Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5438
    • S:t Karins

    BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

    Uusi topikki jatkoksi, vanha löytyy täältä:



    EDITTIÄ:
    Laitan tähän ekaan postaukseen MHD ohjeet logien ymmärtämiseen:







    Kiitos Miyli:lle näistä!
    Last edited by Tommix; 24-04-2018, 20:41.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Viljo540
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 55
    • KPO

    #2
    Juuh.Tuli käytyä kattomassa tota herra Bemmerin autoo,harmi ettei koeajolle asti päässy.Mutta olihan se siisti,just melkein ulkonäöltään sellanen mikä miellyttäs silmää.Jotain ihan hyvin pieniä muutoksia ehkä tekisin,ehkä.Eikä oo se perus musta,minkä värisiä on meikäläisen vehkeet melkein järjestään ollu.Laadun tuntua on kyllä näissä sakemannin premium vehkeissä ihan eri tavalla kuin vaikka auringon nousupuolelta tulevissa kipoissa,toki on ne sit myös monimutkaisempia ja vikapaikkoja enemmän.
    Mutta joo,ei toi kuume nyt ainakaan laskenu...koeajo ois voinu vetää sen kyllä ihan holtittomasti maksimiin ja ois menny yöunet ja kalsarit vaihtoon ja pankkipossu nurin ja ties mitä kaikkee...autohörhön elämä on kovvoo hommoo,heterollekkin!
    Sieg Nature!

    -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

    -2001 e39 touring iA 525- "musta"
    -1998 Zetor 7431-
    -1989 w124 230-
    -1972 El Camino 383cid-
    -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
    -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

    Comment

    • larippa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 110
      • hki

      #3


      Ei kullje mihinkään, ei ahda targettiin. PWM makaa 100:Sessa.
      Eli alipainevuoto? Lähenkö tarkastamaan noita letkuja vai mistä kannattaa aloittaa?

      Ongelma ratkasesi: DV:eiltä lähtevä alipaineletku oli revennyt irti imusarjan päästä. Ilmeisesti sitten ahdot karkasi imusarjan päässä olevasta "nipasta" johon letku tuli kiinni. Vai olisikohan sittenkin ollut hukkaporteille menevistä letkuista kiinni jota irroteltiin ja laiteltiin takaisin.. tiedä häntä. Voisihan sen tietenkin joku uhkarohkea kokeilla ottamalla tuon imusarjan nipan letkun irti ja katsoa ahtaako

      edit2: Lopullinen syy ahtojen karkaamiselle on se että dv:den jouset on niin löysät että kovemmilla ahdoilla ne aukeavat väkisin ahtopaineen vaikutuksesta kun imusarjan alipaine ei pidä niitä kiinni.

      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

      http://imgur.com/T7v5cVp nro 5
      Last edited by larippa; 26-07-2016, 11:08.
      e90 335i AT
      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

      Comment

      • Jammü
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 191
        • Espoo

        #4
        Originally posted by larippa View Post
        http://www.datazap.me/u/larii/low-bo...12-13-14-17-18

        Ongelma ratkasesi: DV:eiltä lähtevä alipaineletku oli revennyt irti imusarjan päästä. Ilmeisesti sitten ahdot karkasi imusarjan päässä olevasta "nipasta" johon letku tuli kiinni. Vai olisikohan sittenkin ollut hukkaporteille menevistä letkuista kiinni jota irroteltiin ja laiteltiin takaisin.. tiedä häntä. Voisihan sen tietenkin joku uhkarohkea kokeilla ottamalla tuon imusarjan nipan letkun irti ja katsoa ahtaako

        Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

        http://imgur.com/T7v5cVp nro 5
        Ei ahda jos letku on irti. Tässä hyvä DIY nipan korjaukseen. Korjasin omani ja hyvin on kestänyt!

        Comment

        • SamiM
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 128
          • Helsinki

          #5
          Avot!
          Nyt ois tossa luukulla JB4 purkkia, huomenna haen uudet puolat ja NGK tulpat ni voi alkaa virittelemään.
          Keneltä sais PK-seudulla jeesiä? Blitziä koitin kiusia YV:llä mutta näyttäis olevan palaute boxi tukossa
          En tiiä huomaisko tätä kautta viestiä.
          Omin päin en tota purkkia ala asentamaan.
          Member of FuncCrew

          E91 335iA LCI Alpinweiss 3

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #6
            Kyllä se Blitz on se jonka kanssa näistä jutusta kannattaa puhua ja asennuttaa ja ehkä osia tilailla kun pääkaupunkiseudulla olet. Se jäbä on vaan ihan ykkösmies n54 asioissa!!!
            BMW i4M50

            Comment

            • uusis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2016
              • 192
              • finland

              #7
              N55+jb4

              Heipat,

              Onko kenelläkään kokemuksia N55 ja jb4 kanssa?
              Tai tietoa ko yhdistelmästä?
              Mitä eroa on kartta1 ja 2 välillä muutakuin pieni 2psi paine ero?
              Kartta2 kanssa suositellaan dp vaihtoa tai putki muutoksia niin hieman ihmettelen että eihän tuo pieni 2psi ero voi sitä pelkästään vaatia vai voiko?

              Kiitos.

              Comment

              • larippa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 110
                • hki

                #8
                N55:selle on oma topic mutta MAP 1 ja MAP 2 erona on ainakin isommat ahdot sekä agressiivisempi sytkäkartta. DP:tä suositellaan pakopaineiden nousun takia. Voi johtaa turbon vaurioitumiseen ja aiheuttaa muutenkin turhaa lämpöä joka johtaa nakutukseen. Eli käyttännössä ilman DP:tä ei kannata käyttää MAP2 kun siitä ei ole muuta kuin haittaa.

                Originally posted by uusis View Post
                Heipat,

                Onko kenelläkään kokemuksia N55 ja jb4 kanssa?
                Tai tietoa ko yhdistelmästä?
                Mitä eroa on kartta1 ja 2 välillä muutakuin pieni 2psi paine ero?
                Kartta2 kanssa suositellaan dp vaihtoa tai putki muutoksia niin hieman ihmettelen että eihän tuo pieni 2psi ero voi sitä pelkästään vaatia vai voiko?

                Kiitos.
                e90 335i AT
                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                Comment

                • uusis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2016
                  • 192
                  • finland

                  #9
                  Originally posted by larippa View Post
                  N55:selle on oma topic mutta MAP 1 ja MAP 2 erona on ainakin isommat ahdot sekä agressiivisempi sytkäkartta. DP:tä suositellaan pakopaineiden nousun takia. Voi johtaa turbon vaurioitumiseen ja aiheuttaa muutenkin turhaa lämpöä joka johtaa nakutukseen. Eli käyttännössä ilman DP:tä ei kannata käyttää MAP2 kun siitä ei ole muuta kuin haittaa.


                  Ok.tässä on otsikkona n54 ja n55 viritys niin ajattelin että kysyn tätä kautta.
                  N55 topicciin kirjoitin aikaisemmin että onko kenelläkään kokemuksia n55+jb4.

                  Onkohan merkitystä tämän pakopaineen suhteen onko dp 3" vai 4" lähdöllä?
                  2013 vaiheilla tämä koko muuttuu.vai onko niin että se katti siellä on se ahdistava mikä voi nostaa pakopaineet liian suureksi?
                  Ahtaa sen noin 15psi 2kartalla.
                  Sytkä ennakko varmaan ok vaikka olisikin vakio dp jos käyttää 98oct tai v-power?

                  Comment

                  • larippa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 110
                    • hki

                    #10
                    Oho katsos joo. 3,5 tuumanen varmasti riittää N55:seen, eihän siinä muuta merkitystä ole kun se että kuuma pakokaasu pääsee vapaasti virtaamaan pois sieltä ahtimesta.
                    Mikäli siellä on liian kaponen DP niin ymmärtääkseni lämpö nousee palotilassa joka aiheuttaa sitten nakutusta. Tämä yhdistettynä tohon MAP2:sen agressiivisempaan sytkäkarttaan niin ei fiksu yhdistelmä vaikka käyttäisitkin korkeampi oktaanista bensaa.
                    Itse ajaisin MAP1 tai MAP5.

                    Originally posted by uusis View Post
                    Ok.tässä on otsikkona n54 ja n55 viritys niin ajattelin että kysyn tätä kautta.
                    N55 topicciin kirjoitin aikaisemmin että onko kenelläkään kokemuksia n55+jb4.

                    Onkohan merkitystä tämän pakopaineen suhteen onko dp 3" vai 4" lähdöllä?
                    2013 vaiheilla tämä koko muuttuu.vai onko niin että se katti siellä on se ahdistava mikä voi nostaa pakopaineet liian suureksi?
                    Ahtaa sen noin 15psi 2kartalla.
                    Sytkä ennakko varmaan ok vaikka olisikin vakio dp jos käyttää 98oct tai v-power?
                    Last edited by larippa; 27-07-2016, 13:12.
                    e90 335i AT
                    JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                    Comment

                    • uusis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2016
                      • 192
                      • finland

                      #11
                      Originally posted by larippa View Post
                      Oho katsos joo. 3,5 tuumanen varmasti riittää N55:seen, eihän siinä muuta merkitystä ole kun se että kuuma pakokaasu pääsee vapaasti virtaamaan pois sieltä ahtimesta.
                      Mikäli siellä on liian kaponen DP niin ymmärtääkseni lämpö nousee palotilassa joka aiheuttaa sitten nakutusta. Tämä yhdistettynä tohon MAP2:sen agressiivisempaan sytkäkarttaan niin ei fiksu yhdistelmä vaikka käyttäisitkin korkeampi oktaanista bensaa.
                      Itse ajaisin MAP1 tai MAP5.

                      Kävin eilen auton alla ja putkisto turbolta asti kyllä sellasta jöötiä että tuskin ennen 600vh sitä tarvitsee mihinkään vaihtaa, mutta jos se katti on iso ahdistava tekijä niin sitten se on.dp itsessään ei todellakaan ole mutta sen sisus (ehkä)
                      Mutta kun näitä N55 ilmeisesti kukaan ei ole oikein viritellyt niin ehkä turhaa sitten spekuloida vaan.
                      Mietin tässä että kumpikohan siinä kartta 2 on sitten se ongelman aiheuttaja oem dp kanssa.paine vai ennakot?vai niiden yhdistelmä..luulisi että tuo suomen 98 tai 99 kumminkin olisi tarpeeksi hyvää bensaa tuolle kartalle?
                      Kartta 1 on ainakin niin kesy että siitä ei paljoa iloa saa irti.
                      Pitää kokeilla kartta5 mihin asti se ahtaa.

                      Comment

                      • larippa
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 110
                        • hki

                        #12
                        Jeps, paha sanoa. Eikö se DP kannattaisi kuitenkin vaihtaa, kun maksaa N55:seen esim VRSF 290$ ja sillä saa 20-30hp lisää ja kunnon äänet

                        Originally posted by uusis View Post
                        Kävin eilen auton alla ja putkisto turbolta asti kyllä sellasta jöötiä että tuskin ennen 600vh sitä tarvitsee mihinkään vaihtaa, mutta jos se katti on iso ahdistava tekijä niin sitten se on.dp itsessään ei todellakaan ole mutta sen sisus (ehkä)
                        Mutta kun näitä N55 ilmeisesti kukaan ei ole oikein viritellyt niin ehkä turhaa sitten spekuloida vaan.
                        Mietin tässä että kumpikohan siinä kartta 2 on sitten se ongelman aiheuttaja oem dp kanssa.paine vai ennakot?vai niiden yhdistelmä..luulisi että tuo suomen 98 tai 99 kumminkin olisi tarpeeksi hyvää bensaa tuolle kartalle?
                        Kartta 1 on ainakin niin kesy että siitä ei paljoa iloa saa irti.
                        Pitää kokeilla kartta5 mihin asti se ahtaa.
                        e90 335i AT
                        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                        Comment

                        • uusis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2016
                          • 192
                          • finland

                          #13
                          Originally posted by larippa View Post
                          Jeps, paha sanoa. Eikö se DP kannattaisi kuitenkin vaihtaa, kun maksaa N55:seen esim VRSF 290$ ja sillä saa 20-30hp lisää ja kunnon äänet

                          Eipä tosta kai paljoa enempää tehoa saa sen dp kanssa kun turbosta loppuu potku mutta onhan se aina turbolle ja koneelle parempi jos ei ole ahdistavia tekijöitä tiellä.
                          Mutta en siis turhaan ala vaihtelemaan osia ihan vaihtelemisen ilosta vaan pitää myös olla syy siihen.
                          Noh,pitää nyt perehtyä vaan enemmän että mitä pahaa se kartta 2 tekee jos sen oem dp pitää kiinni.ei se ainakaan ahda liikaa.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            #14
                            Ei se DPn paksuus ole ahdistava tekijä vaan katalysaattori.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • uusis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2016
                              • 192
                              • finland

                              #15
                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Ei se DPn paksuus ole ahdistava tekijä vaan katalysaattori.

                              aivan, se on selvä kyllä.

                              ihmettelen siis miksi jb4:ä kartta 2 ei suositella oem dp kanssa vaikka ahdot ei nouse kuin max 15-16psi tuntumaan.perus softa ohjelmalla oem dp kanssa varmasti nousee tuolle tasolle kyllä,silti ei puhuta että dp pitäisi vaihtaa,että se ahdistaisi tai tekisi pahaa..
                              tässä on kyllä kyse siitä sytkä ennakosta osittain että sen kartta2 kanssa suositellaan katitonta dp.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎