Kuulostaa hyvältä, tuotahan vois vaikka hyödyntää varmistaakseni vain, kun tuolla aikasemmin puhuttiin kappalehinnoista, niin tarkoitettiinhan sillä molemmat 398€?
Edit - no näinhän se taitaa olla kun viitsi tuonne sivulle vilkaista..
Kyllä vain ! Itse tilasin juuri
Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Eikössoo tuo se ainut oikea.
Halvempiakin varmaan löytyy, muttaku on niin kiva ku kantavat ovelle ja mielestäni edullista. Vieläku vaihtasivat...
Paljonkos tällaisen N54 öljytilavuus muuten on. Mittapuikkoa kun ei ole ja kaikki vastaukset netistä googlettamalla vaihtelevat.
Minkälaisella aikataululla tuo öljy on tullut tuolta?
BMW Longlife-01 FE (BMW LL-01 FE)
Fully synthetic long-life oil with fuel economy properties. Oils meeting this specifications must have a low HTHS viscosity to meet the manufacturer's fuel economy requirements. These oils are only suitable for the following engines: N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.
BMW Longlife-04 (BMW LL-04)
Special BMW approval for fully synthetic long-life oil. Viscosities are SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 and 5W-40. Usually required for BMWs equipped with a diesel particulate filter (DPF). Can also be used where a BMW Longlife-98 or BMW Longlife-01 oil is recommended.
Paljonkos tällaisen N54 öljytilavuus muuten on. Mittapuikkoa kun ei ole ja kaikki vastaukset netistä googlettamalla vaihtelevat.
Minkälaisella aikataululla tuo öljy on tullut tuolta?
...
Eikös se ole 6,5l, kun vaihtaa suodattimen, teoreettisesti. Ainahan sitä entistä sinne jää...
Ite aina tööttään sen reilu 6 litraa koneeseen ja seuraan tarviiko lisätä. Öljyt vaihdan 2 kertaa vaihtovälin aikana.
Ei muute enää oo niitä litrasia törppöjä tuolla oeldepotissa kaupan, ostellaan siis 5L törppöjä. Oisha siellä niitä 20l astioistakin kaupan.
Ikkää ei oo viikkoa pitempää öljyt matkustaneet ovelle tuolta.
Melko kahta koulukuntaa näkyisi olevan öljyjen kanssa. Toinen ehtii parasta järkihintaista ja osa sekoittaa näihin kilpa-/erikoisöljyihin vielä lisäaineita.
Toinen porukka ehtii halvinta BMW:n luokituksen täyttävää tavaraa.
Ostin Mobilin 0W40 new life fs öljyä koska tätä näytti suositeltavan ulkomailla ja öljystä löytyy myöskin BMW LL01 hyväksyntä, mutta nyt huomasin vasta tämän;
Tuote päivittyy keväällä 2017 "Mobil 1 FS 0W-40" nimiseksi. Uusi tuote eroaa hyväksyntöjensä puolesta vanhasta hieman:
Se on seuraavien valmistajien hyväksymä:
MB-Approval 229.5/229.3; VW 502 00/ 505.00; Porsche A40
Täyttää vaatimukset: ACEA A3/B3, A3/B4; API SN/SM
kun vanhassa versiossa oli;
Tri-synteettinen New Life 0W40 moottoriöljy nykyaikaisille ajoneuvoille mukaan lukien turboahdetut moottorit, suoraruiskutusmoottorit, dieselmoottorit ja hybridimoottorit. Suojaa moottoria tehokkaasti kulumiselta. Täyttää tai ylittää mm. laatutasot tai vaatimukset ACEA A3/B3 A3/B4, API SN/SM/SL/SJ/CF, BMW Longlife-01, MB 229.3/229.5, Opel-GM-LL-A-025/GM-LL-B-025, VW 502.00/505.00/503.01, Porsche A40, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2.
Miten vittu voi joku öljyn ostaminen olla näin saatanan vaikeata. Tässä ei kauheasti vapaita viikonloppuja ole ja huomenna olisi tarkoitus vaihtaa öljyt, mutta voiko tuota nyt sitten käyttää vai pitääkö jostain koitaa metsästää tuota vanhaa mobilia taikka Castrollia. #hermot
En laittais kesäksi 0w- öljyä N54 mosaan, en edes vakioon. On nimittäin aika vettä tuo öljy kun sen lämmöt on vakiomosassakin päälle 90 välillä jopa 100 C...
Saa olla lisäämässä vähän väliä. Talviajossa ok.
Jos vaihtaa öljyt aina talveksi/kesäksi uusiin, on ihan sama onko joku ll hyväksytty vai ei. Ei kai kukaan enää aja N54:llä millään pitkillä öljynvaihtoväleillä?
Itse käytän kesällä 5W-50 öljyä jossa on sinkkiä ja fosfaattia voitelemassa liukulaakereita turboissa.
En laittais kesäksi 0w- öljyä N54 mosaan, en edes vakioon. On nimittäin aika vettä tuo öljy kun sen lämmöt on vakiomosassakin päälle 90 välillä jopa 100 C...
Saa olla lisäämässä vähän väliä. Talviajossa ok.
Jos vaihtaa öljyt aina talveksi/kesäksi uusiin, on ihan sama onko joku ll hyväksytty vai ei. Ei kai kukaan enää aja N54:llä millään pitkillä öljynvaihtoväleillä?
Itse käytän kesällä 5W-50 öljyä jossa on sinkkiä ja fosfaattia voitelemassa liukulaakereita turboissa.
Viime kesäkuussa ennen Eestin reissua vaihdoin öljyt... yli 9000km ajettu niillä ja öljyntaso pysynyt ylärajassa... auton allakin ihan kuivaa kun vasta nosturlta pääsi ihmettelemään !!
Ja sehän on selvää että öljyt vaihtuu kun täyttyy vuosi tai 15tkm.
Comment