Mulla täristys, joskin aika paha, johtui huonosta reaktiotangosta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 täryttää jarruttaessa
Collapse
X
-
Originally posted by meboosta View PostItsellä tärisyttänyt nyt viime päivinä enemmän kuin häiritsevästi. Tilaukseen tarkoitus laittaa levyt, kysymys kuuluukin: Aten norm. levyt vai Zimmermanin reijitetyt? hinnaltaan samaa luokkaa. Mitä paloja porukka suosittelee?
Autona 335d e92Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Ei helvetti, että nää tärinät ärsyttää. Edellisessä X3:ssa ratti alkoi täristämään ja se loppui etujarrulevyjen vaihdolla (tuolla X3-puolella ollaan muuten sitä mieltä, että tärinät ei varmasti johdu jarrulevyistä)
Auto vaihtui E90 325 sedaniin. Huomasin vähän ajan päästä, että ratti täristää. Vaihdoin etujarrulevyt ja tärinä loppui. Vein auton katsastukseen heti levyjen vaihdon jälkeen ja sanoin katsastusmiehelle, jos voi tsekkaa kaikki puslat, kun ratti on tärissyt jarruttaessa. Mitään vikaa ei löytynyt. Hän sanoi, että jos ratti tärisee jarruttaessa, niin vika on levyissä. Jos alkaa hakemaan jarruttaessa, niin sitten vika on jossain puslassa/muualla.
Nyt 10tkm myöhemmin ystävämme ratin tärinä on taas palautunut. Huomasin eilen, että kello oikein helisee kädessä, kun jarruttaa. Alle 60km/h ei täristä. 80-100km/h vähäistä tärinää. Yli 100km/h vispaa niin perkeleesti.
Uskon edelleen, että vika on jarrulevyissä, koska vaihdoin tilalle silloin 10tkm sitten Schiedmanin halpislevyt. Luin täältä, että muillakin on ollut niistä huonoja kokemuksia. Pitää varmaan laittaa paremmat levyt/palat tilaukseen (sellaiset joita porukka on tässä threadissa suositellut), jollei kellään ole muuta ideaa mistä tärinä voisi taas johtua?
Comment
-
-
Yleensä jarrutärinät pysyy poissa siihen asti kun levyn pinnat lasittuvat ja palaavat sitten. Se että levyt lasittuvat johtuu yleensä jumittavista jarrupaloista/satulasta. Aina kun laitetaan uudet levyt ja palat niin napojen tasopinnat on hiottava kiiltäviksi ja viilattava palojen carrierit että palat liikkuvat helposti. Jos näin ei tehdä voi paskaisista navoista ja/tai jumittavien satuloiden takia levy kulua epäkeskeiseksi --> tärinää.
Toinen mikä aiheuttaa jarrutärinää varsinkin kovemmasta vauhdista on löysät reaktiotankojen puslat.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostYleensä jarrutärinät pysyy poissa siihen asti kun levyn pinnat lasittuvat ja palaavat sitten. Se että levyt lasittuvat johtuu yleensä jumittavista jarrupaloista/satulasta. Aina kun laitetaan uudet levyt ja palat niin napojen tasopinnat on hiottava kiiltäviksi ja viilattava palojen carrierit että palat liikkuvat helposti. Jos näin ei tehdä voi paskaisista navoista ja/tai jumittavien satuloiden takia levy kulua epäkeskeiseksi --> tärinää.
Toinen mikä aiheuttaa jarrutärinää varsinkin kovemmasta vauhdista on löysät reaktiotankojen puslat.
Comment
-
-
Käy joltain konttorilta teko kysymässä, voivatko kokeilla dynamometrillä jarruja (jotkut ottaa tästä muutaman euron, läheskään kaikki ei). Kun pitää rullilla tasaista jarruvoimaa, vaikka 2kn, niin kyllä rullilla käy ilmi onko levyissä kieroutta vai ei.
Sitten vaihtaa ne reaktiotankojen puslat..
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostJos nuo puslat menee vaihtoon, niin varmistetaan nyt vielä, että onko reaktiotangon pusla osa numero 10?
https://www.google.fi/search?q=31126...EpMXzNVdbOM%3A
OnHarrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostUskon edelleen, että vika on jarrulevyissä, koska vaihdoin tilalle silloin 10tkm sitten Schiedmanin halpislevyt. Luin täältä, että muillakin on ollut niistä huonoja kokemuksia. Pitää varmaan laittaa paremmat levyt/palat tilaukseen (sellaiset joita porukka on tässä threadissa suositellut), jollei kellään ole muuta ideaa mistä tärinä voisi taas johtua?
Lopulta sain kohtuulliseen hintaan orkkislevyt ja palat, niillä tuli ajettua 50+tkm ilman tärinöitä, eikä seuraavakaan omistaja niistä tullut mainitsemaan.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostAikanaan tuli taisteltua saman jarrutärinän kanssa. Schiedmannin halpislevyjä vaihtelin myös eteen pari setit ja molemmat kestivät 5-10tkm kunnes tärinät palasivat.
Lopulta sain kohtuulliseen hintaan orkkislevyt ja palat, niillä tuli ajettua 50+tkm ilman tärinöitä, eikä seuraavakaan omistaja niistä tullut mainitsemaan.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Tärinöiden kanssa myös taistelua kävin ja vika oli eräissä tarvikepaloissa viimeksi. Ne alkoi täryyttää aina varsinkin kun ajoi rauhallisesti(=talvella), levyn pinta alkoi ihan mustua palamateriaalista.
Nyt toisen merkkiset palat ja levyt edelleen samat niin ovat ihan kiiltävä koko ajan...
Silloin tällöin kun vetäsi jossain kunnon jarrutukset niin että ohut savukiehkura nousi paloista niin taas toimi vähän aikaa
Ja koska silloin ei mikään tärissyt oli levyjen kierous pois suljettu aika helposti.-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMillasella prässillä onnistuu puslienvaihdot?
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostTuossa näkyis millaisella prässillä joku on vaihtanut puslat:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=291699
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAhaa eli onnistuis ilman prässiä, ulosvetäjällä...mielenkiintoista.
Joskus 2015 kesällä tilailin noita tuolta. Taisi olla alkup osanumerot näistä viilattu pois joten ainakin muotti saattaa olla sama millä originaalitkin tehdään.
Comment
-
Comment