Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 335i koeajokokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #16
    En ostais uusia turboja vaan vanhat modaukseen ja uudet kamppeet sisälle, osan työstä voi tehdä itse jos löytyy osaamista, isompaa ahtopuolta = aukkoa isommaks ja uutta siipeä sinne niin riittää + 450 Hp. siivet+laakerit/akselit+tiivistekitti+puhallus ei paljon maksa.

    Jos löytyy paja joka katsoo tasapainotuksen kohdilleen niin päivässä tehtynä 500-700 eeroa niin koko paketti uusittu. Ja taas mennään 100tkm hienosti.

    Turbot ei ole mitään adamantiumhieroglyfiikkaa, ainoa mikä on tarkkaa on se tasapainoitettu akseli siipipyörineen, loput osat on ihan "bolt-on" tavaraa.
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      #17
      Tuossa vaan jää ainoa vika, eli hukkikset korjaamatta.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • hans_gruber
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 41
        • helsinki

        #18
        Mitä tuossa tilanteessa (turboviive) on siis syytä tarkastaa ja korjata? Hukkaportit? Niiden akselit tms? Turbojen siivekkeet? Kokonaan uudet oem turbot? Eiks ne hajoo ennen aikojaan samalla tavalla? Pähkinäpuhallus? Sama laittaa 'paremmat' (ja mitkä? siis nopeesti reagointi tärkeempää ku 600hv potentiaali)?

        Ja mihin ylipäätään pitäisi kiinnittää huomio 07 tai 08 335i e92:sta ostaessa?

        Edelleen mielessä ajatus että M3 ois se mitä "etsin"..

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 310
          • Rauma

          #19
          Originally posted by hans_gruber View Post
          Mitä tuossa tilanteessa (turboviive) on siis syytä tarkastaa ja korjata? Hukkaportit? Niiden akselit tms?
          ..
          Originally posted by Tommix View Post
          Tuossa vaan jää ainoa vika, eli hukkikset korjaamatta.
          Juu, hukkaportit näissä jumittaa ja niitä ei saa korjattua. No tuubista löytyy joku DIY kyllä mutta mutta.
          Turboviiveeseen auttaa uudet vakioturbot ja ne riittää kyllä +450 ilman modausta, about 480 tulee raja vastaan.
          Eikä ne ennen aikojaan hajoa, se hajoamisraja vaan vaihtelee. Mulla meni 84tkm kohdalla ja jotkut on päässeet kuulemma pidemmälle. Vakiopaineilla voi mennä vaikka 160tkm.
          Alipainepuolella tai turbojen solenoideissa oleva vika voi myös aiheuttaa kaikkea ihme häröä...
          Mutta jos mielessä on M3 niin jatka ihmeessä etsimistä, fiiliksen mukaan autot kuitenkin hankitaan
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • KtKtuned
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 127
            • Finland

            #20
            Turboviivettä tai yleensä kaasunvastaavuuden viivettä en ole omassa 335i kyllä huomannut ,pikemminkin todella herkkä. Ja turboviive lähes huomaamaton verrattuna esim e60 530d,jossa sen huomaa selvemmin.

            Kun auton ostin parisen vuotta sitten oli mulla aluksi liian herkän kaasun totuttelemista ja tännekkin kirjoitin siitä.

            Alkuunsa kun lähti valoista liikkeelle ,kiljahti renkaat herkästi. Enää ei sitä tapahdu. Oon joko tottunut polkimeen tai jokin kaasuvaste adaptaatio tms muuttunut polkimessa.
            BMW 335i E90 -07

            Comment

            • poteroa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 311
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              Tuossa vaan jää ainoa vika, eli hukkikset korjaamatta.
              Tuohonkin löytyy kitti, jenkeistä tosin.

              BMW 135i 535i 335i Turbo Wastegate Rattle Repair Fix DIY Parts Available To Fix Your Bmw Wastegate Rattle Not Under Extended Warranty.


              Vähän vaatii hitsaustaitoa, mutta eipä oikeen muuta..

              Aktuaattorit n. 30-50 € kpl OEM.
              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
              Ex: E34 520i "winter wagen"
              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 826
                • Iittala

                #22
                Omat kokemukset 335ia:la on seuraavanlaiset.

                - Menee niin perkuleesti, että saa jb4:la laittaa kaasun herkkyyttä pienemmälle
                - Maantiellä vie vähemmän kuin ex 325
                - Pirun mukava kruisailla, ainakin kun on avo versio
                - Yllättävän mukava ja hiljainen
                - Menee kuin juna, vaikka ei ole originaali rengastus

                Ainoat miinukset on, että ei saa suomessa ajaa kuten on suunniteltu, eli kovaa
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2845
                  • South Carelia

                  #23
                  Originally posted by hans_gruber View Post
                  Kiitokset kaikille tähänastisista kommenteista!

                  Yhä enemmän vaikuttaa siltä, ettei ahtimet olleet kovin kummoisessa iskussa tuossa yksilössä, jos muiden kokemukset on niin erilaisia.

                  Toki on syytä pitää mielessä (tai ainakin itse käsitän näin), että kaasun herkkyys ja viive ovat hiukan eri juttuja etenkin ahdetuissa koneissa. Kaasun herkkyyden itse tulkitsen niin, että kuinka nopeasti moottori reagoi (kierroksia nostaen) kaasupolkimen painallukseen. Eri asia sitten, että kuinka voimakkaasti ja miten vaikuttaa kulkuun, tässä roolia näyttelee moottorin luonne. Itselläkin kaasu herkistyy selvästi kun sähköisen polkimen resetoi, lienee sama juttu kuin sport-nappi M3:ssa.

                  Toinen juttu on se viive, eli kuinka nopeasti sitä voimaa oikeasti alkaa pyörille tulla. Turbokoneissa tätä hyvin yleisesti esiintyy, ja BMW on pyrkinyt tätä välttämään pienillä ahtimilla ja/tai twinscroll-tekniikalla, muun venttiilienohjauksen jne lisäksi. Automaateissa tähän vaikuttaa momentinmuunnin, joka omasta mielestä hyvinkin toteutettuna pilaa ajonautinnon. Kaksoiskytkin/robottilaatikoissa voi olla parempi, kun moottorin ja pyörien välillä ei ole ns. kuminauhaa.

                  Molemmat noista on omasta mielestä aivan olennaisia asioita ajonautinnon ja tuntuman kannalta. No joka tapauksessa, nyt kyllä kiinnostaa uusintakoeajo kunnossa olevalla yksilöllä. Optimi olisi varmaan auto, jossa olisi turbot huollettu ja ehkä JB4, alle 400hv (tuohon pyrkiviä modeja olen itsekin miettinyt). Olisiko jollain haluja vaikka kaljapalkkaa vastaan lähteä koeajolle pk-seudulla?

                  Tietty vaihtoehtona on unohtaa turbojen korjaukset, modaukset, lukon asennukset ja ostaa vaan M3. Rahaa vaan palaa sekä oston, verojen maksun että käytön muodossa aika lailla...
                  E60 jälkeen nykyisessä 335:ssa tuntuu myös hiukan että kaasun vastaavuus/herkkyys voisi olla parempi... ihan ohuesti liruttamalla jos haluaa edetä niin tuntuu että joutuu painamaan kaasua niin paljon että auto sitten kiihtyy turhankin rajusti !!
                  Elikkäs miten tuon sähköisen kaasupolkimen sitten saisi resetoitua?? jos se vaikka auttaisi... :think
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #24
                    Onko sulla vakio vai jb, tms virityksiä?
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2845
                      • South Carelia

                      #25
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onko sulla vakio vai jb, tms virityksiä?
                      Vakio pitäis olla täysin... :think
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5401
                        • S:t Karins

                        #26
                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Vakio pitäis olla täysin... :think
                        Hukkikset flaskaa, paljonko ajettu turboille?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2845
                          • South Carelia

                          #27
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Hukkikset flaskaa, paljonko ajettu turboille?
                          Eiköhän tuossa original ahtimet ole, 140tkm ajettu... :think

                          Löytyykö vikakoodeista jos käy luetuttamassa??

                          Oireet siis tuntuis enemmän ihan kaasupolkimen herkkyydeltä, mutta en tunne näitä laitteita niin että varmaa voisi sanoa...

                          Oliko tohon kaasupolkimen resetointiin mahdollisuus?? vois ainaski kokeilla... :think
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7511
                            • Kotona

                            #28
                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Oliko tohon kaasupolkimen resetointiin mahdollisuus?? vois ainaski kokeilla... :think
                            Osta sprintbooster



                            "Vaikka järjestelmä sinänsä tuntuu täydelliseltä, niin monissa autoissa tämän rakenteen seurauksena on selvä viive kaasupolkimen painamisen ja moottorin reagoimisen välillä. Ilmiö saattaa kiusata vaativaa kuljettajaa erityisesti mäkilähdöissä, ohituksissa ja nopeissa vaihtamisissa.

                            Ratkaisu tähän vaivaan on pieni ohjausyksikkö nimeltään Sprint Booster. "
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2845
                              • South Carelia

                              #29
                              Originally posted by Zeta View Post
                              Osta sprintbooster



                              "Vaikka järjestelmä sinänsä tuntuu täydelliseltä, niin monissa autoissa tämän rakenteen seurauksena on selvä viive kaasupolkimen painamisen ja moottorin reagoimisen välillä. Ilmiö saattaa kiusata vaativaa kuljettajaa erityisesti mäkilähdöissä, ohituksissa ja nopeissa vaihtamisissa.

                              Ratkaisu tähän vaivaan on pieni ohjausyksikkö nimeltään Sprint Booster. "
                              No kaikkea ne keksii...

                              Voiko muuten asiaan vaikuttaa että autoon on vaihdettu Schmiedmannin kaasupedaali (eikös nämä myydä kokonaisina polkimina eikä vain poljinpintana??)
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                #30
                                Originally posted by nappe74 View Post
                                Eiköhän tuossa original ahtimet ole, 140tkm ajettu... :think

                                Löytyykö vikakoodeista jos käy luetuttamassa??

                                Oireet siis tuntuis enemmän ihan kaasupolkimen herkkyydeltä, mutta en tunne näitä laitteita niin että varmaa voisi sanoa...

                                Oliko tohon kaasupolkimen resetointiin mahdollisuus?? vois ainaski kokeilla... :think
                                Turboja on näissä mennyt jo ihan tuttujenkin porukoissa 80 - 160 th km kohdalla. Ja suurin syy on hukkaporttien jumittaminen ja/tai rallatus.
                                Sähköisen kaasupolkimen kanssa en ole kuullut ongelmia olevan.
                                Jos hommaat JB4:n niin voit itse säätää kaasupolkimen reagointia ja lineaarisuutta.
                                Resetoinnista esim. DIS/ISTA:lla en osaa sanoa.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎