Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    No nyt toimii paljon paremmin. Ainakaan parilla vedolla ei ign:t juurikaan pudonnu vaihteen vaihdossa.
    Latasin tuon MHDn V5 E40 flashin. Ei menny mitään lisämaksuja, kun olin jo aikaisemmin maksanut e40 kartasta. Piru että vetää hyvin, verrattuna aikaisempiin.

    Taitaa olla ettei korkeilla kierroksilla saa enempää ahtamaan ilman inlettien laittoa? Vieläkin tuo targetti elää ylös-alas jollain kierrosalueella.

    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      V6:ssa taitaa olla alkuperäiset nakutustaulut ja V5:ssä muokatut.

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 239
        • Espoo

        Originally posted by bemmeri View Post
        No nyt toimii paljon paremmin. Ainakaan parilla vedolla ei ign:t juurikaan pudonnu vaihteen vaihdossa.
        Latasin tuon MHDn V5 E40 flashin. Ei menny mitään lisämaksuja, kun olin jo aikaisemmin maksanut e40 kartasta. Piru että vetää hyvin, verrattuna aikaisempiin.

        Taitaa olla ettei korkeilla kierroksilla saa enempää ahtamaan ilman inlettien laittoa? Vieläkin tuo targetti elää ylös-alas jollain kierrosalueella.

        http://datazap.me/u/bemmeri/mhd-e40-...25-26-27-28-29
        Nyt näyttää kyllä paljon paremmalta tuo logi. Isommilla kierroksilla tuo ero pyyntöjen ja ahtojen välillä on niin suuri että eikö auton pitäisi kohta alkaa herjaamaan ahtovuodosta, kerta ei saavuta targettia? Oliko Martialin kanssa muuten mitää puhetta tuosta ahtojen tippumisesta isommilla kierroksilla? Itse tänään koitin vähä jotain asiasta lukea, ja törmäsin väitteeseen että ahtojen tippuminen olisi turbojen kannalta järkevää, koska n54 pienistä ahtimista ei olisi hyötyä isommilla kierroksilla niin paljoa etä olisi järkevää huudattaa ahtimia täysillä :think tiedä sitten pitääkö paikkaansa.. toki kyse voi olla vaan siitäki että inletit ahdistaa eikä ahtimet saa tarpeeksi ilmaa pitääkseen ahtoja yllä.
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Originally posted by Zoppa View Post
          Nyt näyttää kyllä paljon paremmalta tuo logi. Isommilla kierroksilla tuo ero pyyntöjen ja ahtojen välillä on niin suuri että eikö auton pitäisi kohta alkaa herjaamaan ahtovuodosta, kerta ei saavuta targettia? Oliko Martialin kanssa muuten mitää puhetta tuosta ahtojen tippumisesta isommilla kierroksilla? Itse tänään koitin vähä jotain asiasta lukea, ja törmäsin väitteeseen että ahtojen tippuminen olisi turbojen kannalta järkevää, koska n54 pienistä ahtimista ei olisi hyötyä isommilla kierroksilla niin paljoa etä olisi järkevää huudattaa ahtimia täysillä :think tiedä sitten pitääkö paikkaansa.. toki kyse voi olla vaan siitäki että inletit ahdistaa eikä ahtimet saa tarpeeksi ilmaa pitääkseen ahtoja yllä.
          Se kommentoi jo aikasemmin, että mulla ahtaa 14psi korkeilla kierroksilla ja on mielestään ok, sanoi että joillakin ahtaa jopa 16psi, tms.. Viittasi varmaan niihin aikaisempiin logeihin backendillä kun mhd V6.1 kartalla ahtoi kyllä vähemmän kuin 14psi huipulla (annoin sille myös vanhat logit kun valittelin ettei mhd:llä ahda yhtä hyvin). Ei ole kommentoinut vielä tuota viimesintä logia.

          Varmaan johtuu tuosta isommasta/paremmasta coolerista että ahdot hieman tippunut entisestä. Jb4 backendillä vedoissa oli tukkoinen vakiocooleri ja ahtolämmöt nousi jo yhdellä vaihteella näillä keleillä yli 160F:n, vaikka ahto oli keskialueella n. 2psi vähemmän. Esim. tuosta logista http://datazap.me/u/bemmeri/log-1462...g=0&data=1-4-6


          Edit. Hukkaportithan on lähes kiinni, kun PWM huitelee 96:ssa korkeemmilla kierroksilla? Pitikö näistä säätää niitä tankoja rallatuksen takia vai ahtamisen? Muissa keskusteluissa on ollu juttua noiden tankojen säädöstä.
          Last edited by bemmeri; 31-05-2016, 18:35.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Zoppa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 239
            • Espoo

            Originally posted by bemmeri View Post
            Edit. Hukkaportithan on lähes kiinni, kun PWM huitelee 96:ssa korkeemmilla kierroksilla? Pitikö näistä säätää niitä tankoja rallatuksen takia vai ahtamisen? Muissa keskusteluissa on ollu juttua noiden tankojen säädöstä.
            Aluksi rallatuksen takia, hukkisten löystyessä lisää tulee kuvioihin mukaan tuo ahtovuoto, kun portit ei sulkeudu riittävän tiiviisti.. ehkä kiristämisellä voi saada vähän lisäaikaa, mutta monesti taitaa olla niin että hukkaporti on väjät vähän joka suuntaan jolloin kiristämisestä ei enään ole apua...
            E92 335i M-Sport -07
            EX: E85 Z4 3.0i

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by bemmeri View Post
              Se kommentoi jo aikasemmin, että mulla ahtaa 14psi korkeilla kierroksilla ja on mielestään ok, sanoi että joillakin ahtaa jopa 16psi, tms.. Viittasi varmaan niihin aikaisempiin logeihin backendillä kun mhd V6.1 kartalla ahtoi kyllä vähemmän kuin 14psi huipulla (annoin sille myös vanhat logit kun valittelin ettei mhd:llä ahda yhtä hyvin). Ei ole kommentoinut vielä tuota viimesintä logia.

              Varmaan johtuu tuosta isommasta/paremmasta coolerista että ahdot hieman tippunut entisestä. Jb4 backendillä vedoissa oli tukkoinen vakiocooleri ja ahtolämmöt nousi jo yhdellä vaihteella näillä keleillä yli 160F:n, vaikka ahto oli keskialueella n. 2psi vähemmän. Esim. tuosta logista http://datazap.me/u/bemmeri/log-1462...g=0&data=1-4-6


              Edit. Hukkaportithan on lähes kiinni, kun PWM huitelee 96:ssa korkeemmilla kierroksilla? Pitikö näistä säätää niitä tankoja rallatuksen takia vai ahtamisen? Muissa keskusteluissa on ollu juttua noiden tankojen säädöstä.
              Tuo V5 E40 logi näyttää jo paljon paremmalta. Harmi, että sulla on se IJE0S. Täytyy vähän tutustuu siihen että miltä ne kartat näyttää, jos on hyvin samanlaiset niin sitte se on helppo tehä samanlainen mitä mulla oli. Jenkkipoijjaat on vääntäny ahtopaineensäätölogiikkaa uusiks ni nyt ahtojen määritys halutunlaiseks onnistuu aika paljon helpommin tuner prolla ja MHDlla. Mullakin jäi tuolla 5500-6000rpm:n kohalla ahdot tonne samalle tasolle ja noi on kuitenki noita MHDn valmiita karttoja ni ei niissä oo yritetty repii ahtoja kovin ylös loppupäässä, kun ei ne ahtimet siitä tykkää.
              Ite nyt tulee kiusattuu omia ahtimia varmasti liikaakin ja niiden elinikä varmasti lyhenee kovaa vauhtia, mutta tässä yks logi tuolla uudella ahtologiikalla, joka toimii myös IJE0S puolella. Ja korkeella on mullakin tossa WGDC bank=PWM


              ja tässä vanhalla logiikalla, joka näyttää vähän inhimillisemmältä:


              Mulla menee n20 ahtopaineanturi tänään kiinni ni näkee sitte sinne 36 PSIhin asti ne todelliset ahdot, koska logissa mennään nyt mittausalueen yli alkupäässä. Mutta pointti on että tällä ahtologiikalla saa kyllä lisää ahtoa yläpäähän jos haluaa. Se että onko siinä järkeä, ni jokainen päättää itse.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Niin piti sanoa, että ne MHD v5 kartat käyttää tietääkseni samoja nakutuskarttoja kuin JB4 backend flashit, joissa on KR perässä. Uudessa MHD Flasher versiossa voi valita käyttääkö alkuperäisiä nakutuskarttoja vai muokattuja, jolloin noita KR karttoja ei enää tarvita.

                Burgerin nyrkkisääntönä on että jos ennakot ei parane oktaania lisätessä, kyseessä on "false knock" ja silloin kannattaa laittaa muokattuja karttoja peliin. Se ei sitten tunnista myöskään oikeaa nakutusta niin herkästi.



                Kannattaa siis tehdä vertailut MHD v5 karttojen ja JB4 backend flashin välillä siten, että käyttää backend flashista myös muokattuja nakutustauluja.

                Comment

                • Grandy
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 99
                  • Ristiina

                  MHD:n v.6.1 Beta valikosta stage2 ja 102oct bensa? Ei taida sellaista löytyä ja mitähän tuo shellin V-Power oikein on puristuskestävyydeltään? Tietenkin kiinnostaa etanoli vaihtoehto ja valikossa 40% sekoitussuhteella kartta..uskaltaakohan kokeilla ja miten käytännössä tuon kartan käyttö jos tankkaa 98 ja ei heti pysty karttaa vaihtamaan takaisin! Itsellä on nyt käytössä stge2, FMIC+DPS.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5451
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Grandy View Post
                    MHD:n v.6.1 Beta valikosta stage2 ja 102oct bensa? Ei taida sellaista löytyä ja mitähän tuo shellin V-Power oikein on puristuskestävyydeltään? Tietenkin kiinnostaa etanoli vaihtoehto ja valikossa 40% sekoitussuhteella kartta..uskaltaakohan kokeilla ja miten käytännössä tuon kartan käyttö jos tankkaa 98 ja ei heti pysty karttaa vaihtamaan takaisin! Itsellä on nyt käytössä stge2, FMIC+DPS.
                    Samaa 98:a tuo Suomessa on kuin muutkin pumppubensat. Tuohon on Shellin sivujen mukaan lisätty kitkaa poistavat ainetta joukkoon. Eli puristuksenkesko on tasan sama kuin muissakin 98 bensoissa. 102 oktaaninen on tynnyrissä myytävää kisabensaa.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Pohjoisen Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 464
                      • Lappi

                      Keski-Euroopassa on jonkinverran 102 ja 104 oktaanista pumppubensaa. Sinne markkinoille on kartta varmasti hyvä. Samalla alueella ei tuumaa saada E85:sta mistään.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Mitenkä saan tuon option käyttöön?

                        Kattelin kyllä e90post -foorumin ohjeita, että pitäis ottaa/päivittää beta versio, tms., mutta en sitä kyllä mitenkään saa. Oon kolmella eri laitteella kokeillu ja millään ei play-kaupassa tule mhd-flasherin sivulla mitään vaihtoehtoa jossa voisi kokeilla beta testausta, tms.

                        Siis MHDflasherista mulla puuttuu tuo kuvassakin näkyvä ylimmäinen optio, mulla ylin on kylmäkalinoiden poisto.

                        EDIT Pitikin saada se linkki sinne testauspuolelle. Kysyin MHD:ltä ja laittovat linkin, sit sieltä kautta piti valita että haluaa testaajaksi, jonkun ajan kuluttua pitäisi flasheri päivittyä. Pitääpä huomenna kokeilla kuinka rupeaa ruplattamaan, tänään ei kerkee kun töihin pitää mennä.

                        Last edited by bemmeri; 16-06-2016, 12:15.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Tänään asentui uusi ei-testiversio tuosta MHD flasherista jossa pitäisi tuo burble juttu olla.

                          Comment

                          • Zoppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 239
                            • Espoo

                            Tuplat..
                            Last edited by Zoppa; 16-06-2016, 16:38.
                            E92 335i M-Sport -07
                            EX: E85 Z4 3.0i

                            Comment

                            • Zoppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 239
                              • Espoo

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Mitenkä saan tuon option käyttöön?

                              Kattelin kyllä e90post -foorumin ohjeita, että pitäis ottaa/päivittää beta versio, tms., mutta en sitä kyllä mitenkään saa. Oon kolmella eri laitteella kokeillu ja millään ei play-kaupassa tule mhd-flasherin sivulla mitään vaihtoehtoa jossa voisi kokeilla beta testausta, tms.

                              Siis MHDflasherista mulla puuttuu tuo kuvassakin näkyvä ylimmäinen optio, mulla ylin on kylmäkalinoiden poisto.

                              EDIT Pitikin saada se linkki sinne testauspuolelle. Kysyin MHD:ltä ja laittovat linkin, sit sieltä kautta piti valita että haluaa testaajaksi, jonkun ajan kuluttua pitäisi flasheri päivittyä. Pitääpä huomenna kokeilla kuinka rupeaa ruplattamaan, tänään ei kerkee kun töihin pitää mennä.

                              Hauska optio kyllä Täytyy huomenna testata jos olisi kuivempi päivä kun tänään.

                              Tuli muuten mieleen että onkohan mahdollista että tuo paukahtelu ja paineen vaihtelu putkistossa aiheuttaisi ylimääräistä rasitusta hukkaporteille, etenkin jos ovat jos valmiiksi hieman kuluneet ja väljät?
                              E92 335i M-Sport -07
                              EX: E85 Z4 3.0i

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Tänään asentui uusi ei-testiversio tuosta MHD flasherista jossa pitäisi tuo burble juttu olla.
                                Joo, niin oli mullakin nyt päivittynyt normaali mhd flasheri versioon 1.37 ja siihen tullut tuo optio. Onhan tuo aika lapsellinen kun aikamiehen auto paukkuu, suhisee, pärisee ja ruplattaa, mutta ainakin hetken verran hauskaa ja saahan nuo pois halutessaan.

                                https://www.youtube.com/watch?v=Vql216zxcH8 Tuuli suhisee, niin ei oikein kuulu videolla samalle kuin livenä. Polttaa kyllä ihan kunnolla putkessa jos kaasu pohjassa kiihdyttää ja löysää kaasun. Varmaan jollain lailla kaasuläppää hieman availee ja syöttää bensaa että saa tuon äänen, ainakin dumppi suhisee pikkuisen ajoittain moottorijarrulla (ennen sihahti vaan kerran kun kaasun löysäs)

                                Miten tuo "desensitize the knock tables" vaikuttaa jos sen ruksaa? Onko vaara että rupee nakuttaa miten helposti, tms.?
                                Last edited by bemmeri; 17-06-2016, 10:36.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎