Vaihdoin maffin ja samalla ilmansuodattimen sekä raitisilasuodattimen. Mitään suurta eroa en huomannut, mutta nyt tyhjäkäynnillä kulutusmittari heittää häränpyllyä. Analoginenmittari näyttää nollaa,mutta digitaalinen nostaa lukemaa desi kerrallaan. Meniköhän jotain pieleen vai pitäisikö maffin arvot vain nollata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihdelaatikossa vikaa 330xda 2006 e91?
Collapse
X
-
Originally posted by aku1979 View PostVaihdoin maffin ja samalla ilmansuodattimen sekä raitisilasuodattimen. Mitään suurta eroa en huomannut, mutta nyt tyhjäkäynnillä kulutusmittari heittää häränpyllyä. Analoginenmittari näyttää nollaa,mutta digitaalinen nostaa lukemaa desi kerrallaan. Meniköhän jotain pieleen vai pitäisikö maffin arvot vain nollata?
Varsinkin jos on juuri hiljattain nollannut keskikulutuksen laskennan. Ja vaikkei olisikaan niin tarpeeksi pitkään kun käy, niin alkaa nostamaan kulutuslukemaa..Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Auto on nyt ollut ihan hyvä maffin ja laatikon öljyjen vaihdon jälkeen. Yksi mikä mietityttää on se, että laatikko on kahdesti tehnyt niin, ettei veto ole lähtenyt kunnolla päälle eli luistanut vain. Molemmissa tapauksissa on tultu maantienopeudesta risteykseen ja sitten lähdetty taas lähes nollasta etenemään. Onko tuollainen satunnainen käytös normaalia kyseisessä laatikossa vai onko joku turbiinin etc. menossa? Voiko öljyä olla liian vähän?
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAuto on nyt ollut ihan hyvä maffin ja laatikon öljyjen vaihdon jälkeen. Yksi mikä mietityttää on se, että laatikko on kahdesti tehnyt niin, ettei veto ole lähtenyt kunnolla päälle eli luistanut vain. Molemmissa tapauksissa on tultu maantienopeudesta risteykseen ja sitten lähdetty taas lähes nollasta etenemään. Onko tuollainen satunnainen käytös normaalia kyseisessä laatikossa vai onko joku turbiinin etc. menossa? Voiko öljyä olla liian vähän?
Comment
-
-
Tarkista et se auton lämmöt nousee 90 asteeseen!!!! Muuten menee DPF tukkeeseen. Turbo ulvoo helposti kylmänä ja jos se käy aina kylmänä niin nopeemmin se myös hajoo. Meillä oli vastaava ongelma turbo äänten kanssa ja termarihan se siellä oli rikki ja lämmöt nousi vaan 60 (kaikissa 2004 jälken olevissa diesel bemuissa tuntuu olevan, tai sitten törmään niihin vahingossa aina ja kaikissa ollut orkkis termarit...).
Kun vaihdatutit lootaan ölpät jossain, toivotavasti tiedät mitä öljyä ne sinne tunki. On erittäin tarkka öljyistään, määrästä, sekä lämpötilasta jossa ne tarkastetaan.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Pitääpä kysellä mitä öljyä sinne laatikkoon laitettiin. Kumma kun ei kuitissa lukenut. Ensi keskiviikkona tarkastetaan onko mitään ilmeistä vikaa kuten öljynmäärä. Onkohan se kuinka tavanomaista, että moottoriöljynvaihdon jälkeen tietokone näyttää seuraavaa vaihtoa 2000 kilometriä aiemmin kuin ajomäärän perusteella? Uusilla ajettu nyt 4000 ja tietokone näyttää vaihtoa 24tkm kuluttua.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostPitääpä kysellä mitä öljyä sinne laatikkoon laitettiin. Kumma kun ei kuitissa lukenut. Ensi keskiviikkona tarkastetaan onko mitään ilmeistä vikaa kuten öljynmäärä. Onkohan se kuinka tavanomaista, että moottoriöljynvaihdon jälkeen tietokone näyttää seuraavaa vaihtoa 2000 kilometriä aiemmin kuin ajomäärän perusteella? Uusilla ajettu nyt 4000 ja tietokone näyttää vaihtoa 24tkm kuluttua.
Mulla on tehny:
Castrol 33000km
Mobil 1 esp 40000km
Motox 5w30 30000 - 38000km
viime castrol tais mennä kans lähemmäs 40tkm
Ite oon kyl vaihtanut 20-25tkm välein.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAuto on nyt ollut ihan hyvä maffin ja laatikon öljyjen vaihdon jälkeen. Yksi mikä mietityttää on se, että laatikko on kahdesti tehnyt niin, ettei veto ole lähtenyt kunnolla päälle eli luistanut vain. Molemmissa tapauksissa on tultu maantienopeudesta risteykseen ja sitten lähdetty taas lähes nollasta etenemään. Onko tuollainen satunnainen käytös normaalia kyseisessä laatikossa vai onko joku turbiinin etc. menossa? Voiko öljyä olla liian vähän?
Comment
-
-
Toivottavasti ei ole ryssitty. Pajan tyypit kävivät testaamassa autoa ja yrittivät toistaa ongelmaa vastaavilla kiemuroilla. Luistoa ei kuitenkaan saatu toistumaan ja heidän mielestään vaihteisto toimii erinomaisesti. Myös öljynmäärä oli oikea. En ole itsekään kokenut tuota kuin sen kaksi kertaa about kahden kolmen kuukauden sisään. Kyllä harmittaa jos siellä on jotain piilevää kun takuukin loppuu n. kahden kuukauden päästä. Mietin, että olenko voinut jotenkin sössiä esim. vaihtamalla manuaalisesta vaihtamisesta D:lle.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostToivottavasti ei ole ryssitty. Pajan tyypit kävivät testaamassa autoa ja yrittivät toistaa ongelmaa vastaavilla kiemuroilla. Luistoa ei kuitenkaan saatu toistumaan ja heidän mielestään vaihteisto toimii erinomaisesti. Myös öljynmäärä oli oikea. En ole itsekään kokenut tuota kuin sen kaksi kertaa about kahden kolmen kuukauden sisään. Kyllä harmittaa jos siellä on jotain piilevää kun takuukin loppuu n. kahden kuukauden päästä. Mietin, että olenko voinut jotenkin sössiä esim. vaihtamalla manuaalisesta vaihtamisesta D:lle.
Vaihdelaatikko luistattaa kylmällä/kylmänä, jotta oikea lämpö nousisi nopeammin. Muuten ei ainakaan manuaali tilassa luistoa ole. Ainakaan omassa. Forssassa oli jokin liike josta suht edukkaasti sai kanisteroitua ZF öljyä suht halvalla ja järkevillä postilla kotiin. Googlesta löytyy.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostKysyitkö niiltä, että mitä ölppää ne edes laitto? Itse en laittaisi muuta kun ZF omaa ölppää tai bmw:n omaa tai bmw suosittelemaa shelliä.
Vaihdelaatikko luistattaa kylmällä/kylmänä, jotta oikea lämpö nousisi nopeammin. Muuten ei ainakaan manuaali tilassa luistoa ole. Ainakaan omassa. Forssassa oli jokin liike josta suht edukkaasti sai kanisteroitua ZF öljyä suht halvalla ja järkevillä postilla kotiin. Googlesta löytyy.
Tuossa on sopeutusajon ohjeet englanniksi, en jaksa tässä yhteydessä alkaa niitä kääntämään:
Moderately drive the vehicle to the transmission oil operating state temperature reaches at least 60°C
2. Now select 5th gear using tip mode while driving about 50-55mph
3. Drive the car constantly at this speed for at least 3 miles.
4. It is essential that the road surface is level!
5. After 3 miles accelerate car to 70mph and then let it roll out to 45 mph without using the brake.
6. Now select 6th gear using tip mode while driving about 60 mph.
7. Drive the car constantly at this speed for at least 3 miles.
8. It is essential that the road surface is level!
9. After 3 miles accelerate car to 70mph and then let it roll out to 40 mph without using the brake.
Repeat the procedure 6 times.
Comment
-
-
Onko sellainen vanhan kellon tikityksen(nopeampi toki) kuuloinen ääni normaalia jostain siitä moottorin yläosasta kabiinin puoleisesta osasta? Tuskin on ?...lämpimänä voimistuu. En osaa oikein sanoa milloin se on alkanut vai onko ollut koko ajan läsnä. En löytänyt vastaavaa soundia googlella.
Comment
-
Comment