Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo menee pois päältä jatkuvasti M57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #61
    Entäs jos eegeeärrän räppänä on levällään enemmän tai vähemmän kokoajan? Mitä tuollaisessa skenaariossa tapahtuu?

    Omasta autosta oli myös egr-coolerin kurttuputki ratkennut haitarista parista kohtaa. Tuo ilmeni laiskana ahtojen nousuna...


    Oman auton sain "ahtamattomaksi" niin että railpaine anturin johdot oli hinkautuneet kuparille ja johdot yhdistivät silloin tällöin toisiinsa koneen päällä olevan muovin alla olevan metallisen lämpösuojan välityksellä. Tuolloin auto oli totaalisen hengetön.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Croway
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 147
      • Karjalan perämetsät

      #62
      Missäs tarkalleen se kaasuläppä on, voisi vaikka huomenna tarkistaa sen toiminnan kaverin kanssa?
      F11 LCI 530d xDrive -16

      Ex: BMW 325d E90 LCI -09

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #63
        Originally posted by Croway View Post
        Missäs tarkalleen se kaasuläppä on, voisi vaikka huomenna tarkistaa sen toiminnan kaverin kanssa?
        Löytyy siitä imusarjan päädystä. Siitä siis mistä ilma tulee imusarjaan. Osa nro 3 on se kaasuläppä. Samalla kannattaa tarkistaa se EGR, ettei tilanne ole sama kuin fraati:lla oli tuo yläpuolella ollut. Kuva:

        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #64
          Lisäyksenä vielä edelliseen, että kannattaa ottaa kaasuläppä irti egr:stä (3:lla ruuvilla kinni) ja katsoa missä kunnossa egr on sisältä.

          Jos egr on täynnä noen ja öljyn sekaista mössöä ja karstaa, niin ottaa irti imusarjasta ja puhdistaa huolellisesti vaikka bräkleenillä ja vanhalla hammasharjalla ja rätillä.

          Pieni määrä öljyä kuuluu asiaan, eli jos on vain ohut kerros öljyä niin egr ok.

          Ja muutenkin, näissä uudemmissa vehkeissä on ahtoputkissa turbon jälkeen aina jonkin verran öljyä, joka tulee pääasiassa huohotuksen kautta, joten tuosta on turha olla huolissaan jollei öljyä ole desilitrakaupalla ahtoputkien mutkissa/coolerissa.
          Last edited by JP-76; 17-08-2016, 10:22.
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • Croway
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 147
            • Karjalan perämetsät

            #65
            Hirveästi ollut kiirettä muuttohommissa ja rahaa palaa pelkästään asunnon vuokriin, elämiskustannuksiin ja polttoaineisiin (keskikulutus matka-ajossa 7l/100km) kun pitää Lieksa-Turku väliä rampata joka viikonloppu. Vituttaa joka viikonloppu enemmän ja enemmän kun ajaa nuhapumpulla.

            En ole ehtinyt tarkistaa kaasuläppää enkä EGR:ää. Mutta heti kun saan rahaa kasaan, vien auton ammattimiehelle (Turussa hyviä..?) joka saa käydä auton läpi suurennuslasin ja ruuvimeisselin kanssa ja kertoa ilkeä totuus, mitä kaikkea sieltä paljastuukaan.

            Sellaista vaan olen huomannut, että kun "kiihdyttää" kutosvaihteella n. 110km/h vauhdissa, auto savuttaa reippaasti eikä kiihdy lainkaan. Kulutusmittari näyttää tarkasti 19-20l/100km, ja jos tätä jatkaa pitkään, autolle tapahtuu jotain ja kulutusmittari tipahtaa 15l/100km, ja savun tulo lähes lakkaa, mutta tulee vähän vielä, eli joku "puolittainen vikatila", ja sitten jos jatkaa vieläkin, ja joskus tipahtaa 10l/100km kulutus vaikka talla pohjassa, tällöin turbo ei ole lainkaan mukana ja auto ei vedä ylämäkeen millään vaihteella. Savuahan ei tällöin luonnollisesti tule.

            Auton ostin 204tkm ajettuna, nyt mittari kohta heilahtaa 227tkm kohdalle. Yhtäkään kilometriä ei ole ajettu silloin että auto olisi kunnossa.
            Last edited by Croway; 28-08-2016, 22:16.
            F11 LCI 530d xDrive -16

            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

            Comment

            • Croway
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 147
              • Karjalan perämetsät

              #66
              Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


              ^ Tuollaiset kuvat otin kaasuläpästä ja EGR:stä mitä nyt tuo vähä näkyy. Öljyä oli pieni kerros reunoilla, eikä näyttänyt olevan töhnää ympäri ämpäri.

              Kylmänä kun kokeilin, kaasuläppä toimi niinkuin piti, eli sormella liikutin sitä. Mutta kun käynnistin moottorin, ja sammutin muutaman sekunnin jälkeen, kaasuläppä ei enää lainkaan liikkunut. Kuuluuko asiaan?
              F11 LCI 530d xDrive -16

              Ex: BMW 325d E90 LCI -09

              Comment

              • Croway
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 147
                • Karjalan perämetsät

                #67
                Ei kehdannut uutta ketjua aloitella, mutta täällä ollaan taas ahto-ongelmien kanssa

                Autoon on uusittu turbon jälkeinen ahtoputki, cooleri, coolerin-egr välinen ahtoputki, egr tulpattu ja ohjelmoitu pois. Turbokin uusittu.

                Ongelma on siis se, että kun kiihdyttää lusikka pohjassa, korkeilla kierroksilla auto alkaa nykimään hetken, samalla puskee reippaasti mustaa ja sitten jatkaa kiihdyttämistä normaalisti. Matalilla kierroksilla ahtaa oikein nätisti.

                Ei kuulu selkeää suhinaa, joka viittaisi ahtovuotoon, maffi uusittu puolitoista vuotta sitten (60tkm).

                Mistä lähtisi etsimään vikaa taas?
                F11 LCI 530d xDrive -16

                Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #68
                  Mistä se vika viimeksi löytyi, vai oletko 2 vuotta ajellut viallisella autolla?


                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    #69
                    Onko auto softattu? Vika saattaa nimittäin löytyä myös sieltä.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Croway
                      Bimmer Rookie
                      • May 2016
                      • 147
                      • Karjalan perämetsät

                      #70
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Mistä se vika viimeksi löytyi, vai oletko 2 vuotta ajellut viallisella autolla?
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Onko auto softattu? Vika saattaa nimittäin löytyä myös sieltä.
                      Softassa vika ei ole. Ahtoputki oli murtunut kaasuläppäkotelon juuresta ja yks kerta kun kiihdytin nii pamahti irti. Korjasin sen silikonimutkalla ja klemmareilla. Nyt se on tiivis kuin mikä.

                      Muutama kiihdytys myöhemmin anturi joka oli coolerin jälkeisessä ahtoputkessa, pamahti irti, laitoin takaisin ja nippusiteellä varmistin.

                      Tänään taas ohituksen aikana pamahti. Nyt vuorossa oli heti turbon jälkeinen ahtoputki jossa punainen kuminen "haitari". Oli irronnut kokonaan siitä metalliputkesta.

                      Alkaa palamaan hermot ku joka ilta saa olla rassaamassa.

                      Mikä tällaisen aiheuttaa että ahtoputket ei kestä? Nämä putket on siis uusittu keväällä ja viime syksynä. Puskeeko turbo ylipainetta vai onko putket vaan niin heikkoa tekoa?

                      Onko ideaa myöskin miten saisi takuuvarmasti kestävät ahtoputket?

                      Kiitos jo etukäteen!
                      F11 LCI 530d xDrive -16

                      Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        #71
                        Originally posted by Croway View Post
                        Softassa vika ei ole.

                        Mikä tällaisen aiheuttaa että ahtoputket ei kestä? Nämä putket on siis uusittu keväällä ja viime syksynä. Puskeeko turbo ylipainetta vai onko putket vaan niin heikkoa tekoa?
                        Softan pitäisi estää yliahtaminen. Jos softa on perseestä niin mikään ei toimi kuten pitäisi. Onko auto softattu ja jos on niin mistä tiedät ettei siinä ole vikaa? Mistä se on kotoisin?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Croway
                          Bimmer Rookie
                          • May 2016
                          • 147
                          • Karjalan perämetsät

                          #72
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Softan pitäisi estää yliahtaminen. Jos softa on perseestä niin mikään ei toimi kuten pitäisi. Onko auto softattu ja jos on niin mistä tiedät ettei siinä ole vikaa? Mistä se on kotoisin?

                          Finturbon kaverit softannu ja pitkän aikaa toimi just niinkuin pitikin. Yli puoli vuotta.

                          Olen aika varma että softassa ei ole vikaa.
                          F11 LCI 530d xDrive -16

                          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4630
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Croway View Post
                            Finturbon kaverit softannu ja pitkän aikaa toimi just niinkuin pitikin. Yli puoli vuotta.

                            Olen aika varma että softassa ei ole vikaa.
                            Täytyisi antaa mailaa autolle ja katsoa samalla livedataa että vastaavatko pyydetty ja toteutunut ahtopaine toisiaan jatkuvasti.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Croway
                              Bimmer Rookie
                              • May 2016
                              • 147
                              • Karjalan perämetsät

                              #74
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Täytyisi antaa mailaa autolle ja katsoa samalla livedataa että vastaavatko pyydetty ja toteutunut ahtopaine toisiaan jatkuvasti.
                              Tämä otetaan selville kyllä. Viaksi löytyi viallinen ilmamäärämittari.

                              Ahtovuotoa ei ollut, auto ei ahtanut, mutta ei puskenutkaan mustaa. Maffin pistoke helvettiin, johan alko löytymään painetta.

                              Placeboako vai jotain, mutta tuntuu että isolla vaihteella ei ahda (Lue: ahtaa, mutta mielestäni ei tarpeeksi), johtuneeko ilmamäärämittarista kun pistoke poissa ajeltu jo pari päivää.
                              F11 LCI 530d xDrive -16

                              Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                #75
                                Hyvä että selvisi. Voi hyvin toimia eritavalla nyt ilman MAFia, uusi tilalle ja sitten katsomaan kulkeeko niinkuin pitääkin.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎