Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 täryttää jarruttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #46
    Täällä tärinäpotilaaseen vaihdettiin tänään reaktiotankojen puslat (polyuretaaniset). Kaikki tärinät tipotiessään ja muutenkin muuttui ohjaustuntuma jämäkämmäksi ja napakammaksi.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • 315i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2014
      • 241
      • Arctopolis

      #47
      Jarruttaako siis vakionoupeudensäädin myös jarruilla?? Luulin et on moottorijarrutus vaan.
      Ja milloin ko. jarrutus tapahtuu?
      Mulle (taas) uus asia.
      Manuaali on svenskå...

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        #48
        Originally posted by 315i View Post
        Jarruttaako siis vakionoupeudensäädin myös jarruilla?? Luulin et on moottorijarrutus vaan.
        Ja milloin ko. jarrutus tapahtuu?
        Mulle (taas) uus asia.
        Manuaali on svenskå...
        Ei jarruta muissa kuin 6-pyttyisissä tietääkseni. Oma ei ainakaan jarruta yhtään.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          #49
          Testattu, jarruttaa se. Jarruvalotkin oikein syttyy.

          Comment

          • juhi5
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 7
            • porvoo

            #50
            Näin tekee. Etujarruissa oli minulla vika, levy kiero tai satula jumissa en sen enempää tutkinut vaan uusin levyt ja putsasin ja rasvasin satulat.

            Comment

            • 315i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2014
              • 241
              • Arctopolis

              #51
              Ei muuten oo tullu vielä mitää ruostetta noihin levyihin. Ja suorina ovat pysyneet...vielä. Tosin näin talvella ei oo pitoo, mut kyl ne tuli koeajettua kesällä.
              Suolaakin ovat saaneet jo hetken aikaa täällä länsirannikon syvissä hangissa...

              Comment

              • Lunza
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 90
                • Vantaa

                #52
                On se vaan ihmeellinen tuo jarruttaessa täristäminen. Niin ihmeellinen, että tuli nyt takaisin. Olisikohan sillä ollu jo ikävä ollessaan poissa reippaat puoli vuotta .
                Edellisen kesän päätteeksi kävin kaikki satulat läpi, vaihdoin jarrulevyt + palat, liukutapit ja niiden kumit etc... niin eteen kuin taaksekin ja silloin tärinät lakkasivat. Talvi meni nastakumeilla todella hienosti. Nyt kun vaihdoin takaisin kesäkumit, niin jarrutärinät alkoivat samantein hiljalleen. Ei pahaa tärinää, mutta sen verran, että sen huomaa. Vanteet ovat silmämääräisesti suorat. Mikä näitä oikein vaivaa? Näemmä tarvitsee huoltaa jarrut niin syksyllä kuin keväälläkin :think. Kunhan saan uudet tasapainotetut renkaat taakse, niin täytyypä tunnustella asiaa uudelleen. Sitä ennen en aukaise jarruja.
                Last edited by Lunza; 09-04-2016, 12:08. Reason: lisäys
                E90 320i -05

                Comment

                • bigfield
                  Newbiemmer
                  • Apr 2016
                  • 6
                  • Tuusula

                  #53
                  On se vaan ihmeellinen tuo jarruttaessa täristäminen. Niin ihmeellinen, että tuli nyt takaisin. Olisikohan sillä ollu jo ikävä ollessaan poissa reippaat puoli vuotta .
                  Edellisen kesän päätteeksi kävin kaikki satulat läpi, vaihdoin jarrulevyt + palat, liukutapit ja niiden kumit etc... niin eteen kuin taaksekin ja silloin tärinät lakkasivat. Talvi meni nastakumeilla todella hienosti. Nyt kun vaihdoin takaisin kesäkumit, niin jarrutärinät alkoivat samantein hiljalleen. Ei pahaa tärinää, mutta sen verran, että sen huomaa. Vanteet ovat silmämääräisesti suorat. Mikä näitä oikein vaivaa? Näemmä tarvitsee huoltaa jarrut niin syksyllä kuin keväälläkin :think. Kunhan saan uudet tasapainotetut renkaat taakse, niin täytyypä tunnustella asiaa uudelleen. Sitä ennen en aukaise jarruja.
                  Suurella todennäköisyydellä olet ajanut kesäpyörillä johonkin monttuun ja siitä on todennäköisesti aiheutunut toiseen etuvanteeseen pieni painauma. Normaaliajossa et huomaa mitään vikaa mutta, kun jarrutuksessa painopiste siirtyy enemmän etupyörille, rengas antaa painauman kohdalla periksi. Tästä syntyy tärinää. Painauma voi olla aivan yhtä hyvin sisä- tai ulkokehällä.

                  Asia selviää, kun viet pyörät tasapainotuskoneeseen ja katsot onko vanteen ulko- tai sisäkehällä heittoa. Silmämääräisesti pyörät autossa kiinni et pientä painaumaa huomaa.

                  Kerro sitten, olinko oikeassa. ;-)

                  Comment

                  • Lunza
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 90
                    • Vantaa

                    #54
                    Kiitokset vinkistä . Nämä pk-seudun tiet ovat kyllä niin ruvella ja kuoppia täysi, että ihmettelen ettei sen kummempia ole autolle sattunut. Pitäisi vaan ottaa arkivapaa, että ehtisi johonkin rengasliikkeeseen. No, eiköhän se tästä vielä lutviudu .
                    E90 320i -05

                    Comment

                    • Lunza
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 90
                      • Vantaa

                      #55
                      Vuoden vanhat SWAG-merkkiset (made in Germany) takajarrulevyt olivat tärinän aiheuttajat. Normi 80km/h nopeudesta jarrutettaessa ei mitään oireita, mutta kun vauhtia oli 120km/h ja siitä kevyesti jarrutti, niin tärinät alkoivat. Vaikka kuinka itselleni lupasin, että jarruja en roplaile ennen kuin saan uudet renkaat taakse, niin nyt kun on kuitenkin uudet levyt jo paikallaan. Jarrutuskin on nyt kuin uudella autolla . Samalla kun takapää oli auki niin puhdistin ja rasvasin satulatkin.

                      Renkaista sen verran, että eipä tuota haettua kokoa (255/35R18) oikein löydy kohtuuhintaisena rengasliikkeistä. Ääripäitä löytyy, jos sattuu olemaan hyllyssä. Enimmäkseen tarjottiin kiinan muovikumeja. Niinpä sitten tilasin netistä taakse uudet Goodyearin kumit. Mielenkiintoista tässä on se, kuinka tuo netissä luvattu 4-6 vrk:n toimitusaika pätee.
                      E90 320i -05

                      Comment

                      • ohohh
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 268
                        • Porvoo

                        #56
                        Originally posted by Kimmo-R View Post
                        Tässä vaiheessa meinasin laittaa auton vaihtoon muttä päätin vielä sijottaa ATE:n (orig.merkki) powerdisceihin ja keraamisiin paloihin. Vapina ollut nyt yli 10tkm nyt poissa eikä noi ollut edes jostain autonvaraosat24:sta kalliit.
                        Mistä tämä tieto, että ATE on orig. merkki? En epäile vaan haluaisin vaan varmuuden tähän väittämään, ennen kun tilailen.
                        G20 330e M-Sport '21

                        ex's

                        F30 330e M-Sport '17
                        F11 530d X-Drive M-sport '12
                        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                        E46 330Ci M-Sport II '03
                        E36 323i Coupe '97

                        Comment

                        • Sape81
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 19
                          • Jääli

                          #57
                          Originally posted by ohohh View Post
                          Mistä tämä tieto, että ATE on orig. merkki? En epäile vaan haluaisin vaan varmuuden tähän väittämään, ennen kun tilailen.
                          Orkkislevyissä löytyy sekä ate että bmw leimat, ainakin omissa oli näin

                          Comment

                          • ohohh
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 268
                            • Porvoo

                            #58
                            Originally posted by Sape81 View Post
                            Orkkislevyissä löytyy sekä ate että bmw leimat, ainakin omissa oli näin
                            Kiitos, pistin tilaukseen.
                            G20 330e M-Sport '21

                            ex's

                            F30 330e M-Sport '17
                            F11 530d X-Drive M-sport '12
                            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                            E46 330Ci M-Sport II '03
                            E36 323i Coupe '97

                            Comment

                            • meboosta
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 11
                              • suomi

                              #59
                              tärisee

                              Itsellä tärisyttänyt nyt viime päivinä enemmän kuin häiritsevästi. Tilaukseen tarkoitus laittaa levyt, kysymys kuuluukin: Aten norm. levyt vai Zimmermanin reijitetyt? hinnaltaan samaa luokkaa. Mitä paloja porukka suosittelee?

                              Autona 335d e92
                              // Toyota Supra MKIV 6spd single -97, BMW E92 335d -08, Volvo 240 x2 , Yamaha R1 2008 //

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by meboosta View Post
                                Itsellä tärisyttänyt nyt viime päivinä enemmän kuin häiritsevästi. Tilaukseen tarkoitus laittaa levyt, kysymys kuuluukin: Aten norm. levyt vai Zimmermanin reijitetyt? hinnaltaan samaa luokkaa. Mitä paloja porukka suosittelee?

                                Autona 335d e92
                                Palojen valinta riippuu pitkälti siitä, että minkälaiset palat haluat. Mikäli haluat saman tuntuman kun orkkis paloilla, niin sitten kannattaa ostaa ate/jurid tms palat. Mikäli haluat vähän pölyävät, niin itse olen tykännyt aten ceramic paloista. Pölyävät todella vähän ja pölyä on hyvin vaaleaa, joten se ei juuri näy. Radalle taas on omat palansa jne. Rei'itetyt levyt halkeavat helpommin kuin normaalit. Toki, jos tykkää niiden ulkonäöstä, niin voi sellaiset laittaa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎