Autona on e92 325d. Miten vaihteiston manuaalipuolen saisi pitämään vaihteensa? Melko rasittava ominaisuus kun vaihtaa itsellään isompaa vaihdetta jos kierrokset nousee riittävästi tai lähtee sutimaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattivaihteiston ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by kmr View PostAutona on e92 325d. Miten vaihteiston manuaalipuolen saisi pitämään vaihteensa? Melko rasittava ominaisuus kun vaihtaa itsellään isompaa vaihdetta jos kierrokset nousee riittävästi tai lähtee sutimaan.
Myöhäänhän se vaihtaa isompaa... pitäisi vaihtaa aikaisemminkin, jotta pysyttäisiin optimaalisella tehoalueella.
Laita M3 jos pitää kierrättää 8 tonniin...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostMiksi pitäisi... Tuohan on ihan moottorin suojajuttu jolla estetään ylikierrokset moottorissa.
Myöhäänhän se vaihtaa isompaa... pitäisi vaihtaa aikaisemminkin, jotta pysyttäisiin optimaalisella tehoalueella.
Laita M3 jos pitää kierrättää 8 tonniin...
Ylikierrokset estää kierrosluvunrajoitin moottorin ohjainyksikössä ei vaihdelaatikko.. :p
Comment
-
-
Originally posted by hoblaa View PostYlikierrokset estää kierrosluvunrajoitin moottorin ohjainyksikössä ei vaihdelaatikko.. :p
Nyt en löydä dokumenttia 6hp laatikosta, mutta tässä dokumentissa on mainittu nuo kriteerit millä vaihdetaan vaihteita... yksi oli juurikin "ylikierrokset" (käytännössä siis rajoitin tai ainakin lähellä sitä) kuin myöskin alakierrokset...(vaihtaa alaspäin automaattisesti vaikka ollaan manuaali asetuksilla) oli siellä jotaain muitakin...(wintermode... lähdetään kakkosella tms)
ynnämuuta kivaa...
Jokatapauksessa jos halutaan poistua paikalta nopeasti... vaihteet tulee vaihtua ennen rajoittajaaLast edited by Nettipepe; 21-06-2014, 22:27.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostJoo´o mutta kun rajoitin ottaa kiinni laatikko nakkaa isomman silmään!
Nyt en löydä dokumenttia 6hp laatikosta, mutta tässä dokumentissa on mainittu nuo kriteerit millä vaihdetaan vaihteita... yksi oli juurikin "ylikierrokset" (käytännössä siis rajoitin tai ainakin lähellä sitä) kuin myöskin alakierrokset...(vaihtaa alaspäin automaattisesti vaikka ollaan manuaali asetuksilla) oli siellä jotaain muitakin...(wintermode... lähdetään kakkosella tms)
ynnämuuta kivaa...
Jokatapauksessa jos halutaan poistua paikalta nopeasti... vaihteet tulee vaihtua ennen rajoittajaa
Comment
-
-
Vaihtaa se ainakin liian herkästi isommalle. Joskus liikkeelle lähtiessä esim. risteyksestä pienempään väliin saattaa hiukan sutasta, tulee isompi vaihde ja meno loppuu siihen.
Onhan joissain malleissa "sporttilaatikoita", jotka eivät vaihda itsestään vaihteita.
Enemmän tämä on muodostunut ongelmaksi ohjelmoinnin jälkeen kun auto vetää vähän paremmin. Talvella toisaalta pitää vaihteet paremmin.F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostVaihtaa se ainakin liian herkästi isommalle. Joskus liikkeelle lähtiessä esim. risteyksestä pienempään väliin saattaa hiukan sutasta, tulee isompi vaihde ja meno loppuu siihen.
Onhan joissain malleissa "sporttilaatikoita", jotka eivät vaihda itsestään vaihteita.
Enemmän tämä on muodostunut ongelmaksi ohjelmoinnin jälkeen kun auto vetää vähän paremmin. Talvella toisaalta pitää vaihteet paremmin.
siitähän seuraa, että vaihdetaan isommalle aina kuin mahdollista.
Tuo talvella vaihteen pitäminen pienemmällä liittyy tuohon "kylmätoimintoon" eli pyritään lämmittämään laatikon öljyjä nopeammin niinpä pidetään päällä vähän isompia kierroksia.
-> kai joku guru noitakin pystyisi säätämään... tosin voi olla vaikea saada toimimaan...
muuttujia paljon... adaptaatioarvot, erilaiset anturien määreet, lämpötilat yms...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostKyllähän ne säädöt on enemmän polttoainetaloudelliseksi säädetty normaaliajossa.
siitähän seuraa, että vaihdetaan isommalle aina kuin mahdollista.
Tuo talvella vaihteen pitäminen pienemmällä liittyy tuohon "kylmätoimintoon" eli pyritään lämmittämään laatikon öljyjä nopeammin niinpä pidetään päällä vähän isompia kierroksia.
-> kai joku guru noitakin pystyisi säätämään... tosin voi olla vaikea saada toimimaan...
muuttujia paljon... adaptaatioarvot, erilaiset anturien määreet, lämpötilat yms...F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostTässäkin tarkoitin, että vaihtaa manuaalipuolella liian herkästi isommalle..Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by kmr View PostTässäkin tarkoitin, että vaihtaa manuaalipuolella liian herkästi isommalle..
Missä se sitten vaihtaa?
Onko sinulla nyt vain Sport-asento päällä?
Minun mielestäni manuaalipuolella vetää miltei rajoittajaan...
Edit. kaivoin nettiä... manuaalilla pitäisi vaihtaa isomalle silloin kun osuu rajoittajaan...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by hoblaa View PostEntäs jos halutaan polttaa kumia 1. vaihteella?Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostNo sitten setägruiseri myyntiin ja manuaaliaskilla oleva tilalle...
Missä se sitten vaihtaa?
Onko sinulla nyt vain Sport-asento päällä?
Minun mielestäni manuaalipuolella vetää miltei rajoittajaan...
Edit. kaivoin nettiä... manuaalilla pitäisi vaihtaa isomalle silloin kun osuu rajoittajaan...F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
Comment