Originally posted by larippa
View Post
N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash
Collapse
X
-
-
Originally posted by larippa View PostOnko muuten kuinka suuri ero ahtaako 17-18 psi versus 20~psi?
Osaako joku auttaa tuon MAP3:n kanssa ilman metanolia, MAP5 tuntuu toimivan nyt hyvin. Kolmosella ei kulje mihinkään.
Tällä hetkellä Boost Additive 40 , uskaltaako sitä suoraan vaan nostaa, voiko tapahtua jotain?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Ostin MHD N54 lisenssin stage2:n. Autossa afe-suodattimet, DP:t. Asetuksiin laitoin 4bar bensapaineeksi koska ISTAlla olin katsovinani että sellainen on. Vikavaloja sytyttelee ja moottorinvikavalon jättää palamaan. Ajattelin että auto adaptoituu kun ajelee mutta ei. Pintakaasulla tai liian nopeasti kaasua painamalla alkaa piiputtaa ja poksuttelemaan mutta tasaisesti kaasua painamalla lähtee vetämään aivan helvetisti ja kulutuskin samassa suhteessa. vaihdoin täpän 3,5bar kohdalle ja flashasin uudelleen. Käyttäytyminen ehkä parempaa mutta meno ei ehkä niin huimaa enään. Lueskelin vikakoodeja MHD:stä ja siellä oli esim. 2ABD pressure sensor,rerunning. Eri kerralla 2D2E angel of trottlevalve, intakepipe underpressure, correlation. Shadowcodes> 2FA3 coding missing.
Tälläistä ilmoitteli ja eri ohjelmalla ilmoitti P112E, mitä lie tarkoittaakaan? Logia en ole vielä ottanut mutta ohjelmassa on se mahdollisuus. Vinkkejä kiitos ja vastailen minkä pystynLast edited by Grandy; 03-05-2016, 21:15.
Comment
-
Originally posted by Grandy View PostOstin MHD N54 lisenssin stage2:n Autossa afe-suodattimet, DP:t. Asetuksiin laitoin 4bar bensapaineeksi koska ISTAlla olin katsovinani että sellainen on. Vikavaloja sytyttelee ja moottorinvikavalon jättää palamaan. Ajattelin että auto adaptoituu kun ajelee mutta ei. Pintakaasulla tai liian nopeasti kaasua painamalla alkaa piiputtaa ja poksuttelemaan mutta tasaisesti kaasua painamalla lähtee vetämään aivan helvetisti ja kulutuskin samassa suhteessa. vaihdoin täpän 3,5bar kohdalle ja flashasin uudelleen. Käyttäytyminen ehkä parempaa mutta meno ei ehkä niin huimaa enään. Lueskelin vikakoodeja MHD:stä ja siellä oli esim. 2ABD pressure sensor,rerunning. Eri kerralla 2D2E angel of trottlevalve, intakepipe underpressure, correlation. Shadowcodes> 2FA3 coding missing.
Tälläistä ilmoitteli ja eri ohjelmalla ilmoitti P112E, mitä lie tarkoittaakaan? Logia en ole vielä ottanut mutta ohjelmassa on se mahdollisuus. Vinkkejä kiitos ja vastailen minkä pystyn
Tusk in sulle vaihdettu isompia antureita kun vakio on 2,5. Sit adaptaatio ja uudelleen kokeilemaan.Last edited by miyli; 03-05-2016, 20:52.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Originally posted by miyli View PostOta me täpät pois niistä 3,5 tai 4 barista kun eivät tarkoita bensanpainetta vaan Tmpa antureita. Tusk in sulle vaihdettu isompaa antureita kun vakio on 2,5. Sit adaptaatio ja uudelleen kokeilemaan.Last edited by Grandy; 03-05-2016, 20:54.
Comment
-
Originally posted by Grandy View PostMhd:ssä voi rajoittaa ahtoja 1-ja 2-vaihteelle..mitä suureita ovat ne lukemat..130 ja 160 tai jotain?
Edit: eipäs olekkaan vääntömomentti arvoja, vaan "actual load" arvoja, en osaa sanoa mitä ne käytännössä ovat :think: http://www.datazap.me/u/zoppa/stage-...=0&data=1-2-23
"Note: AT/DCT Transmission owners, ENSURE you select the correct power limiting method denoted by (AT-DCT). Using the Manual Transmission Power limiting methotd "Limit power per gear (MT)" will cause undesired Shifting issues."
Tuossa muuten näppärä User manual tuohon MHD:n käyttöön: http://media.wix.com/ugd/8a5c47_aef4...0f15002bb7.pdfLast edited by Zoppa; 14-05-2016, 13:40.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
Menee ehkä hivenen aiheen sivuun, kun kysyn nyt pelkästä MHD flashistä, eli ei kyse backendistä. Varmasti olisi jo aihetta avata oma keskustelu osio MHD Flasheille, kun niitä moni jo käyttää.
Vaihdoin backendin tilalle MHD:n V6.1 E40 flashin. JB4 ottaa enää logia, ei säädä mitään.
Piru että on auto hyvän tuntuinen ajaa, verrattuna JB4/backend. Laitoin optioiksi sen linearisen kaasupedalin, tosi hyvän tuntuinen, parempi mitä jb4:n menu 11 säädettynä 5000, yms.
Ei kalise, tai muuten rallattele hukkaportit (en valinnut tätä optiota, vaikka siihen mahdollisuus olisi).
Sitten varsinainen ongelma. Ei ahda tarpeeksi.
Ahdot pomppaa alussa kohtuullisesti, mutta sitten on laskeva kaari ja mennään alempana kuin backendin e85 flashilla.
Onko raudassa jotain vikaa, vai mikä mättää? Hukkaportteja säätää jotenkin?
Tuossa huono logi, mutta näkee että ei pelaa kunnolla. JB4:llä ahto map5:llä 16psi 6000rpm kohdilla. :think
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Originally posted by bemmeri View PostMenee ehkä hivenen aiheen sivuun, kun kysyn nyt pelkästä MHD flashistä, eli ei kyse backendistä. Varmasti olisi jo aihetta avata oma keskustelu osio MHD Flasheille, kun niitä moni jo käyttää.
Vaihdoin backendin tilalle MHD:n V6.1 E40 flashin. JB4 ottaa enää logia, ei säädä mitään.
Piru että on auto hyvän tuntuinen ajaa, verrattuna JB4/backend. Laitoin optioiksi sen linearisen kaasupedalin, tosi hyvän tuntuinen, parempi mitä jb4:n menu 11 säädettynä 5000, yms.
Ei kalise, tai muuten rallattele hukkaportit (en valinnut tätä optiota, vaikka siihen mahdollisuus olisi).
Sitten varsinainen ongelma. Ei ahda tarpeeksi.
Ahdot pomppaa alussa kohtuullisesti, mutta sitten on laskeva kaari ja mennään alempana kuin backendin e85 flashilla.
Onko raudassa jotain vikaa, vai mikä mättää? Hukkaportteja säätää jotenkin?
Tuossa huono logi, mutta näkee että ei pelaa kunnolla. JB4:llä ahto map5:llä 16psi 6000rpm kohdilla. :think
http://www.datazap.me/u/bemmeri/mhd-...log=0&data=1-4
Itse varmaan vielä postaisin tuon login tuonne MHD treadiin ja kysyisin sieltä, että huomaatko joku jotain erityistä huomautettavaa.
Last edited by Zoppa; 30-05-2016, 18:51.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
Originally posted by Zoppa View PostOlen käsittäny että on normaalia että pyynnöt laskee loppua kohden, mutta toi sun targetti heittelehtii tosi oudosti. Pystytkö ottamaan uuden login MHD:llä? Vois kattoa tekeekö se sitä silläkin :think
Itse varmaan vielä postaisin tuon login tuonne MHD treadiin ja kysyisin sieltä, että huomaatko joku jotain erityistä huomautettavaa.
http://www.e90post.com/forums/showth...96247&page=268
Tuossa logi backend e85 flashillä ja ahtaa reilusti enemmän korkeilla kierroksilla (tuolloin ei ollu vielä uutta cooleria)
Käsittääkseni jos meinaisi ottaa MHD:llä logia, niin pitäisi ostaa se optio.
En ainakaan lähiaikoina uskalla logia ottaa, ennen kun saa taakse uudet renkaat. Takarenkaat oli melkein kankailla sisäpuolelta, onneksi tuli katsottua tarkemmin auton alle, ulkoreunoilla vielä muutama milli pintaa, sitä vaan tuijotellu ohi kulkiissa.
Tuota targetin heittelyä itsekin ihmettelin, onko MHD:ssä joku ohjelmointi, että haistelee jotain rajoja/parametrejä ja sitten rajoittaa vääntöä sen mukaan (eli puottaa targettia). Päivällä tuosta joltain foorumilta ja enää en sitä löytäny.Last edited by bemmeri; 30-05-2016, 19:04.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Originally posted by bemmeri View PostEdit:
Tuossa logi backend e85 flashillä ja ahtaa reilusti enemmän korkeilla kierroksilla (tuolloin ei ollu vielä uutta cooleria)
Käsittääkseni jos meinaisi ottaa MHD:llä logia, niin pitäisi ostaa se optio.
En ainakaan lähiaikoina uskalla logia ottaa, ennen kun saa taakse uudet renkaat. Takarenkaat oli melkein kankailla sisäpuolelta, onneksi tuli katsottua tarkemmin auton alle, ulkoreunoilla vielä muutama milli pintaa, sitä vaan tuijotellu ohi kulkiissa.
Tuota targetin heittelyä itsekin ihmettelin, onko MHD:ssä joku ohjelmointi, että haistelee jotain rajoja/parametrejä ja sitten rajoittaa vääntöä sen mukaan (eli puottaa targettia). Päivällä tuosta joltain foorumilta ja enää en sitä löytäny.
Tuossa MHD:llä olen huomannut vain sen, että jos menee vähääkään yliahdon puolelle niin auto höllää kaasuläppää ja tiputtaa tällä tavalla ahdot pyydetylle tasolle, eikä nostamalla/laskemalla targettia. eli en nyt usko että siitä olisi kysymys tuon targetin heittelyn kanssa.
Tuossa näkyy mun logissa käytännössä tuo kaasuläpän liike: http://www.datazap.me/u/zoppa/98ron-...6&zoom=131-233Last edited by Zoppa; 30-05-2016, 19:39.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
Originally posted by bemmeri View PostMenee ehkä hivenen aiheen sivuun, kun kysyn nyt pelkästä MHD flashistä, eli ei kyse backendistä. Varmasti olisi jo aihetta avata oma keskustelu osio MHD Flasheille, kun niitä moni jo käyttää.
Vaihdoin backendin tilalle MHD:n V6.1 E40 flashin. JB4 ottaa enää logia, ei säädä mitään.
Piru että on auto hyvän tuntuinen ajaa, verrattuna JB4/backend. Laitoin optioiksi sen linearisen kaasupedalin, tosi hyvän tuntuinen, parempi mitä jb4:n menu 11 säädettynä 5000, yms.
Ei kalise, tai muuten rallattele hukkaportit (en valinnut tätä optiota, vaikka siihen mahdollisuus olisi).
Sitten varsinainen ongelma. Ei ahda tarpeeksi.
Ahdot pomppaa alussa kohtuullisesti, mutta sitten on laskeva kaari ja mennään alempana kuin backendin e85 flashilla.
Onko raudassa jotain vikaa, vai mikä mättää? Hukkaportteja säätää jotenkin?
Tuossa huono logi, mutta näkee että ei pelaa kunnolla. JB4:llä ahto map5:llä 16psi 6000rpm kohdilla. :think
http://www.datazap.me/u/bemmeri/mhd-...log=0&data=1-4
Multa saa muokatun E40 kartan kokeeks ihan ilmasiks mutta se ahtaa sen 21 PSI alussa ja sen 16-17 PSItä siellä 5500-6000RPMn kohilla, joten pitäs ostaa sit se mBoost optio myös. Siis jos sulla on I8A0S. Ja omalla vastuulla kokeilut turbojen/ahtojen suhteenToisaalta voin sen kartan muokata ahtamaan vaan ton 18-19PSItä maksimissaan, jos haluat kokeilla.
Onkos sulla automaagi vai manuaali? Jos automaatti, niin kokeiles piruuttas vitos vaihteella tuntuuko puutuvan meno ku painaa täyskaasun. Itellä oli ongelmaa että vääntö rajottuu vähän päälle 500nm ja ignition arvot vetää nollille (väännönrajotin kiusas)-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Originally posted by P33P33 View PostTargetti on tosiaan hyvinkin kummallinen, oliskin hauska nähä logi pelkällä MHD:llä, että tekeekö JB jotain hassua ton loggauksen suhteen, mutta valitettavasti joudut sen option ostamaan. Muistankohan ihan väärin, että nyt kun sulla V6 E40, niin pääsetkö ilmaseks valkkaamaan sieltä esim V5 E40 kartan. Muistaakseni ne eri versiot kuuluis samaan hintaan tai sitte muistan ihan väärin. Voisit kokeilla jotain vanhempaa karttaa jos toimis vähän paremmin...
Multa saa muokatun E40 kartan kokeeks ihan ilmasiks mutta se ahtaa sen 21 PSI alussa ja sen 16-17 PSItä siellä 5500-6000RPMn kohilla, joten pitäs ostaa sit se mBoost optio myös. Siis jos sulla on I8A0S. Ja omalla vastuulla kokeilut turbojen/ahtojen suhteenToisaalta voin sen kartan muokata ahtamaan vaan ton 18-19PSItä maksimissaan, jos haluat kokeilla.
Onkos sulla automaagi vai manuaali? Jos automaatti, niin kokeiles piruuttas vitos vaihteella tuntuuko puutuvan meno ku painaa täyskaasun. Itellä oli ongelmaa että vääntö rajottuu vähän päälle 500nm ja ignition arvot vetää nollille (väännönrajotin kiusas)
Mulla on tosiaan tuo ije0s -versio, niin ei voi kokeilla tuota sun muokattua softaa. Kokeilen huvikseen illalla antaako flashata tuon vanhemman V5 e40 softan, vai joutuisko siitäkin vielä maksamaan. Logittelut, ainakin vitosvaihteella saa jäädä, niin kauan kuin takarenkaat on kankailla (pitäis tänään muistaa tilata uudet kummit).
Pitää kyllä nostaa MHD:lle lippaa, kun saivat hyvän markkinaraon. Sinällään yksi kartta/ohjelma ei maksa juuri mitään, mutta kun rupeat päivittelemään ja vaihtelemaan eri versioiden välillä, niin aina kilahtaa kassaan rahaa, käyttäjiä varmasti jo merkittävä määrä ympäri maailmaa. Tosin on vielä reilusti halvempi kuin ohjelmointi jossain "harisella/karalalla" ja luultavimmin softatkin parempia MHD:llä.
Edit.
MHDn Martial oli vastannu, kehoitti uusimaan solenoidit. Eihän nuo kalliit olisi. Aluksi kun kysyi milloin alipaineletkut ja solenoidit vaihdettu.Last edited by bemmeri; 31-05-2016, 13:59.EVERYTHING | WORKS
Comment
Comment