Announcement

Collapse
No announcement yet.

e92 M-sport jousien versiot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by TorQuel View Post
    käytännössä näiden tietojen mukaan siis näyttäisi siltä että kaikkiin E9X koppiin (PL. cabrio) kävisi ihan virallisesti koneesta huolimatta samat jouset, 335i ja d malleissa sitten vain erilaiset.. :think
    Eikä niissä 335/d/cabrioissakaan ole muuta eroa kuin kantavuus joten sopii nekin kyllä.

    Comment

    • TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

      #32
      Originally posted by mikkis View Post
      Eikä niissä 335/d/cabrioissakaan ole muuta eroa kuin kantavuus joten sopii nekin kyllä.
      Näinkin voi ajatella.. Eipä sitten hirveä ongelma taida ollakkaan tuo jousien löytäminen
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        #33
        Originally posted by TorQuel View Post
        Eipä sitten hirveä ongelma taida ollakkaan tuo jousien löytäminen
        Ei olekaan
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          #34
          Originally posted by mikkod View Post
          Ei olekaan
          Mikko saikin jo privaa
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #35
            Originally posted by TorQuel View Post
            E: käytännössä näiden tietojen mukaan siis näyttäisi siltä että kaikkiin E9X koppiin (PL. cabrio) kävisi ihan virallisesti koneesta huolimatta samat jouset, 335i ja d malleissa sitten vain erilaiset.. :think
            Rohkenen epäillä.

            Painoeroa on kuitenkin yli 200kg 4-koneisella ja 6-koneisella. Kyllä siinä vaiheessa tulee tulee eroa jousen kantavuuden puolesta jo ajokorkeuteenkin.

            Edelleen jos pilkkua viilataan, mennään sen taulukon mukaan joka täällä aiemmin esiteltiin. Sen sijaan paikalleen jouset menee kyllä, mutta jos on eroa moottorissa/varusteissa et voi tietää lopullista korkeutta/tuntumaa. Tarviiko tässä ottaa pulttia, tuskin, jos on edes suunnilleen samanpainoisesta autosta peräisin.

            Tarvike- ja tuning-jousien kohdalla tämä ei toki toteudu, sama jousi sopii niillä melkein E9x autoon kuin autoon.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • TorQuel
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 1927
              • HKI / JKL / KHM

              #36
              Originally posted by Dualfun View Post
              Rohkenen epäillä.

              Painoeroa on kuitenkin yli 200kg 4-koneisella ja 6-koneisella. Kyllä siinä vaiheessa tulee tulee eroa jousen kantavuuden puolesta jo ajokorkeuteenkin.

              Edelleen jos pilkkua viilataan, mennään sen taulukon mukaan joka täällä aiemmin esiteltiin. Sen sijaan paikalleen jouset menee kyllä, mutta jos on eroa moottorissa/varusteissa et voi tietää lopullista korkeutta/tuntumaa. Tarviiko tässä ottaa pulttia, tuskin, jos on edes suunnilleen samanpainoisesta autosta peräisin.

              Tarvike- ja tuning-jousien kohdalla tämä ei toki toteudu, sama jousi sopii niillä melkein E9x autoon kuin autoon.
              Näinhän se toki järjen mukaan menee, mutta teorioita ja lähteitä on niin monia, että täytynee kokeilla ja selvittää! Silläpähän sen korkeuden ja tuntuman sitten näkee ainakin!
              Last edited by TorQuel; 17-12-2015, 16:20.
              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by miyli View Post
                Kyllä sopii e92 335i takajouset e92 325i. 335i jouset on vaan 20mm lyhyemmät kuin 325i normijouset irrallisena mitattuna. 325i m-sport jousien pituutta en tiedä.
                Olihan ne tosiaan sen 20mm lyhyemmät mutta paljon paksummat ja jäykemmät joten perä pystyssä mennään edelleenkin

                Pitäskö sitten kokeilla 4-koneisen M-sport jousilla seuraavaksi :think luulis että niillä toteutuisi se tavoiteltu 20mm madallus kun auto kevyempi, tai sit vaan uskon että tuo autoni on kirottu kulkemaan perä pystyssä

                Yksi mikä jo käynnyt mielessä että voisko nuo bilsteinin uudehkot iskarit vaikuttaa jotenkin..mutta ei kyllä pitäs vaikuttaa ajokorkeuteen mielestäni.

                jos joltain löytyy 4-koneisen m-sport jouset hyllystä niin privaa mulle
                Last edited by mikkis; 26-03-2016, 10:00.

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  #38
                  Originally posted by mikkis View Post
                  Olihan ne tosiaan sen 20mm lyhyemmät mutta paljon paksummat ja jäykemmät joten perä pystyssä mennään edelleenkin

                  Pitäskö sitten kokeilla 4-koneisen M-sport jousilla seuraavaksi :think luulis että niillä toteutuisi se tavoiteltu 20mm madallus kun auto kevyempi, tai sit vaan uskon että tuo autoni on kirottu kulkemaan perä pystyssä

                  Yksi mikä jo käynnyt mielessä että voisko nuo bilsteinin uudehkot iskarit vaikuttaa jotenkin..mutta ei kyllä pitäs vaikuttaa ajokorkeuteen mielestäni.

                  jos joltain löytyy 4-koneisen m-sport jouset hyllystä niin privaa mulle
                  Sit vaan pätkä pois niistä 335 jousista. Toimii kyllä takajousissa ja ei edes katsuri huomaa et on lyhennetty.

                  Mulla ainakin kun tuli uudet konin iskarit auto nousi vähän verrattuna vanhoihin väsyneisiin iskareihin.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • mikkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1900
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by miyli View Post
                    Sit vaan pätkä pois niistä 335 jousista. Toimii kyllä takajousissa ja ei edes katsuri huomaa et on lyhennetty.

                    Mulla ainakin kun tuli uudet konin iskarit auto nousi vähän verrattuna vanhoihin väsyneisiin iskareihin.
                    Tuota mä just kans ajattelin että nappais kierroksen pois ja takas paikoilleen, kunhan ei sitten liikaa laske :think saako ne hyvin lyhennettyä että sopii nätisti vielä paikoilleenkin?

                    Tosiaan mulla tuohon vaihtanut edellinen omistaja noin vuosi sitten pirun jäykät bilsteinin b6 iskarit joka kulmaan ja kiinnitin huomiota jo ostaessa että perä epänormaalin korkealla, tietty tuo etupään mataluus korostaa sitä.

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #40
                      Niissä bilsteineissä on muuten ilmeisesti se sisäänrakennettu pohjaanlyöntikumi, et otiks ne vakiot veke?
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • mikkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1900
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Niissä bilsteineissä on muuten ilmeisesti se sisäänrakennettu pohjaanlyöntikumi, et otiks ne vakiot veke?
                        Tästä jotain faktaa että niissä tommoiset olisi? vähän jotain tämmöistä ajattelinkin että voisi olla, tarkoitat ilmeisesti iskarin yläpäässä olevaa pohjaanlyönti kumia? itse en noita iskareita ole paikoilleen laittanut vaan edeltävä omistaja oli nuo jossain firmassa asennuttanut.

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1900
                          • Vantaa

                          #42
                          Originally posted by miyli View Post
                          Sit vaan pätkä pois niistä 335 jousista. Toimii kyllä takajousissa ja ei edes katsuri huomaa et on lyhennetty.
                          Originally posted by mikkis View Post
                          Tuota mä just kans ajattelin että nappais kierroksen pois ja takas paikoilleen, saako ne hyvin lyhennettyä että sopii nätisti vielä paikoilleenkin?
                          Oliko kokemusta tuommoisesta pätkästystä takajousesta ja sen toimivuudesta?

                          Millä koodilla teillä muilla nuo m-sport takajouset erikonetyypeillä? mulla D2 merkinnällä nuo 335i jouset.

                          Saa tarjota e92/e90 madallusjousia taakse

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            #43
                            Originally posted by mikkis View Post
                            Oliko kokemusta tuommoisesta pätkästystä takajousesta ja sen toimivuudesta?

                            Millä koodilla teillä muilla nuo m-sport takajouset erikonetyypeillä? mulla D2 merkinnällä nuo 335i jouset.

                            Saa tarjota e92/e90 madallusjousia taakse
                            Multa löytys uudet e93:n FK:n säädettävät. Saattaa olla tietysti hieman jäykempi.
                            E: ootkos sama joka fb kyseli myös?

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                              Multa löytys uudet e93:n FK:n säädettävät. Saattaa olla tietysti hieman jäykempi.
                              E: ootkos sama joka fb kyseli myös?
                              Ei tuo jäykkyys olisi kuin eduksi kunhan korkeuden saa halutulle tasolle, mutta en nyt tässä kohtaa vielä korkeussäädettävään lähde etenkään autoon kuulumattomiin versioihin kun tuv lappua jos leimalle joutuu hommailemaan..mieluisin vaihtoehto olisi oikean pituiset mustat kiinteät madallusjouset!
                              Jep sama äijä joka fb:ssä jousia e92:seen metsästeli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎