaikea tuohon on sanoa onko sinne tullut o-renkaita
Leave a comment:
-
-
Ahtoputkistoon varmaan laitettiin uudet o-renkaat? Eli ei pääse paine karkuun liitoksista? Ja alipaine ohjattu turbo? Säätötanko pysynyt/ollut asennettaessa oikein? :think joitain mitä äkkiä tuli mieleen noiden tehtyjen töiden jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Siirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Putkessa ei tukosta ja maf on ehjä. Tämä alkaa mennä helvetin oudoksi, mistää ei löydy vikaa, kenelläkään ei hajua mistä vois vikaa vielä etsiä?
Tehot edelleen hukassa ja pukkaa mustaa, eikä nosta ahtoja ahdot max 0.7-1bar, yläkierroksilla varsinkin huomaa että ahdot tippuu, pari kertaa on pienellä vaihteella nostanut ahdot hetkellisesti noin 1.2-1.3 bar mutta sitten taas tippuu.
Railpaine on myös hyvä, mutta antaa vikakoodia siirtopumpustaLast edited by make2929; 01-07-2013, 23:23.
Leave a comment:
-
-
330d Olemattomat ahdot
Nyt piti jo tehdä oma ketju, koska niin alkaa riepoa tuo auto, tässä kaivataan nyt todellakin apuja, olenki tuossa E46 kysymyksiä ja vastauksia III
asiaa käsitellyt.
Eli ongelma on nyt seuraava, Turbon(e39 uusi) ja coolerin vaihdon jälkeen ahdot ei nouse kuin max 1bar, ja pitäisi olla 1,6 ja imuilman lämpö mielestäni turhan korkea 49-50 kun taas 530d mitattiin 38+c , lisäksi pukkaa mustaa aivan törkeästi ettei kehtaa edes polkea, vaikka ei tuo tuossa tilassa mihinkää edes liiku.
Egr tukittu,alipaineletkut vaihdettu,pakosarjan tiiviste vaihdettu, maf vedetty irti, ei mitää vaikutusta vetoihin joten vika tuskin siinä.
Ongelmat alkoivat vain vuorokausi kattien tyhjennyksen jälkeen, joten seuraavaksi menee tarkastukseen tuo pakoputki vedän kokonaan irti ja katotaan tuleeko vetoja.
Kellään ehdotuksia missä mättää?Last edited by make2929; 29-06-2013, 20:53.Tags: None
-
Leave a comment: