Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Olemattomat ahdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    330d Olemattomat ahdot

    Nyt piti jo tehdä oma ketju, koska niin alkaa riepoa tuo auto, tässä kaivataan nyt todellakin apuja, olenki tuossa E46 kysymyksiä ja vastauksia III
    asiaa käsitellyt.

    Eli ongelma on nyt seuraava, Turbon(e39 uusi) ja coolerin vaihdon jälkeen ahdot ei nouse kuin max 1bar, ja pitäisi olla 1,6 ja imuilman lämpö mielestäni turhan korkea 49-50 kun taas 530d mitattiin 38+c , lisäksi pukkaa mustaa aivan törkeästi ettei kehtaa edes polkea, vaikka ei tuo tuossa tilassa mihinkää edes liiku.

    Egr tukittu,alipaineletkut vaihdettu,pakosarjan tiiviste vaihdettu, maf vedetty irti, ei mitää vaikutusta vetoihin joten vika tuskin siinä.

    Ongelmat alkoivat vain vuorokausi kattien tyhjennyksen jälkeen, joten seuraavaksi menee tarkastukseen tuo pakoputki vedän kokonaan irti ja katotaan tuleeko vetoja.

    Kellään ehdotuksia missä mättää?
    Last edited by make2929; 29-06-2013, 21:53.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Onko ahtimena joku ebaysta tilattu tms "halpis / budjetti" ahdin?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • make2929
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 92
      • etelä-pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Onko ahtimena joku ebaysta tilattu tms "halpis / budjetti" ahdin?
      Ei, Puusaaresta haettu, e39 530d garretin ahdin.

      Comment

      • make2929
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 92
        • etelä-pohjanmaa

        #4
        Kellään tietoa ???

        Comment

        • make2929
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 92
          • etelä-pohjanmaa

          #5
          Putkessa ei tukosta ja maf on ehjä. Tämä alkaa mennä helvetin oudoksi, mistää ei löydy vikaa, kenelläkään ei hajua mistä vois vikaa vielä etsiä?

          Tehot edelleen hukassa ja pukkaa mustaa, eikä nosta ahtoja ahdot max 0.7-1bar, yläkierroksilla varsinkin huomaa että ahdot tippuu, pari kertaa on pienellä vaihteella nostanut ahdot hetkellisesti noin 1.2-1.3 bar mutta sitten taas tippuu.

          Railpaine on myös hyvä, mutta antaa vikakoodia siirtopumpusta
          Last edited by make2929; 02-07-2013, 00:23.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Siirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              #7
              Ahtoputkistoon varmaan laitettiin uudet o-renkaat? Eli ei pääse paine karkuun liitoksista? Ja alipaine ohjattu turbo? Säätötanko pysynyt/ollut asennettaessa oikein? :think joitain mitä äkkiä tuli mieleen noiden tehtyjen töiden jälkeen.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • make2929
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 92
                • etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Siirtopumpun jälkeen paineen tulisi olla aika lailla 4 bar, jos siirtopaine putoaa alle kiihdytyksessä niin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi soppaa --> siirtopumppu vaihtoon.
                4 pinnassa näyttäis olevan joskus taisi laskea hieman alemmas, eli kyllä tuo pitäis olla kunnossa koska ruokaa tuo saa ja liikaa on se savutus niin törkeää.

                Tyhmä kysymys mutta mitkä on ahtoputken o-renkaat ja niiden tarkoitus (tiiviste ? ) ?

                Huollossa noita letkuja sun muita ovat vaihdelleet joten vaikea tuohon on sanoa onko sinne tullut o-renkaita

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  #9
                  Kokeile laittaa vaikka kompuralla barin verran painetta ahtoputkiin vuotaako/suhiseeko mistään.

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    #10
                    Jaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • make2929
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 92
                      • etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by janituz View Post
                      Jaa tosiaan voipi ollakki että sun autossa on vielä perinteisesti klemmareilla kiinni. Se selvii jo ihan sillä että onko ahtoputki egr/"kaasuläppä" kotelossa klemmarilla vai pikaliittellä. Pikaliittimien sisällä on o-rengas jonka kyllä näkee kun kattoo valolla putken sisään.
                      Klemmareilla näyttäs olevan, ahto/alipaineletku kaikki katottu ei vikaa

                      Comment

                      • make2929
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 92
                        • etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Kokeiltiin vielä vaihtaa ahtopaineensäädin ei vaikutusta, alipaineletkut vielä mitattiin ei vuotoja.

                        Sanokaan nyt perkele joku missä tuo vika on, kohta koko kone menty läpi ja vikaa ei löydy.

                        Ahdot käyttäytyy oudosti 1-2 vaihteella kiihdyttäessä piikkaa ahdot hetkellisesti noin 1bar ja mitä suurempi vaihde ahdot vaan tippuu ollen luokkaa 0,6-0,7 bar eli tuo menee juuri päinvastoin kuin pitäisi
                        Last edited by make2929; 06-07-2013, 07:32.

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #13
                          .
                          Onkos tässä alipainetoiminen ahtimen kello ?
                          Tarkista järjestelmässä olevan alipaineen määrä, väh 0,5bar pitää olla tyhjäkäynnilläkin.
                          Vuoto missä tahansa riittää, ettei ahtimen kello saa vedettyä ahtimen siipiä kiinni.
                          Alipaineventtiilin kunto.
                          Vedä alipainepumpulta suora linja ahtimen kellolle - nouseeko ahdot.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Onkos tässä alipainetoiminen ahtimen kello ?
                            Tarkista järjestelmässä olevan alipaineen määrä, väh 0,5bar pitää olla tyhjäkäynnilläkin.
                            Vuoto missä tahansa riittää, ettei ahtimen kello saa vedettyä ahtimen siipiä kiinni.
                            Alipaineventtiilin kunto.
                            Vedä alipainepumpulta suora linja ahtimen kellolle - nouseeko ahdot.
                            Kylläpä se taitaa toimia alipaineella, jos yhtään auttaa, kone on tuo m57 184hp, ja ahtimena e39(530d) garret 2556

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #15
                              .
                              Vedä ahtimen siivet "kiinni" rautalangalla, tai nippusiteellä.
                              Kokeile sitten varovasti, nouseeko ahdot.
                              Jos nousee, on vika ahtimen säätösysteemissä.
                              Jos ei nouse,on jossain kohden järjestelmää, vaikkapa vain pakoputkessa, tukos,joka estää ilman virtausta ja moottorinläpi menevä ilma ei riitä ahtojen nousuun.
                              Edellyttäen, että ahdin on varmaan ehjä, samoin painepuoli järjestelmässä.

                              Eihän imusarjan läppiä ole sikin sokin kannessa ?

                              Alipainejärjestelmä on yksinkertainen.
                              Pumppu pumppaa koko ajan maksimiaan, alipaine tulee olla melko tasan 0,8 koko ajan.
                              Alipainejärjestelmässä olevat sähkötoimiset venttiilit sitten päästää sitä alipainetta tarpeellisen määrän aina tilanteessaan ohjaamiinsa toimilaitteisiin (ahtimeen).
                              Siis, sähköllä ohjataan alipaineen määrää toimilaitteessa, alipaine tekee työn, sähkö säätää.
                              Jos alipainejärjestelmä vuotaa, mistä vaan, ei järjestelmä toimi kunnolla, kun alipaineen määrää ei varsinaisesti valvota, venttiilit säätelee silläkeinon, että järjestelmän oletetaanolevan kunnossa, "paluutietoa" toiminnasta ei tule.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎