Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Ci.N SMG vaihteisto reistailee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JOKERI87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 70

    330Ci.N SMG vaihteisto reistailee.

    330Ci.N SMG vaihteisto reistailee.

    Eli, varsinkin kylmänä, ei meinaa mennä mitkään vaihteet päälle, ja sitten kun saa vaihteen päälle, syttyy samalla vaihteiston virhevalopalamaan(ohessa kuva)
    Voi käydä myös niin, että alkaa piippaus kuuluun ja vaihde jää vapaalle, eikä mikään vaihde mene silmään ennen kuin käynnistää auton uudestaan. Tässä tilassa vaihteisto ei vaihda kuin 3 vaihteelle saakka.

    Olisko kenelläkään kokemusta, mitä minun nyt pitäisi tehdä?
    vaihteistoon on vaihdettu öljyt liikkeessä. kuitissa lukee näin. vaihteisto oljy uusinta (smg). 5.3.2013
    Kyllä onnnistuu!
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Eiköhän se kannata vikakoodit lukea minkä takia menee vikatilaan, arpomalla tuskin tulee kuntoon.
    Syttyykö luistoneston valo samaan aikaan? Jos näin niin vika löytynee varmaankin abs/dsc puolelta.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • JOKERI87
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 70

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Eiköhän se kannata vikakoodit lukea minkä takia menee vikatilaan, arpomalla tuskin tulee kuntoon.
      Syttyykö luistoneston valo samaan aikaan? Jos näin niin vika löytynee varmaankin abs/dsc puolelta.
      On tehnyt saman tempun jo ennenkin kuin nuo luistoneston valot syttyivät.

      vikakoodit lukisin, mutta en ole onnistunut saamaan inpaa asennettua. piuhat kyllä löytyisi valmiina.

      inpa sanoo vaan koko ajan kun koittaa asentaa, että api32.dll ei löydy.
      Kyllä onnnistuu!

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Käytä jossain luvussa missä onnistuu.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • JOKERI87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 70

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Käytä jossain luvussa missä onnistuu.

          Tänään tuli tehtyä hukkareissu paikallisella korjaamolla, missä autocom merkkinen ohjelma ei löytänyt koko vaihteistoa. seuraavaksi tarttee kysyä jotain foorumilaista, joka olis nokia-tre lähellä.
          Kyllä onnnistuu!

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5147
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by JOKERI87 View Post
            Tänään tuli tehtyä hukkareissu paikallisella korjaamolla, missä autocom merkkinen ohjelma ei löytänyt koko vaihteistoa. seuraavaksi tarttee kysyä jotain foorumilaista, joka olis nokia-tre lähellä.
            Kysy vaikka nimimerkki Morkai, tai Eepo.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • JOKERI87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 70

              #7
              Originally posted by ruupanen View Post
              Kysy vaikka nimimerkki Morkai, tai Eepo.
              No Morkaihan se oli, kuka kerran kävikin lukeen multa koodit, ja numerokin puhelimessa.

              Kiitos muistutuksesta!
              Kyllä onnnistuu!

              Comment

              • Kös-51
                BTCF Member
                • May 2007
                • 88
                • Noux

                #8
                Ei muuta kuin tiskiltä uutta relettä hakemaan. Jostain käsittämättömästä syystä suurin osa SMG-laatikon ongelmista johtuu releestä. Varsinkin kuin viat tuntuu olevan toistuvia ja hetkittäisiä. Eli kyseessä "lohenpunainen"rele, jenkkifoorumeilla kulkee nimellä salmonrelay (ainakin M3 SMGII). Varaosanro en nyt muista, mutta hintaa alle 10€. Itsellä on noita aina hanskalokerossa kaiken varalla...
                BMW E30 320is 1989
                BMW E46 M3 Cabriolet 2005
                BMW F11 530d X-drive M-sport 2012


                Ex BMW E61 530XdA M-sport 2007
                Ex BMW E46 330d Touring M-sport 2003
                EX BMW E46 325Ci Cabriolet 2004
                Ex BMW E46 M3 Coupe 2002
                Ex BMW E46 320d Touring 1999

                Comment

                • JOKERI87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 70

                  #9
                  Morkai onnistui saamaan kaikki viat pois vikakoodissa, eli isot propsit hänelle!

                  Tarttee sitä relettä alkaa varmaan kattoon varastoon, hänkin siitä jotain mainitti

                  Vähän kyllä mietittiin, että pumppu käy aika pitkään vaihdon aikana, että onkohan siellä tarpeeks öljyä. Ei vaan itsellä mitään tietoa, että mistä sen pystyy tarkistamaan.

                  Myös luistonesto tuli kuntoon. vika oli, että ratin asentotunnistin, oli sekaisin. Väitti että rattia olisi pyöritetty 5 kierrosta oikealle, joka siis tietenkin mahdotonta. Se onnistuttiin palauttaan normaaliksi, ja luistonesto alkoi pelittään.
                  Last edited by JOKERI87; 10-11-2013, 20:55.
                  Kyllä onnnistuu!

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4048
                    • Turku

                    #10
                    SMG:n hydrauliikan säiliö on laatikon vieressä, pitää kömpiä auton alle että näkee tason.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • JOKERI87
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 70

                      #11
                      Originally posted by suppari View Post
                      SMG:n hydrauliikan säiliö on laatikon vieressä, pitää kömpiä auton alle että näkee tason.


                      En löytänyt, mistä sitä tasoo katsoisin. Otin kuvankin, että saisin jonkun selvyyden. Konehuoneessa on kyllä vasemmalla puolella edästäpäin katottuna joku valkoinen säiliö, mitä en ole tunnistanut, eikä pari kaveriakaan, mutta kukaan meistä ole mikään BMW asiantuntija
                      Kyllä onnnistuu!

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        #12
                        Originally posted by JOKERI87 View Post
                        En löytänyt, mistä sitä tasoo katsoisin. Otin kuvankin, että saisin jonkun selvyyden. Konehuoneessa on kyllä vasemmalla puolella edästäpäin katottuna joku valkoinen säiliö, mitä en ole tunnistanut, eikä pari kaveriakaan, mutta kukaan meistä ole mikään BMW asiantuntija
                        Kuva vaikuttaisi olevan liian edestä otettu ja väärin päin (eikös kuva ole perää kohti otettu).
                        Katso vaikdelaatikon "päätä" eli paikka josta kardaani alkaa (katse keulaa kohti) ja siitä katse vasemmalle, valkoinen säiliö paskaisena musta huom.

                        Ohessa kuva omasta kikottimesta jossa näkyy tuo säiliö.
                        Attached Files
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • JOKERI87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 70

                          #13
                          Originally posted by huTsu View Post
                          Kuva vaikuttaisi olevan liian edestä otettu ja väärin päin (eikös kuva ole perää kohti otettu).
                          Katso vaikdelaatikon "päätä" eli paikka josta kardaani alkaa (katse keulaa kohti) ja siitä katse vasemmalle, valkoinen säiliö paskaisena musta huom.

                          Ohessa kuva omasta kikottimesta jossa näkyy tuo säiliö.
                          Ok. Itse kattelin vain vaihdelaatikonkyljestä
                          Noh meen tänään katseleen paremmalla menestyksellä.
                          Tosin itsellä kun ei ole nosturia, niin joudun käsipeleillä sinne meneen, eli tason varmistamisesta ei tuli vielä mitään.
                          Kyllä onnnistuu!

                          Comment

                          • JOKERI87
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 70

                            #14
                            Originally posted by huTsu View Post
                            Kuva vaikuttaisi olevan liian edestä otettu ja väärin päin (eikös kuva ole perää kohti otettu).
                            Katso vaikdelaatikon "päätä" eli paikka josta kardaani alkaa (katse keulaa kohti) ja siitä katse vasemmalle, valkoinen säiliö paskaisena musta huom.

                            Ohessa kuva omasta kikottimesta jossa näkyy tuo säiliö.
                            No nyt löysin tuon säiliön.

                            Koitin nostaa ensin takapään reilusti ylös, ja oli tässä asennossa noin 10min, ei ollut tarpeeksi tilaa. Tämän jälkeen kun siirsin autoa taakse päin vaihdelaatikko vasta sekoilikin, tuli ensimmäistä kertaa näyttöön F kirjain C kirjaimen tilalle, eikä auttanut muuta kuin käynnistää uusiksi, jolloin tuli taas samat kuin ekassa kuvassa. hetken odottelin, ja käytin autoa, niin sain vaihteet silmään.

                            Nyt auto keulasta nostettuna niin että renkaat on noin 30cm ylhäällä, kävin putsaan ja katseleen tuota säiliöö, mutten havainnut siellä olevan ollenkaan öljyä, koputtelin ja koitin vähän heilutella sitä, niin ei ollut mitään tietoa öljyn tasosta.

                            Mitäköhän öljyä sinne lisätään, ja lisätäänkö sitä tuosta muovisesta ropusta, mikä on säiliön yläosassa?
                            Kyllä onnnistuu!

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              #15
                              Originally posted by JOKERI87 View Post
                              Mitäköhän öljyä sinne lisätään, ja lisätäänkö sitä tuosta muovisesta ropusta, mikä on säiliön yläosassa?
                              Tsekkasin tuon öljyn mitä isot pojat ohjeistaa (E46fanatics): Pentosin CHF-11S (toki varmistus kannattaa ottaa huollosta)

                              Kun täytät sen niin ehkä olis hyvä tehdä se ilmaus BMW GT1 ohjelmalla tai vastaavalla.

                              Viisaampi korjatkoon jos olen väärässä mutta en itse löydä muuta täyttö paikkaa kuin tuon paikan joka kuvassani näkyy.
                              Last edited by Järppä; 13-11-2013, 14:27.
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎