Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    #76
    Meinaakko että ois käyny vanhanaikaset niinku meillä flässätessä?

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Eihän jb4 ollu päällä ku yrittivät. Jos on päällä ei ecuun saa yhteyttä.

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      #77
      Ei ollu JB4 päällä pistin 0-asentoon ennen huoltoa ja varmistin vielä monesti.
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #78
        Eikö se mene niin että jos jb on päällä, ei saa mihinkään yhteyttä? Varma en tästä ole. Voihan sen jb:n kokeilla ottaa pois ja uusi yritys.

        Oli syy mikä tahansa niin tuossa tilassa väittäisin että sitä ei saa flässättyä myöskään winkfp:llä. Oikein ovat nappeja painelleet, ohjainlaite ei vain vastaa. Toisaalta sinne Karalalle kannattaisi viimeistään nyt laittaa kyselyä että ovatko tehneet ohjelmaan jonkin eston.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #79
          Vaikka olisikin esto niin se koskee vain flassin lukua eli merkkiliike pystyy silti uutta laittaan sisään kunhan vain softaversion testeri tunnistaa ja sitä taas ei pysty estään kun sitä ei lueta flassista. Tuskin silti Karala käyttää lukuestoa ja senkin kyllä pystyy lukeen vaikka koodissa lukeekin "no read".
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #80
            Juu eli JB4 mäkeen ja uutta yritystä. Ilmeisesti se ei estäkkään koko auton lukua vaan pelkästään moottorinohjaimen.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

              #81
              Originally posted by böntti View Post
              Juu eli JB4 mäkeen ja uutta yritystä. Ilmeisesti se ei estäkkään koko auton lukua vaan pelkästään moottorinohjaimen.
              Melkeen kaiken estää.. Ihan satunnaiset ohjaimet vastaa paitsi map 0..
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #82
                Ite oon vahingossa koodaillut suuttimia INPAlla onnistuneesti vaikka oli map5 tms päällä.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #83
                  No, nyt olen sitten kuullut kahdelta uskottavalta henkilöltä eri tarinan. Toinen sanoo että estää ainoastaan moottorinohjaimeen pääsyn, toinen että melkein kaikkiin muihinkin ohjainlaitteisiin pääsyn. Otappa nyt selvää.
                  Last edited by böntti; 30-07-2015, 19:52.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by böntti View Post
                    No, nyt olen sitten kuullut kahdelta uskottavalta henkilöltä eri tarinan. Toinen sanoo että estää ainoastaan moottorinohjaimeen pääsyn, toinen että melkein kaikkiin muihinkin ohjainlaitteisiin pääsyn. Otappa nyt selvää.


                    Jb4 estää kyllä pääsyä kaikkiin purkkeihin, kun se varaa can-väylää käyttöönsä niin paljon, jotain yhteyksiä voi saada tuurilla mutta nekin katkeaa helposti. Map 0:lla sitten koodaukset sun muut hommat onnistuu normaalisti, myöskin DME:hen.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by jartsa02 View Post


                      Jb4 estää kyllä pääsyä kaikkiin purkkeihin, kun se varaa can-väylää käyttöönsä niin paljon, jotain yhteyksiä voi saada tuurilla mutta nekin katkeaa helposti. Map 0:lla sitten koodaukset sun muut hommat onnistuu normaalisti, myöskin DME:hen.
                      2-1, kaikki sekaisin voittaa .
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        #86
                        En voi ottaa kantaa kun en tiiä mistään mitään mutta Map 0 oli käytössä
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          #87
                          Originally posted by böntti View Post
                          2-1, kaikki sekaisin voittaa .
                          Tuossa on about paras totuus ko. asiasta . Pääasiassa ei pitäis saada oikein mihinkään mitään yhteyttä, mutta joskus joku saa johonkin jostain syystä.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • yarski
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 312
                            • Rauma

                            #88
                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Tuossa on about paras totuus ko. asiasta . Pääasiassa ei pitäis saada oikein mihinkään mitään yhteyttä, mutta joskus joku saa johonkin jostain syystä.
                            Heh, sekoitetaan pakkaa vielä senverran että itse olen onnistunut lukemaan koodeja bmwhat-softalla -se känny appsi- vaikka olikin map5 tai joku muu päällä. Jostain kumman syystä se tuolla onnistuu. Istalla ei taas saa yhteyttä ollenkaan jos on joku muu kuin map0 päällä...
                            G26 i4 M50 supercharged
                            ex: F36 440i xdrive msport
                            ex: E91 335 lci xdrive msport

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              #89
                              Nyt ollaan taas paljon kokeneempiä tuosta flashäyksestä. Ensiks flashättiin MHD flasherillä MHD:n stage 2 softa foorumilta tutun Jumulin entiseen E91 335ia:n. Se oli sairaan nopeaa ja helppoa. Valehtelematta back-uppi tuli 2 sekunnissa. Omistaja oli tyytyväinen kun saatiin downpipejen vikakoodit ja kylmästartti huutamiset veks ja sen lisäks reilusti voimaa ja sulavampi automaattilaatikon toiminta. Kieltämättä yllättävän samettinen on 335i automaatilla ja MHD flashillä sekä lineaarisella kaasun vasteella. Pysyis täydessä vesilasissa vesi liikkeelle lähdöissä ja vaihdoissa.

                              Seuraavaks olikin vuorossa hiacen Karalan softan flashäys. Siinä oli aluksi vähän hankaluuksia yhteyden kanssa. Välillä ei näyttänyt jännitettä ja välillä ei näyttänyt VINiä kokonaan. Yhteyttäkään ei tuntunut saavan. Siihen taisi korjaukseksi käydä se, että otin kaikki johdot irti ja uusiksi paikalleen plus että laitoin nyt samaan USB-pistokkeeseen BT-kaapelin kuin normaalistikin. Liekö voi PC:ssä olla hyvä yhteys siitäkin pienestä vivahteesta kiinni, että missä USB-pistokkeessa se kaapeli on kiinni.

                              Toki sitä Karalan softaa ei saatu luettua, mutta softaversiot ja kaikki tarpeellinen näkyi. Eli sitten vaan flashättiin normaalisti päälle jo valmiiksi tekemäni softa. Vaan eipä lähtenyt auto käyntiin sillä. Tässä vaiheessa ei paljon hiacee tainnut naurattaa . Kyselin vähän Blitziltäkin vertaistukea ja monenlaista skenaariota siinä oli mielessä. Lopulta päädyttiin flashäämään muokkaamaton BMS:n backend flashi sisään ja sillä auto hörähtikin välittömästi käyntiin. Mutta siinä ei ole niitä EU-muutoksia. Muokkasin nyt eräästä E92:sta tutusta softasta BMS-EU-RACE-softan ja kokeiltiin uusiksi. Taaskaan ei startannut. Eli en ollut näppäillyt mitään väärin ekan softan teosa. Onneksi minulla oli tallessa tuo E92:ssa toimiva RACE-softa johon oli tehty EU-muutokset sekä kylmästartin poisto. Sillä auto tuntui lopulta toimivan oikein.

                              Nyt toki jäi ihmetyttämään mikä näissä lähipäivinä tehdyissä softissa on vikana? Sillä ei ole väliä mistä autosta alkuperäinen softa on eikä se ole minun näppäilyvirhekään. Muuta muutostahan tuossa ei pitäis olla, mutta nuo XDF:t on viime aikoina päivittyneet uuteen uskoon. Eli voi olla, että viimeisimmissä XDF:ssä on jotain mikä ei toimi yhteen noiden minun tekemien ohjeiden kanssa.

                              Edit: Jep. Jenkkifoorumilla jollain ihan samaa ongelmaa. Eli tämän hetken XDF:ssä ja noissa euro-muutosohjeissa on joku tuntematon yhteensopimattomuus.
                              Last edited by Veeksi; 02-08-2015, 20:47.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                #90
                                Joo, Veeksille iso kiitos flashayksistä! Nyt siis muokattu Race-softa paikallaan ja auto toimii hienosti. Vaikka alkuun olikin pieniä ongelmia...kyllähän se vähän jännitti kun auto ei käynnisty mutta henkisesti olin kyllä varautunut ongelmiin Jotenkin tiesin kyllä kuitenkin että jollakin tapaa softa kuntoon saadaan ja onnistuihan se!

                                Veeksi tajusi myös säätää hukkaportteja JB4:n kautta. Luulin alkuun, että downpipet kilisee johonkin pelteihin kun tyhjäkäynnillä kaasuttelee ja kierrokset laskee. Mutta ilmeisesti hukkaportithan ne olikin. Nyt helinät hävisi täysin ja tiedänpähän tuonkin säädön jatkossa.

                                Auto tuntuu aika rivakalta nyt, vaikka ennenkin kulki jo hyvin. Äänetkin aika jämäkät ja putkisto paukkuu moottorijarrutuksella enemmän en tiedä onko syynä hukkaporttien säätö vai softa...nyt pitää lähteä vähän kylille testailemaan (pilistelemään kuten täälläpäin sanotaan...)
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎