Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 335i/d jarrupäivitys (myös muut E9X)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AiM
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 247
    • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

    #16
    Originally posted by Tommix View Post
    Perhana, onko tosiaan niin ettei kukaan ole M3 jarruja 335:n laittanut? En ole gookkellla ainakaan mitään topiccia/ohjetta netistä löytänyt...:think
    M3 360x30 ei kyllä houkuttele jos alla jo 348x30 levyt -vielä kun M3 satulat yksimäntäiset liukutappisatulat. Käytettyyn rahamäärään nähden paljonko ne jarrut sitten paranee? Itse en lähtis ellei M3 jarrut olisi ilmaiset.

    Pääsylinteri taitaa olla M3:ssa myös erikokoinen.

    Itse näkisin vaihtoehtoina vakiojarrut johon vaihdettu kunnon palat, letkut ja nesteet. Jos ei riitä, niin bolt-on 4/6-mäntäiset tai Porschen satulat custom adaptereilla vakiolevyillä.
    BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
    454hp/850Nm
    100-200kmh@9,98s
    0-200kmh@15,35s
    1/4 mile 12,82s@185,8kmh
    1 mile 259kmh

    BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
    Project target;
    +500hp/+1000Nm
    100-200kmh@<9s
    0-200kmh@<14s
    1/4 mile <12s@19xkmh
    1 mile +270kmh

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #17
      M3 levyissä on reiät, mutta satulat on samanmalliset, kuin muissakin. Laittaa 335i jotkut reijitetyt sporttilevyt, niin on melkein samat, kuin M3-jarrut.


      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5428
        • S:t Karins

        #18
        Originally posted by AiM View Post
        M3 360x30 ei kyllä houkuttele jos alla jo 348x30 levyt -vielä kun M3 satulat yksimäntäiset liukutappisatulat. Käytettyyn rahamäärään nähden paljonko ne jarrut sitten paranee? Itse en lähtis ellei M3 jarrut olisi ilmaiset.

        Pääsylinteri taitaa olla M3:ssa myös erikokoinen.

        Itse näkisin vaihtoehtoina vakiojarrut johon vaihdettu kunnon palat, letkut ja nesteet. Jos ei riitä, niin bolt-on 4/6-mäntäiset tai Porschen satulat custom adaptereilla vakiolevyillä.
        Taitaa olla järkevin vaihtoehto vs. kustannukset. Mutta mistä adapteri tuohon?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #19
          Itellä oli tää setti 335d:ssä eikä kyllä parempia osannu kaivata: KLIK

          Noissa paloissa vielä se hyvä puoli että ei tunnu kuluvan millään ja jarrupöly olematon
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • 1349
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 231
            • Turku

            #20
            Matti kehuskeli tänään että olisi isompia performancejarruja tarjolla. Ilmeisesti jollain alennuksella vielä saatavissa. Kannattaa soittaa ja kysyä.




            (Tämä siis se Ahokkaan korjaamon yhteydessä oleva osamyynti)
            E91 335i -07
            F20 118i -15

            Comment

            • Hastra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 545
              • Espoo

              #21
              Mites jarrujen päivitys 325d:hen? Vakijarrut näytti olevan 330x24mm, performance 338x26mm ja 335 levyt 348x30mm.
              Meniskö nuo performance levyt vakiosatuloilla?
              Vai uudet vakiolevyt ja esim. greenstuff palat?
              Audi A3 GTRON
              EX: BMW 325D Coupe -07
              EX: BMW 320ia -08

              Comment

              • AiM
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 247
                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Taitaa olla järkevin vaihtoehto vs. kustannukset. Mutta mistä adapteri tuohon?
                Eiköhän nuo adapterit Porschen satuloille mene ihan piirtely ja teettämis hommiks -ei siis silkkihanska bolt-on asennus, muttei mikään ameriikan temppukaan.

                Itselle tuli EBC Yellowstuff palat, Zimmermanin levyt sekä HEL-Racingin teräspunosletkut kera Motulin RBF 600 jarrunesteen. Jos ei riitä, niin noille vakiolevyille Porschen GT3 tai Cayennen 6-mäntäiset Brembon satulat.
                Last edited by AiM; 11-05-2015, 01:05.
                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                454hp/850Nm
                100-200kmh@9,98s
                0-200kmh@15,35s
                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                1 mile 259kmh

                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                Project target;
                +500hp/+1000Nm
                100-200kmh@<9s
                0-200kmh@<14s
                1/4 mile <12s@19xkmh
                1 mile +270kmh

                Comment

                • 315i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2014
                  • 241
                  • Arctopolis

                  #23
                  Palat vaihdoin ja näytti oikee levy olevan hieman kiero, onko kellään kokemuksia noista Schmiedamannin reijitetyistä levyistä?


                  Vakiot on tällähetkellä ja nuo ei nin kauheen pahan hintaiset ole. Mikä ero normilevyihin siten mahtaa olla? Perus Sch. levyt olis pikkasen halvemmat.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by 315i View Post
                    Palat vaihdoin ja näytti oikee levy olevan hieman kiero, onko kellään kokemuksia noista Schmiedamannin reijitetyistä levyistä?


                    Vakiot on tällähetkellä ja nuo ei nin kauheen pahan hintaiset ole. Mikä ero normilevyihin siten mahtaa olla? Perus Sch. levyt olis pikkasen halvemmat.
                    Tarkotatko noita Zimmermannin levyjä? Mulla on noi Zimmermannit olleet jo siitä lähtien kun ostin auton. Ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia. Missään radalla en tosin ole käynyt testailemassa. Yleensä ottaen kai kuitenkin laatutuotteena pidettyjä osia.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      #25
                      Ni just niitä väsytti jo hieman tuohon aikaan... Onko sulla normit vai nuo madonsyömät?

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by 315i View Post
                        Ni just niitä väsytti jo hieman tuohon aikaan... Onko sulla normit vai nuo madonsyömät?
                        Reikäiset on.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          #27
                          Minun jarrut itsellä tehtiin näin:

                          Tänään Alastaro ratapäivillä testattu.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            #28
                            Ok, reikäset oli 200€ ja pitäis olla molemmat levyt, ei kauhee paha ku motonjetis peruslevy on jotai 89€ pala...

                            Nii ja komee kiässi ja siistit satulat...itellä autotalli vie kaikki rahat...

                            Comment

                            • Jalluton
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 103
                              • Vantaa

                              #29
                              Mitkä levyt/palat olisivat hyvät ja edukkaat 335D ihan perus katukäyttöön?
                              Tarviiko jarrupalojen kuluneisuus anturit vaihtaa samalla?
                              335d msport lci
                              ex-Z3 m coupe

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5428
                                • S:t Karins

                                #30
                                Originally posted by Jalluton View Post
                                Mitkä levyt/palat olisivat hyvät ja edukkaat 335D ihan perus katukäyttöön?
                                Tarviiko jarrupalojen kuluneisuus anturit vaihtaa samalla?
                                Hyvät: orkkis levyt ja palat
                                Edulliset: biltema/motonet
                                Tuohon väliin esim. Zimmerman, EBC ym, esim. Zimmerman menee kyllä helposti kieroksi kovassa jarrutuksessa (harvoin tosin kadulla normiajossa).
                                Ja kyllä, anturit pitää vaihtaa samalla.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎