Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 täryttää jarruttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #16
    Originally posted by PEK View Post
    Voiko takajarrujen jumittaminen täryttää rattia?
    Tuskin. Enemmän veikkaan, että jossain nyt väljää:

    -Hammastanko tai joku muu osa ohjauksessa (et kertonut mallia niin voidaan vain veikkalla onko sähköinen vai hydraulinen tehostus, siitä riippuen paremmat ehdotukset)
    -Raidetangot
    -Reaktiotangot

    Saattaapa jopa paha renkaan epätasapainokin tuottaa samaa ongelmaa.

    Toimenpiteet:
    -Nosta edestä puoli kerrallaan ylös ja kisko rengasta - onko klappia jossain?
    -Pyöritä rengasta - tarraako levy palaan kiinni jossain tietyssä kohdassa kovasti?
    -Vaihda kesärenkaat
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • PEK
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 58
      • S

      #17
      Auto 2010 E91 318DA. Väljyyksiä etsitty, muttei löytynyt.

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #18
        Tuo nopeus ei niinkään kerro mitään, mutta täriseekö ratti siis pintajarrutuksessa vai myös kovasti poljinta painaessa?
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • PEK
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 58
          • S

          #19
          Ratti tärisee ainoastaan pintajarrutuksissa. Voimakkaasti jarruttaessa ei tärinöitä ole. En tiedä jos on merkitystä, mutta kummistakin etujarrujen jarrupaloista katkesi yksi metalli klipsu, joka pitää jarrupalaa kiinni jarrusylinterissä. Lisäksi pintajarrutuksella pienissä vauhdeissa jarrutus tapahtuu nykimällä.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #20
            Kyllä tuo kuulostaa vahvasti kierolle jarrulevylle. Laahaava jarru monesti tuntuu ratissa ilman jarrutusta ja näkyy vanteella jarrupölynä, kun vertaa saman akselin toiselle puolen.
            Enpä tiedä onko sillä katkenneella kynnellä merkitystä, tietysti jos se oli sivulla oleva niin voihan se vähän epätasapainossa olla...?

            Aikoinaan testasin tarvikelevyjä e36:ssa huonolla menestyksellä. Merkkeinä oli jufo ja muita raptorin jäseniä. Kieroksi sain menemään alle tuhannen kilometrin, paljolti omasta ajotyylistä johtuen eli voimakkailla jarrutuksilla esim, motarilta tullessa.

            Oireet oli juuri samat, eli pintajarrutuksessa ravisti. Kun levyssä oli täydet pinnat ne pystyi sorvauttamaan suoriksi. Heitto oli sorvarin mukaan millin kymmenys ja ratissa tuntui kuin levyt olis ihan solmussa.

            Käytä ihmeessä levyt sorvissa, että selviää onko niissä heittoa.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • vision
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 36
              • porvoo

              #21
              Originally posted by PEK View Post
              Nyt on eteen vaihdettuna uudet liukutapit kumeineen. Parani sen verran, ettei enään pikku 60kmh vauhdeissa tärytä, mutta kovemmissa tärisee edelleen. Voiko takajarrujen jumittaminen täryttää rattia?
              Kyllä voi ! Takapäähän sama operaatio niin loppuu tärinät jos muut paikat kunnossa. Itse tein omaani saman huollon just. Hyvä tuli!
              F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #22
                Menee vähän ohi aiheen, mutta vaihdoittako kulumisanturin samalla? Sigun ysiykköseen vaihtelin taakse palat+ tuon anturin. No tokihan se jarrupala herja jatkuu anturin vaihdon jälkeenkin. Tarvikeanturin laitoin, ja nuissa vissiin ollu vikoja jo uutena. Istalla yritin kuitata, mutta ei tunnista palojen vaihtoa.

                Ferodon palat laitoin, ja luonnollisesti kävin läpi jarruja, vaikka ei olekkaan täristänyt.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • PEK
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 58
                  • S

                  #23
                  Originally posted by vision View Post
                  Kyllä voi ! Takapäähän sama operaatio niin loppuu tärinät jos muut paikat kunnossa. Itse tein omaani saman huollon just. Hyvä tuli!
                  Vaihdoin taaksekkin, mutta vapina jatkuu edelleen. Nyt on uudet Aten-levyt tilauksessa. Jahka tästä ongelmasta levyjen vaihdon jälkeen pääsisi eroon.

                  Comment

                  • X6M
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 20
                    • Suomi

                    #24
                    Itsellä sama vika 2009 318d. Vasen etulevy ottaa toisessa kohtaa kiinni paloihin ja toisessa pyörii täysin vapaasti. Levyt ja palat vaihdettu viime syksynä. Ilmeisesti levy kiero.

                    Comment

                    • PEK
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 58
                      • S

                      #25
                      Nyt on uudet levyt paikalla ja 300km testi lenkki ajettu. Tärinä jarruttaessa on poistunut kokonaan, mutta nyt pientä tärinää (silmin näkee, että ratti pikkusen vipottaa) ilmenee 90kmh vauhdissa. Välillä tärinä postuu hetkeksi. Pitäiskö taas ottaa satulat irti ja putsata liukupinnat vai onko kenties uuden karheutta?

                      Comment

                      • Lucifer-61
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 172
                        • Oulu Ykin osavaltio

                        #26
                        Originally posted by PEK View Post
                        Nyt on uudet levyt paikalla ja 300km testi lenkki ajettu. Tärinä jarruttaessa on poistunut kokonaan, mutta nyt pientä tärinää (silmin näkee, että ratti pikkusen vipottaa) ilmenee 90kmh vauhdissa. Välillä tärinä postuu hetkeksi. Pitäiskö taas ottaa satulat irti ja putsata liukupinnat vai onko kenties uuden karheutta?
                        Suurin virhe on uusilla laikoilla kovat jarrutukset ja kun vielä kuumaan kiekkoon sattuu iso vesirapakko niin siinä on ainekset.

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #27
                          Dodii

                          Mulla kanssa välillä aamun ekat jarrutukset tärisyttää. Mutta mutaman jarrutuksen jälkeen ohi. Onkohan nuo "tapit/pultit" missä jarrut/satula liukuu, jumissa vaiko kierot levyt? Välillä ihan hitaassa ajossa, kun painaa jarrua, niin hidastuminen on hieman nykivää, pehmeää niiausta. Siis pintajarrutus alle 30 kmh.

                          335i -07.

                          Comment

                          • PEK
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 58
                            • S

                            #28
                            Originally posted by 315i View Post
                            Dodii

                            Mulla kanssa välillä aamun ekat jarrutukset tärisyttää. Mutta mutaman jarrutuksen jälkeen ohi. Onkohan nuo "tapit/pultit" missä jarrut/satula liukuu, jumissa vaiko kierot levyt? Välillä ihan hitaassa ajossa, kun painaa jarrua, niin hidastuminen on hieman nykivää, pehmeää niiausta. Siis pintajarrutus alle 30 kmh.

                            335i -07.
                            Itselläni oli sama ongelma nykiminen hitaassa vauhdissa ja tärinät jarruttaessa. Ongelma poistui kun vaihdoin eteen uudet Aten levyt. Nyt menty paritonnia ilman nykimisiä ja tärinöitä.

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              #29
                              Ok, täytyy miettii ku saa tallin valmiiks jos alkais levyjä vaihtaa... Mistä tilasit nuo levyt?

                              Comment

                              • PEK
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 58
                                • S

                                #30
                                Originally posted by 315i View Post
                                Ok, täytyy miettii ku saa tallin valmiiks jos alkais levyjä vaihtaa... Mistä tilasit nuo levyt?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎