Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 tt-thermo ja sisälämppäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luulas
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 3
    • uusimaa

    E92 tt-thermo ja sisälämppäri

    Mihinkä letkuun tuon olette kytkenyt ja mistä sisäpistoke johto sisään?
  • Bmw92
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 147
    • Eteläkarjala

    #2
    Originally posted by luulas View Post
    Mihinkä letkuun tuon olette kytkenyt ja mistä sisäpistoke johto sisään?
    Sisäpistokkeen johdon vetäsin sisään kuskin puolelta jalkatilasta. Sieltä muutamalla ruuvilla muovi pois ja vasemmassa laidassa näkyy semmonen kumilärpäke, siihen pieni reikä ja johdot sisään. Voi halutessaan tiivistää jollain massalla.

    Seuraavaksi johdot suoraan keskikonsolin takaa apparin jalkatilaan, hetken saa pujotella mutta sieltä se läpi tulee.
    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

    E92 325i
    E39 520i
    E46 316i

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Ja lämmitin siihen letkuun, joka kulkee kuskinpuoleisen runkoaisan päällä ilmansuodatinkotelon alla, siten, että neste kulkee tulipeltiin päin. 6-koneisissa lämmitin mahtuu siihen tehostimen säiliön alle ja neloskoneisissa ilmansuodatinkotelon etupuolelle alareunaan.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • unam
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 62
        • Kotka

        #4
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Ja lämmitin siihen letkuun, joka kulkee kuskinpuoleisen runkoaisan päällä ilmansuodatinkotelon alla, siten, että neste kulkee tulipeltiin päin. 6-koneisissa lämmitin mahtuu siihen tehostimen säiliön alle ja neloskoneisissa ilmansuodatinkotelon etupuolelle alareunaan.
        Oisko laittaa idiootille kuvaa esim. realoemista että mikä letku ettei tule vedettyä väärään väliin kun on itselläkin aikeissa asennella lähiaikoina.
        F11 525d xdrive
        ex E92 330d

        Comment

        • luulas
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 3
          • uusimaa

          #5
          Johto

          Originally posted by Bmw92 View Post
          Sisäpistokkeen johdon vetäsin sisään kuskin puolelta jalkatilasta. Sieltä muutamalla ruuvilla muovi pois ja vasemmassa laidassa näkyy semmonen kumilärpäke, siihen pieni reikä ja johdot sisään. Voi halutessaan tiivistää jollain massalla.

          Seuraavaksi johdot suoraan keskikonsolin takaa apparin jalkatilaan, hetken saa pujotella mutta sieltä se läpi tulee.
          Toimii tämä ohje, tuli laitettua tuolta ja meni helposti, kyseessä vm-09.Otin asennuskuvia jos jotain kiinnostaa ja voin laittaa tarvisevalle mailiin.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by luulas View Post
            Toimii tämä ohje, tuli laitettua tuolta ja meni helposti, kyseessä vm-09.Otin asennuskuvia jos jotain kiinnostaa ja voin laittaa tarvisevalle mailiin.
            Laita ne kuvat ennemmin tänne foorumille näkyviin. Kuvat voit ladattua vaikka kuvapilvi.fi, imgur.com, photobucket.com.. Täällä niistä on paljon useammalle iloa kuin niiden lähettämisestä foorumilaisen x sähköpostiin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • luulas
              Newbiemmer
              • Oct 2016
              • 3
              • uusimaa

              #7
              Kuvia

              Originally posted by Bmw92 View Post
              Sisäpistokkeen johdon vetäsin sisään kuskin puolelta jalkatilasta. Sieltä muutamalla ruuvilla muovi pois ja vasemmassa laidassa näkyy semmonen kumilärpäke, siihen pieni reikä ja johdot sisään. Voi halutessaan tiivistää jollain massalla.

              Seuraavaksi johdot suoraan keskikonsolin takaa apparin jalkatilaan, hetken saa pujotella mutta sieltä se läpi tulee.
              Tuosta linkistä kuvia

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

              Comment

              • pekkis234
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 78
                • Espoo

                #8
                Minkähän takia monet sanoo ettei bemareihin letkulämppäreitä kannata/saisi laittaa?
                Onko siihen joku päteväkin syy, vai pelkästään ennakkoluuloa tai tottumusta vanhaan?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by pekkis234 View Post
                  Minkähän takia monet sanoo ettei bemareihin letkulämppäreitä kannata/saisi laittaa?
                  Onko siihen joku päteväkin syy, vai pelkästään ennakkoluuloa tai tottumusta vanhaan?
                  Miten se voisi olla ennakkoluuloja tai tottumusta vanhaan, kun vanhoissa autoissa on juuri letkulämppärit? Letkulämppäreitä ei suositella, koska suuriosa niistä ei tule kiertovesipumpun kanssa, joten väärään paikkaan asennettuna lämmittää auton lämpötila-anturin ja auto ei välttämättä käynnisty. tt-thermossa on kiertovesipumppu, joten tälläistä ongelmaa ei ole.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Miten se voisi olla ennakkoluuloja tai tottumusta vanhaan, kun vanhoissa autoissa on juuri letkulämppärit? Letkulämppäreitä ei suositella, koska suuriosa niistä ei tule kiertovesipumpun kanssa, joten väärään paikkaan asennettuna lämmittää auton lämpötila-anturin ja auto ei välttämättä käynnisty. tt-thermossa on kiertovesipumppu, joten tälläistä ongelmaa ei ole.
                    Ja ongelmahan olisi helppo ratkaista niin, että vaikka letkulämppärin asennuspaikka on moottorin yläosissa monessa bemarissa, niin siitä kannattaa vetää pitemmät letkut niin että vastus tulee moottorin lohkon alaosan tienoille. Silloin syntyy luonnostaan nesteen kierto, kun alaosan lämmin vesi nousee ylös ja toisinpäin.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17841
                      • PKS

                      #11
                      Moottorinlämmittimestä en osaa sanoa, mutta itse vedin sisähaaralle johdon sisään hansikaslokeron takaa löytyvästä kumitutista. Kumitutti jää moottoritilassa oman kotelonsa sisään, jonne kaapeli pitää viedä erikseen iskaritornin kohdilta, jälleen alkuperäistä kumituttia käyttäen.

                      Jostain syystä Defan asennusohje taitaa olla juurikin tuo kuljettajanpuoli, en kyllä ymmärrä miksi. Tulee vaan pidemmät piuhat, lisää duunia ja ruma asennus.

                      Samalla tavalla meni asennus myös E46 Compactiin ja aiempaan sedaniin.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • TuomoA
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 533
                        • Krs

                        #12
                        Samaa reittiä eli vänkärin puolta itsekin käyttänyt 2 E90. Nätti ja lyhyt veto.
                        G26 420iA Msport SanremoGreen
                        F22 220iA Msport EstorilBlau
                        E82 118dA TitanSilber
                        E46 325ti TopasBlau

                        Comment

                        • unam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 62
                          • Kotka

                          #13
                          Kellään tt-thermon omistavalla kokemusta tuosta auton omasta ajastettavasta puhalluksesta, lämmittääkö sisätilat jos tt-thermo on lämmittämässä? Eli tarviiko sisätilan lämppäriä ollenkaan jos laittaa tt-thermon piuhan päähän ja ajastaa tuon auton oman puhaltimen pyörimään ennen ajoon lähtöä vai puhaltaako pelkkää kylmää?
                          F11 525d xdrive
                          ex E92 330d

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            #14
                            Originally posted by unam View Post
                            Kellään tt-thermon omistavalla kokemusta tuosta auton omasta ajastettavasta puhalluksesta, lämmittääkö sisätilat jos tt-thermo on lämmittämässä? Eli tarviiko sisätilan lämppäriä ollenkaan jos laittaa tt-thermon piuhan päähän ja ajastaa tuon auton oman puhaltimen pyörimään ennen ajoon lähtöä vai puhaltaako pelkkää kylmää?
                            Miten tuollainen ajastus tehdään? :think
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • unam
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 62
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Miten tuollainen ajastus tehdään? :think
                              idriven valikosta climate -> independent mode

                              Tuo siis normaalisti tarkoitettu kesällä kierrättämään ilmaa autossa ennen ajoa.
                              F11 525d xdrive
                              ex E92 330d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎