Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x comfort access ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 847
    • Kainuu

    #31
    .......... mites E90 Sedan LCI- mallissa, pitääkö puskuri irroittaa jotta pääsee vaihtamaan tuon modulin (61356922212)?
    Osa tilattu ja tässä pohdin onnistuisiko itse vaihtaa jos ei ole tarvista puskuria irroittaa...

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      #32
      Kysytääs nyt vielä varmistus täältä ennenkuin tilaan turhaan osia. Kuskin kahvan comfort access ei toimi, hanttarin kyllä. Olen tilaamassa uutta kahvaa mutta onko jotain mitä kannattaisi ensin kokeilla?

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 847
        • Kainuu

        #33
        Originally posted by AnttiJuhani View Post
        Kysytääs nyt vielä varmistus täältä ennenkuin tilaan turhaan osia. Kuskin kahvan comfort access ei toimi, hanttarin kyllä. Olen tilaamassa uutta kahvaa mutta onko jotain mitä kannattaisi ensin kokeilla?
        Huomasin eilen samaisen ongelman omassani. Kuskin puolelta ei kosketuksella tapahdu mitään. Hanttarin puolella puolestaan toimii kosketus.

        Avaimesta tottelee kyllä kuskinpuolen lukitusta, samoin avaimella myös käyntiin(riittää että avain taskussa)

        Kahvan vaihdollako tästä selviäisi...?

        Pitää vielä Carlyllä lukaista vikakoodit kunhan keli viilenee...





        Vikakoodi luettu:Passive Go System :: DAYS FAT WUP no answer Code:00A097. Eli etuovien moduli(61359134708) rikki...

        Uusi 400 euroa :(
        Moduil ilmeisesti löytyy takakontista, akun yläpuolelta...
        Last edited by expertti; 27-07-2019, 10:46. Reason: Vikakoodi

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 847
          • Kainuu

          #34
          Originally posted by AnttiJuhani View Post
          Kysytääs nyt vielä varmistus täältä ennenkuin tilaan turhaan osia. Kuskin kahvan comfort access ei toimi, hanttarin kyllä. Olen tilaamassa uutta kahvaa mutta onko jotain mitä kannattaisi ensin kokeilla?
          Saitko kuntoon? Pitikö vaihtaa kahva ja tai tuo moduli? Itsellä sama ongelma vielä. Avaus/lukitus toimii jonkun aikaa kun nollaa vikakoodit.


          EDIT: Uusi kahva tulossa. Nähtäväksi jää poistuuko ongelma.
          Last edited by expertti; 07-07-2021, 22:23.

          Comment

          • algernon
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 287
            • Turku, Suami

            #35
            Kiinnostais itseäkin...

            Originally posted by juho-85 View Post
            Täällä kanssa ongelma, että toisella avaimella ei kauko-ohjattu keskuslukitus toimi, vaikka pariston vaihdoinkin. Autossa siis comfort access ja toisella avaimella kaikki toimii normaalisti.

            Lähtee myös käyntiin rikkinäisellä avaimella, kun työntää sen sinne "virtalukkoon".
            Muutamasta käynnistyksestä huolimatta ei alkanut kauko-ohjaus toimimaan.

            Saako noita avaimia jotenkin opetettua vai onko ainoa ratkaisu tilata uusi avain?
            Täsmälleen sama ongelma, toinen avain toimii hyvin ja toinen ei.
            Patterit vaihdettu molempiin ja se toinen jossa ei Comfort Access ei onnaa niin toimii aivan hyvin napeista...mutta sitten se pitää pistää slottiin että käynnistyy

            Onko tähän synkkausta jolla saisi molemmat pelaamaan?
            M
            850i -91 (EG11)
            Z3 2.8 -98 (CH31)

            325 -08 (VE31)

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1220
              • Kajjjaani

              #36
              Näetkö toimimattomasta avaimesta onko se alkuperäinen tehdasavain vai aftermarket? Jos kyseessä on autoon jälkeenpäin ohjelmoitu avain, voi olla että kyseessä on kolmas comfort access avain ja autossa voi olla aktiivisena yhtäaikaa ainoastaan kaksi comfort access avainta. Tarkoittaa siis ettei kolmatta avainta ohjelmoidessa olla disabloitu yhtä (yleensä kadonnutta) avainta ja tällöin kolmas avain toimii automaattisesti ainoastaan tavallisena avaimena. Toinen vaihtoehto aftermarket avaimen kanssa voi olla se, että kyseessä on toiminnaltaan tavallinen eikä comfort access avain.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • algernon
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 287
                • Turku, Suami

                #37
                Originally posted by alpine3 View Post
                Näetkö toimimattomasta avaimesta onko se alkuperäinen tehdasavain vai aftermarket? Jos kyseessä on autoon jälkeenpäin ohjelmoitu avain, voi olla että kyseessä on kolmas comfort access avain ja autossa voi olla aktiivisena yhtäaikaa ainoastaan kaksi comfort access avainta. Tarkoittaa siis ettei kolmatta avainta ohjelmoidessa olla disabloitu yhtä (yleensä kadonnutta) avainta ja tällöin kolmas avain toimii automaattisesti ainoastaan tavallisena avaimena. Toinen vaihtoehto aftermarket avaimen kanssa voi olla se, että kyseessä on toiminnaltaan tavallinen eikä comfort access avain.
                Juuri vilkaisin uudestaan ja tietenkin vaihdoin aiemmin paristot molempiin. Kyllä se on Comfort Access avain ja 99% varmuudella BMW avain myös. Jopa valujäljet ovat identtisiä molemmissa.

                Se onko se kolmas...ei voi tietää.

                Millä tämä ohjelmointi voidaan suorittaa?
                Olisi hyvä saada molemmat toimimaan niin voisi käyttää näitä ristiin kuten tarkoitus on.
                M
                850i -91 (EG11)
                Z3 2.8 -98 (CH31)

                325 -08 (VE31)

                Comment

                • epikki
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 95
                  • JKL

                  #38
                  Originally posted by expertti View Post
                  Saitko kuntoon? Pitikö vaihtaa kahva ja tai tuo moduli? Itsellä sama ongelma vielä. Avaus/lukitus toimii jonkun aikaa kun nollaa vikakoodit.


                  EDIT: Uusi kahva tulossa. Nähtäväksi jää poistuuko ongelma.
                  Onko näihin saatu ratkaisuja? Tulossa mahdollisesti E91 jossa etukahva ei toimi. Muuten ok.
                  F11 530xd M-Sport -11
                  ex. Skoda Superb aka koronakosla
                  ex. F31 320xd M-Sport -14
                  ex. A4 B8 3.0TDI Quattro
                  ex. E61 535d M-Sport -07vm
                  ex. E39 530d M-Sport, E30 ritsa

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by algernon View Post
                    Juuri vilkaisin uudestaan ja tietenkin vaihdoin aiemmin paristot molempiin. Kyllä se on Comfort Access avain ja 99% varmuudella BMW avain myös. Jopa valujäljet ovat identtisiä molemmissa.

                    Se onko se kolmas...ei voi tietää.

                    Millä tämä ohjelmointi voidaan suorittaa?
                    Olisi hyvä saada molemmat toimimaan niin voisi käyttää näitä ristiin kuten tarkoitus on.
                    Esim. ISTA:lla näkee kuinka monta aktiivista avainta autolle on. Itse aloittaisin tuon tarkistamisesta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • algernon
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 287
                      • Turku, Suami

                      #40
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Esim. ISTA:lla näkee kuinka monta aktiivista avainta autolle on. Itse aloittaisin tuon tarkistamisesta.
                      Täytyy kaivaa Turun seudulta joku jolla on ISTA valmiina. Hävitin omat läppärini joku vuosi sitten..
                      M
                      850i -91 (EG11)
                      Z3 2.8 -98 (CH31)

                      325 -08 (VE31)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎