Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #31
    Originally posted by Slazha View Post
    Pakin pakan rumpu halki, tyyppi vika ainakin 328i laatikossa
    Eli tuosta Bambergin laittamasta linkistä liikkeelle? Osien tilaus ja laatikko irti? Pitääkö auto laittaa täysin seisontaan? EDIT: kyllä pitää laittaa, oli sen näköstä silppua vaihteistossa noissa kuvissa...
    Näyttää noi kuvat kyllä siltä että aikamoinen homma on purkaa tuo setti.. Onko järkevämpää hommata "uusi" vai korjata vanha.?
    Last edited by peltone; 03-06-2014, 11:55.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Ebaystä toinen laatikko muutamalla satasella ja kovaa ajoa...

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #33
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ebaystä toinen laatikko muutamalla satasella ja kovaa ajoa...
        Mikä laatikko tuossa on ja millä nimillä kannattaa hakea?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #35
          Originally posted by peltone View Post
          Onko järkevämpää hommata "uusi" ...
          On, "uusi" käytetty.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #36
            Kiitoksia. Millä hintaa noi on yleensä tullu Suomeen?
            Originally posted by Hemi View Post
            On, "uusi" käytetty.
            Näinpä...
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #37
              Käykö toi 5hp19 mistä tahansa korimallista? Antais seuraavaa listaa:

              Applications

              5HP19

              BMW — longitudinal engine, rear wheel drive
              • 2001–2003 BMW E46 330Ci M54/B30
              • 2001–2003 BMW E46 330i M54/B30
              • 2000–2003 BMW E46 320i M52tu/B20
              • 2000– BMW E46 323Ci
              • 2000– BMW E46 323i
              • 2000– BMW E46 328i
              • 2000– BMW E38 728i
              • 2001–2003 BMW E46 325Ci M54/B25
              • 2001–2003 BMW E46 325i M54/B25
              • 2001–2003 BMW E39 525i M54/B25
              • 2001–2002 BMW E39 530i M54/B30
              • 2002–2003 BMW Z4 2.5i
              • 2002–2003 BMW Z4 3.0i
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #38
                Epävirallisen tahon mukaan "kytkinlevyt" olisivat niin kuluneet että auto ei liiku pakilla. Voiko tämä olla mahdollista?
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #39
                  Originally posted by peltone View Post
                  Epävirallisen tahon mukaan "kytkinlevyt" olisivat niin kuluneet että auto ei liiku pakilla. Voiko tämä olla mahdollista?
                  Mitäs luulet? Kytkinlevyt loppui laakista?

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #40
                    En enää tajuu mistää mitää Hänen isäpuolensa on niin innokkaasti korjauttamassa vanhaa ja hänellä vielä joku kaveri joka sen tekee ni tehkööt mitä haluavat, täytyy mennä rääpii päätää ku minun (teidän) apu ei kelvannu
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #41
                      Originally posted by peltone View Post
                      En enää tajuu mistää mitää Hänen isäpuolensa on niin innokkaasti korjauttamassa vanhaa ja hänellä vielä joku kaveri joka sen tekee ni tehkööt mitä haluavat, täytyy mennä rääpii päätää ku minun (teidän) apu ei kelvannu
                      Siis hetkinen?
                      Näitä laatikoita saa kyllä ihan Suomestakin muutamilla satasilla?

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #42
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Siis hetkinen?
                        Näitä laatikoita saa kyllä ihan Suomestakin muutamilla satasilla?
                        En pysy enää siin hommassa kärryillä Ystäväni ei tarvitse maksaa mitään, tehköön isäpuolensa rahoillaan minkä itse parhaakseen näkee
                        Tein heti alkuun selväksi pakan vaihdon tai koko laatikon vaihdon ja kerroin vähän hintojakin.
                        Mikään ei mennyt perille ja ne on siihen saanu monta vikaepäilystä lisää. En tiedä, innolla odotan
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • eeskoo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 91
                          • Chicago

                          #43
                          Eli E46 330dA M57N koneella. Vajaa 400tkm nyt mittarissa ja laatikkoa 300tkm kohilla korjailtu muutamalla tonnilla. Turbiini äskettäin vaihdettu, varmasti kunnossa. Kone ottaa kierroksia kevyesti mutta vaihdelaatikko tuntuu olevan löysä kuminauha 2500rpm asti jonka jälkeen lähtee kiihtymaan hyvin, vastaava kiihtyminen tapahtui joskus aiemmin jo 1700 kierroksella mutta jossain jotain vikaa. Obd-kapulalla millä näkee datastreamia ihmetelty koneen kierrosluvun, turbiinin pyörimisnopeutta ja outputspeedia, kaikki heittää melkosesti. Jossain joku luistaa (?) mutta mitään vikakoodia ei tule mihinkään. Kevyesti kun ajaa vaikka taajamanopeutta niin polkaseen pikasesti kaasua, kierrokset käy reilussa kahessa tonnissa mutta mitään muutosta kulkuun ei tapahdu.

                          Edit, Joka nopeudessa ongelma tämä sama. Kun sitä kaasua painaa pohjaa niin että lähtis kiihtymään enemmän kierrosluvun 2600 hujakoille rupee hakemaan pienempää vaihdetta.
                          Jokainen vaihde vaihtuu hienosti ja kevyesti kiihdyttäenkin vaihteet menee siististi/ongelmitta paikoilleen.

                          Kokeiltu ajaa ilman pakoputkea, ei tukosta/vaikutusta
                          Auto käynnissa irrotettu turbon alipainekellon letku, näyttäisi toimivan ongelmitta.
                          Maffi ollu irti.

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #44
                            Originally posted by eeskoo View Post
                            Eli E46 330dA M57N koneella. Vajaa 400tkm nyt mittarissa ja laatikkoa 300tkm kohilla korjailtu muutamalla tonnilla. Turbiini äskettäin vaihdettu, varmasti kunnossa. Kone ottaa kierroksia kevyesti mutta vaihdelaatikko tuntuu olevan löysä kuminauha 2500rpm asti jonka jälkeen lähtee kiihtymaan hyvin, vastaava kiihtyminen tapahtui joskus aiemmin jo 1700 kierroksella mutta jossain jotain vikaa. Obd-kapulalla millä näkee datastreamia ihmetelty koneen kierrosluvun, turbiinin pyörimisnopeutta ja outputspeedia, kaikki heittää melkosesti. Jossain joku luistaa (?) mutta mitään vikakoodia ei tule mihinkään. Kevyesti kun ajaa vaikka taajamanopeutta niin polkaseen pikasesti kaasua, kierrokset käy reilussa kahessa tonnissa mutta mitään muutosta kulkuun ei tapahdu.

                            Edit, Joka nopeudessa ongelma tämä sama. Kun sitä kaasua painaa pohjaa niin että lähtis kiihtymään enemmän kierrosluvun 2600 hujakoille rupee hakemaan pienempää vaihdetta.
                            Jokainen vaihde vaihtuu hienosti ja kevyesti kiihdyttäenkin vaihteet menee siististi/ongelmitta paikoilleen.

                            Kokeiltu ajaa ilman pakoputkea, ei tukosta/vaikutusta
                            Auto käynnissa irrotettu turbon alipainekellon letku, näyttäisi toimivan ongelmitta.
                            Maffi ollu irti.
                            No, tuo vaihdelaatikko on kuminauha mikä kuminauha, "luistaa" sen pitääkin momentinmuuntimesta? Siitä ei pääse kun laittamalla vaihdelaatikon ohjausyksikköön sen saksalaisen tekemän modauksen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255533. Sen jälkeen se toimii vähän enemmän 2000 luvun automaatin tavoin, eli kierroslukumittarin viisari menee nopeuden kanssa synkassa.

                            Tietysti joku öljynvähyys voi tehdä jotain tuommoista, mutta luulis tulevan muitakin häiriöitä ja vikatilaa?

                            Muuten tuo tosiaan näyttäis moottoripuolen ongelmalta, eli tehot hukassa.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • eeskoo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 91
                              • Chicago

                              #45
                              No juu kuminauha mutta nyt oon käyny ajamassa paria e46 automaattia mitkä toimii. Oli omassa sitte vika laatikossa tai moottorissa. Joka taoauksessa autot lähtivat vetämään 1700rpm hyvin jo eteenpäin. Joten tuo eduardo-modi ei tässä nyt auta. Eka pitää tässä nyt jotain olennaista vikaa korjata.

                              Mutta miksi olisi moottoripuolen vikaa kun ottaa hyvin jengaa ja 3000rpm vetoja hyvin. D päällä kierrosten nosto ei vaan tunnu laatikossa juuri missään. Ahdot nousee 1.2bar kunhan saa vaan rasitusta/kuormaa koneeseen niinkuin turboissa yleensäkkin. Alle 2500 ei juuri kuormaa tule. Johtuen mistä, voiko laatikko luistaa jostain ettei anna vikakoodia? Voiko laatikon öljypumppu antaa pienillä kierroksilla liian pienen öljynpaineen? Kovin mielellään korjaan moottoristakin jotain jos tähän saisi selvyyden.

                              Kun laittaa autoon virrat päälle niin palaako vaihteiston ratasvalo hetken ja sammuu? Lähinnä että pystyy tsekkaamaan toimiiko se edes kun auto ei nyt ole tässä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎