Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e90 automaatti ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by aku1979 View PostTuo ilmaantui juurikin öljynvaihdon jälkeen. Homman tehneen Korjaamon piti tarkastaa öljymäärä, mutta oiskohan kuitenkin jäänyt tekemättä.
Comment
-
-
Oman kokemuksen mukaan mun ja uudemmatkin tekee tätä kierrosten nostelua, varsinkin ylämäissä.. Olen kyllä luullut, että tuo kuuluu kuvaan, kun loota siirtyy ns talvimoodiin. Nyt kun on näitä -3 - +3 lämpöjä. Itellä ainakin lämpimänä ja lämpimässä kelissä (+5->) kierrosten nostelu loppuu.
Pitää tarkistaa pinta varmuudenvuoksi... On se kyllä outoa jos ne ei olisi pintaa tehny oikeaan tasoon tehtaalla :think . Sen tarkastuskin on kuintekin hemmetin tarkaksi tehty 40 astetta ja tasanen öljynauha. Jälkitarkastus jäi kyllä tekemättä firman osalta :thinkHarrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Entä tämä: Joskus suurimmalla vaihteella moottorijarrutuksella 330 xdA nykii harvakseltaan, kierroksia varmaan jotain 1100-1300. Kaasua jos painaa aavistuksen, eli pehmentää moottorijarrutusta hieman, niin nykimistä ei tapahdu.
Vuotaako mekatroniikka, vai pitäisikö minunkin lorauttaa lisäöljyt askiin?En nyt tietysti tiedä, että onko tuo edes laatikkoperäistä nykimistä...
Comment
-
-
Originally posted by Panzerfaust View PostEntä tämä: Joskus suurimmalla vaihteella moottorijarrutuksella 330 xdA nykii harvakseltaan, kierroksia varmaan jotain 1100-1300. Kaasua jos painaa aavistuksen, eli pehmentää moottorijarrutusta hieman, niin nykimistä ei tapahdu.
Vuotaako mekatroniikka, vai pitäisikö minunkin lorauttaa lisäöljyt askiin?En nyt tietysti tiedä, että onko tuo edes laatikkoperäistä nykimistä...
Comment
-
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMitäs hyviä zf-laatikon huolto-/korjauspajoja on pk-seudulla tai vaikka vähän kauempanakin? Olis kiva saada luotettava diagnoosi. Kannattaako noita solenoideja vaihdella jossain kilsamäärässä, vaikka mitään isoa toimintahäiriötä ei olisikaan? Onko solenoidijumppa kalliskin teettää?
Ehjän korjaaminen on 11:sta kuolemansynti.
Nämä eivät riku varsinaisesti kulumalla, vaan yhdestä vähän kovemmasta kolauksesta(eli se uusi hajoaa yhtä todennäköisesti kuin vanhempikin).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVarmista myös se että öljyä on laatikossa riittävästi ja mielummin siellä saisi olla jopa pieni 1/2-litran ylitäyttö(jostain syystä nämä tuntuu sen usein vaativan toimiakseen 100%:sti).
Eli piripintaan käydessä+vaihteet kelattuna, auto sammuksiin ja lauhduttimen letkusta 1/2-litraa lisää, tai sitten auto riittävästi kallelleen jotta sen +1/2-litraa saa sisälle.
Jos tämäkään ei auta, katse ehdottomasti solenoidien hengenelämään ennen turhia laatikon kokoremontteja (joka käytännössä on näissä useimmiten juuri pelkkä solenoidiremontti).
mm.Youtubesta löytyy paljon aiheesta ja korjauksesta+ihan suomesta saa koko solenoidipaketin.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Vaimon 330 -08 automaatti alkoi kiukutella. Laatikkoöljyt vaihdettu n. vuosi sitten ja autolla ajettu sen jälkeen n.40000km ilman ongelmia.
Maanantaina aamulla auto oli tuntunut tahmealta liikkeelle lähdössä ja sen jälkeen askin suunnilta oli kuulunut pamaus. Auto alkoi vetämään normaalisti, mutta D:n viereen ilmestyi rattaan kuva ja manuaali ei toiminut.
Vaimo soitti viasta vasta päivällä ja kävin katsomassa autoa työpaikan pihassa. Auto käyntiin ja testilenkki ilman ongelmia. Auto ei ole temppuillut yhtään sen jälkeen ennen tätä aamua. Sama ongelma siis, mutta nyt vaimo ajoi tien sivuun ja sammutti auton. Auto uusiksi käyntiin ja ei mitään ongelmia.
Osaako kukaan sanoa mistä vika ja pamaus voisi tulla?
Comment
-
-
Originally posted by marko l View PostAlkoi keväällä kylmällä moottorilla laatikko hieman luistamaa ja lämpösenä hieman nykäisee kun vaihtaa vaihdetta. Auto on e91 335i automaatti x-drive n54.Ei taida enää olla öljyn vähyyttä? Ja sportti puoli ei aina toimi.
Voi saada viikossa kuntoon, pyydä tuolta tarjous:
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Comment