Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318i 2008 140tkm kulutus nousut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #16
    Originally posted by ArskaAde View Post
    Ok, on tarkoitus vaihtaa imupuolen VANOS magneettiventtiili jos sillä lähtisi toi vikakoodi. Osaako jokuu sanoa kumpi on imupuolen venttiili kun niitä on kaksi päällekkäin moottorin etupuolella.
    Ylempi on imupuolen säätöön.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #17
      Täälläkin NOX-anturi katkonainen enkä tiiä tekeekö puhdistuksia enään ollenkaan ?

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #18
        Originally posted by Rado View Post
        Täälläkin NOX-anturi katkonainen enkä tiiä tekeekö puhdistuksia enään ollenkaan ?
        Jos anturissa vika, niin ei mene kuin homomoodissa, eli lambda 1.

        Comment

        • ArskaAde
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 22
          • Turku

          #19
          Originally posted by walde View Post
          Ylempi on imupuolen säätöön.
          Ok, kiitos tiedosta, vaihdetaan ja katsotaan jos auttaa.
          E90 318i 04/2008 (N43B20)

          Comment

          • Rado
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 716

            #20
            Originally posted by jake2710 View Post
            Jos anturissa vika, niin ei mene kuin homomoodissa, eli lambda 1.
            Eli katti täyttyy pikkuhiljaan skeidasta ja NOXin viallisuus rikkoo pikkuhiljaan muutakin ?

            Mites sitten jos kytkee testerillä pakkopolton esim 10000km välein, niin tehdäänkö siinä NOXin työ manuaalisesti ja lähteekö pakkopoltto edes päälle kun NOX katkonainen ?

            Mikä noista Noxeista hajoaa kun tuntuu olevan sääntö tuo viallisuus ?

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #21
              Originally posted by Rado View Post
              Eli katti täyttyy pikkuhiljaan skeidasta ja NOXin viallisuus rikkoo pikkuhiljaan muutakin ?

              Mites sitten jos kytkee testerillä pakkopolton esim 10000km välein, niin tehdäänkö siinä NOXin työ manuaalisesti ja lähteekö pakkopoltto edes päälle kun NOX katkonainen ?

              Mikä noista Noxeista hajoaa kun tuntuu olevan sääntö tuo viallisuus ?

              Jos menee homo moodissa niin ei kerry NOx:ia. Laihalla kertyy.

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #22
                Tarkentaisitko ?

                Laihalla syntyy palamisjätettä(kö) ?

                Mitä haittaa katkonaisesta/viallisesta NOX:sta on pikkuhiljaan koneelle yms ?

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #23
                  Originally posted by Rado View Post
                  Tarkentaisitko ?

                  Laihalla syntyy palamisjätettä(kö) ?

                  Mitä haittaa katkonaisesta/viallisesta NOX:sta on pikkuhiljaan koneelle yms ?
                  -laihalla syntyy enemmän NOx partikkeleita.
                  -kuluttaa enemmän polttoainetta.

                  edit. vastattu tohon alla olevaan, eli noin 1 litra.
                  Last edited by jake2710; 11-11-2014, 23:16.

                  Comment

                  • Rado
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 716

                    #24
                    Kuinka suurta kulutus lisä on jos NOX pätkii?

                    Comment

                    • ArskaAde
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 22
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Rado View Post
                      Kuinka suurta kulutus lisä on jos NOX pätkii?
                      Voin vahvistaa tuon 1 litra kulutus nousu. Mulla nyt keskikulutus n.8,8 kun ennen se oli n.7,8.
                      E90 318i 04/2008 (N43B20)

                      Comment

                      • ArskaAde
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 22
                        • Turku

                        #26
                        Nyt on tehty pitkä ajo n.100km reilulla vauhdilla. Käytin vain vitos vaihdeta ja pidin kierrokset siinä 3500-4500rpm . Sen jälkeen luettiin vikakoodit, mitään vikakoodeja ei ollut enää . Kerätty mg määrä on tippunut 451mg:stä ja nyt on vain 46mg. Joten tuntuu että vika korjaantui reippaalla ajolla, oli vissin vähän tukossa kun oli paljon lyhyttä kaupunkiajoa.
                        E90 318i 04/2008 (N43B20)

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17854
                          • PKS

                          #27
                          Originally posted by ArskaAde View Post
                          Nyt on tehty pitkä ajo n.100km reilulla vauhdilla. Käytin vain vitos vaihdeta ja pidin kierrokset siinä 3500-4500rpm . Sen jälkeen luettiin vikakoodit, mitään vikakoodeja ei ollut enää . Kerätty mg määrä on tippunut 451mg:stä ja nyt on vain 46mg. Joten tuntuu että vika korjaantui reippaalla ajolla, oli vissin vähän tukossa kun oli paljon lyhyttä kaupunkiajoa.
                          Hyvä!
                          Et ilmeisesti pakottanut edes polttoa käyntiin, ts. auto itse hoisi homman?
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • ArskaAde
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 22
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Hyvä!
                            Et ilmeisesti pakottanut edes polttoa käyntiin, ts. auto itse hoisi homman?
                            Joo en pakottanut lähdin vain ajamaan. En tiedä pitäisikö vaihtaa se 2A98 Kampiakselin asentoanturi kun se ei ole heittänyt nyt viikkoon mitään vikakoodeja :think.
                            E90 318i 04/2008 (N43B20)

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17854
                              • PKS

                              #29
                              Originally posted by ArskaAde View Post
                              Joo en pakottanut lähdin vain ajamaan. En tiedä pitäisikö vaihtaa se 2A98 Kampiakselin asentoanturi kun se ei ole heittänyt nyt viikkoon mitään vikakoodeja :think.
                              Älä sitä vaihda, walde oli fiksumpi kuin minä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=14

                              Vaihda tuo mahdollisesti joskus jumiutunut imupuolen solenoidi - tai anna olla vaan jos ei ole vikakoodia tullut takaisin.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎