Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 automaatti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Öljynvähyyttä.
    Tuo ilmaantui juurikin öljynvaihdon jälkeen. Homman tehneen Korjaamon piti tarkastaa öljymäärä, mutta oiskohan kuitenkin jäänyt tekemättä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by aku1979 View Post
      Tuo ilmaantui juurikin öljynvaihdon jälkeen. Homman tehneen Korjaamon piti tarkastaa öljymäärä, mutta oiskohan kuitenkin jäänyt tekemättä.
      Näinhän nämä ongelmat yleensä/pääsääntöisesti syntyvät, eli öljyjenvaihdon jälkeen (tämä sitten poikkaisee jossain kohtaa pakkipannan, joten kannattaa se määrä tsekata+lisätä).

      Comment

      • makeclick
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 268
        • Turku

        #18
        Oman kokemuksen mukaan mun ja uudemmatkin tekee tätä kierrosten nostelua, varsinkin ylämäissä.. Olen kyllä luullut, että tuo kuuluu kuvaan, kun loota siirtyy ns talvimoodiin. Nyt kun on näitä -3 - +3 lämpöjä. Itellä ainakin lämpimänä ja lämpimässä kelissä (+5->) kierrosten nostelu loppuu.

        Pitää tarkistaa pinta varmuudenvuoksi... On se kyllä outoa jos ne ei olisi pintaa tehny oikeaan tasoon tehtaalla :think . Sen tarkastuskin on kuintekin hemmetin tarkaksi tehty 40 astetta ja tasanen öljynauha. Jälkitarkastus jäi kyllä tekemättä firman osalta :think
        Harrastepaholainen 335d:
        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

        Comment

        • Panzerfaust
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 53
          • Oulu

          #19
          Entä tämä: Joskus suurimmalla vaihteella moottorijarrutuksella 330 xdA nykii harvakseltaan, kierroksia varmaan jotain 1100-1300. Kaasua jos painaa aavistuksen, eli pehmentää moottorijarrutusta hieman, niin nykimistä ei tapahdu.

          Vuotaako mekatroniikka, vai pitäisikö minunkin lorauttaa lisäöljyt askiin? En nyt tietysti tiedä, että onko tuo edes laatikkoperäistä nykimistä...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Panzerfaust View Post
            Entä tämä: Joskus suurimmalla vaihteella moottorijarrutuksella 330 xdA nykii harvakseltaan, kierroksia varmaan jotain 1100-1300. Kaasua jos painaa aavistuksen, eli pehmentää moottorijarrutusta hieman, niin nykimistä ei tapahdu.

            Vuotaako mekatroniikka, vai pitäisikö minunkin lorauttaa lisäöljyt askiin? En nyt tietysti tiedä, että onko tuo edes laatikkoperäistä nykimistä...
            Ei kyllä kuulosta laatikolta, eikä ainakaan öljyn vähyydeltä?

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #21
              Mitäs hyviä zf-laatikon huolto-/korjauspajoja on pk-seudulla tai vaikka vähän kauempanakin? Olis kiva saada luotettava diagnoosi. Kannattaako noita solenoideja vaihdella jossain kilsamäärässä, vaikka mitään isoa toimintahäiriötä ei olisikaan? Onko solenoidijumppa kalliskin teettää?

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #22
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Mitäs hyviä zf-laatikon huolto-/korjauspajoja on pk-seudulla tai vaikka vähän kauempanakin? Olis kiva saada luotettava diagnoosi. Kannattaako noita solenoideja vaihdella jossain kilsamäärässä, vaikka mitään isoa toimintahäiriötä ei olisikaan? Onko solenoidijumppa kalliskin teettää?
                  Ei, ei missään tapauksessa.
                  Ehjän korjaaminen on 11:sta kuolemansynti.
                  Nämä eivät riku varsinaisesti kulumalla, vaan yhdestä vähän kovemmasta kolauksesta(eli se uusi hajoaa yhtä todennäköisesti kuin vanhempikin).

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Näinhän nämä ongelmat yleensä/pääsääntöisesti syntyvät, eli öljyjenvaihdon jälkeen (tämä sitten poikkaisee jossain kohtaa pakkipannan, joten kannattaa se määrä tsekata+lisätä).
                    Öljynmäärä oikea ja ei vaihteiston vikakoodeja.

                    Comment

                    • Zoppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 238
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Varmista myös se että öljyä on laatikossa riittävästi ja mielummin siellä saisi olla jopa pieni 1/2-litran ylitäyttö(jostain syystä nämä tuntuu sen usein vaativan toimiakseen 100%:sti).
                      Eli piripintaan käydessä+vaihteet kelattuna, auto sammuksiin ja lauhduttimen letkusta 1/2-litraa lisää, tai sitten auto riittävästi kallelleen jotta sen +1/2-litraa saa sisälle.
                      Jos tämäkään ei auta, katse ehdottomasti solenoidien hengenelämään ennen turhia laatikon kokoremontteja (joka käytännössä on näissä useimmiten juuri pelkkä solenoidiremontti).
                      mm.Youtubesta löytyy paljon aiheesta ja korjauksesta+ihan suomesta saa koko solenoidipaketin.
                      Pystyykö n54 335i automaattiin lisäämään helposti tuon lauhduttimen letkun kautta öljyä? Missä tuo letkun pää tarkalleen sijaitsee?
                      E92 335i M-Sport -07
                      EX: E85 Z4 3.0i

                      Comment

                      • JakeFly
                        Newbiemmer
                        • Jan 2017
                        • 25
                        • Suomi

                        #26
                        Vaimon 330 -08 automaatti alkoi kiukutella. Laatikkoöljyt vaihdettu n. vuosi sitten ja autolla ajettu sen jälkeen n.40000km ilman ongelmia.

                        Maanantaina aamulla auto oli tuntunut tahmealta liikkeelle lähdössä ja sen jälkeen askin suunnilta oli kuulunut pamaus. Auto alkoi vetämään normaalisti, mutta D:n viereen ilmestyi rattaan kuva ja manuaali ei toiminut.

                        Vaimo soitti viasta vasta päivällä ja kävin katsomassa autoa työpaikan pihassa. Auto käyntiin ja testilenkki ilman ongelmia. Auto ei ole temppuillut yhtään sen jälkeen ennen tätä aamua. Sama ongelma siis, mutta nyt vaimo ajoi tien sivuun ja sammutti auton. Auto uusiksi käyntiin ja ei mitään ongelmia.

                        Osaako kukaan sanoa mistä vika ja pamaus voisi tulla?

                        Comment

                        • marko l
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 192
                          • Hirvensalmi

                          #27
                          Alkoi keväällä kylmällä moottorilla laatikko hieman luistamaa ja lämpösenä hieman nykäisee kun vaihtaa vaihdetta. Auto on e91 335i automaatti x-drive n54.Ei taida enää olla öljyn vähyyttä? Ja sportti puoli ei aina toimi.

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by marko l View Post
                            Alkoi keväällä kylmällä moottorilla laatikko hieman luistamaa ja lämpösenä hieman nykäisee kun vaihtaa vaihdetta. Auto on e91 335i automaatti x-drive n54.Ei taida enää olla öljyn vähyyttä? Ja sportti puoli ei aina toimi.

                            Voi saada viikossa kuntoon, pyydä tuolta tarjous:
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 507
                              • Kouvola

                              #29
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • marko l
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 192
                                • Hirvensalmi

                                #30
                                Pitää soitella huomenna tuonne.Oli tarkoitus alkaa asennuttamaa uusia finturbon huoltamia ahtimia mutta taitaa rahat mennä laatikkoo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎