memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Georgios Terziakis
    replied
    Joo, ei tuota stage 4:sta siis kannata. Aamukaffet rinnuksille ja kokeilee stage 3 asennusta.
    Virtalähdettä ei löydy, mut josko laitan toisen auton käyntiin antaa lisävirtaa.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Sain vihdoinkin piuhan ja tsekkasin, autoon saa stage 1-4, mikäs tuo stage4 on kun ei xhp:n nettisivuilla oo siitä mitään mainintaa.
    Stage 4
    The xHP Track Setup lets you fully concentrate on your driving, while the transmission does the rest. Shift your lever to S and let your car shift fully on it’s own during your trackday! Your transmission will shift, just like an experienced driver would do it! This makes driving on race tracks safer for beginners and even helps advanced drivers to shave of a few thenths of their best lap-time! This map is for driving on race tracks ONLY! D and M mode will behave similar to Stage 3, while S mode is not useable for street driving. Stage 4 is available for a very few BMW-cars.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Sain vihdoinkin piuhan ja tsekkasin, autoon saa stage 1-4, mikäs tuo stage4 on kun ei xhp:n nettisivuilla oo siitä mitään mainintaa.

    Leave a comment:


  • Jeippo
    replied
    Juu saman infon löysin itsekin hieman myöhemmin bimmerin sivuilta, ja juuri sain asenneltua tuon dll ohjeiden mukaisesti. Inpa starttaa, dll asennettu, nyt seuraavaksi kun jaksaisi raahautua läppärin kanssa autolle asti ihmettelemään.

    Tänään tuli vielä flashattya kertaalleen vaihteisto, kun en ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa käyttöön "2 vaihteella liikkeelle lähtöä". Josko seuraavaksi ottais ja alkais vaihtopisteitä muokkailemaan / tarkastelemaan. Launch controllia odotin kuin kuuta nousevaa, mutta mitään kun en mistään tiedä tai ymmärrä näistä, niin eihän tuo nyt tässä meikäläisen kipposessa mikään erityisempi launch control ole, kun jarrua vasten joutuu nostattaan kierroksia. Jotenkin kuvittelin että launch controllin myötä antaisi nostaa kierroksia hyvinkin ja sitten ampuu liikkeelle, mutta eihän se tässä ihan niin mene

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Originally posted by Jeippo View Post
    Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

    Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.
    Tietääkseni pitäs THOR toimia noin.

    Suora lainaus bimmer connectin sivuilta: "The THOR OBDII WiFi Dongle is compatible with BMW Standard Tools (INPA, Tool32, NCSExpert, WinkFP) - download .dll for standard tools."

    Ite monitoroin, logittelen ja flashailen customi mapit MHD:n wifi palikalla.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Jeippo View Post
    Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

    Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.
    On matkan varrella "vähän" kehittynyt tuokin sovellus. Itse kun ensimmäistä softailin E91 330D:hen niin meni noin tunti

    Leave a comment:


  • Jeippo
    replied
    Nyt on stage3 sisällä. En kerinnyt vielä omaa laturia hankkia, vaan kävin kaverilta lainaamassa. Hitusen yllätti flashayksen nopeus! Koko prosessiin meni aikaa 2-3min thorin wifi palikkaa käyttäen. Nyt pykältää hienosti vaihteet ja tuskin tarttee edes kokeilla muita stageja.

    Off topicciin vähän, mutta seuraavaksi selvitteleen saanko inpaan yhdistettyä tuota thorin palikkaa, vai täytyykö hankkia perinteinen kaapeli. Livedataa ois mukava tutkia.. pyynnit, toteutmat yms.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Se on hyvä laite, oon pari kuollutta akkua herättänyt normaalin toimintaan sen huolto-ohjelmilla.

    Originally posted by Jeippo View Post
    Noniin mahtavaa! Kiitoksia tarkennuksesta! Täytyy laittaa se siis tilaukseen! Sille on varmasti käyttöä muutenkin, niin eipä tuo pahitteeksi ole kun löytyy jatkossa varastosta!

    Leave a comment:


  • Jeippo
    replied
    Noniin mahtavaa! Kiitoksia tarkennuksesta! Täytyy laittaa se siis tilaukseen! Sille on varmasti käyttöä muutenkin, niin eipä tuo pahitteeksi ole kun löytyy jatkossa varastosta!

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Luin kiireessä. Siis eka eli doctor charge 50. Muistelen, että xhpn asennus otti 335ssa ainakin reilut 26A ja tossa taisi olla 40A. Toi toinen kyykkää, ei riitä virta.

    Originally posted by Jeippo View Post
    Niin siis kumpaa tarkoitat.. kaksi linkkiä kun laitoin
    Last edited by hpniemi; 11-06-2021, 17:21.

    Leave a comment:


  • Jeippo
    replied
    Niin siis kumpaa tarkoitat.. kaksi linkkiä kun laitoin



    Originally posted by hpniemi View Post
    Mulla on just toi ja kelpo peli kun muistat vaan laittaa jännitelähdemodeen ja siinä virrat maksimiin.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Mulla on just toi ja kelpo peli kun muistat vaan laittaa jännitelähdemodeen ja siinä virrat maksimiin.

    Originally posted by Jeippo View Post
    Tulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!

    Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.

    Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.

    Tällaista katselin:


    Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/455612...hde-800-A-12-V

    Leave a comment:


  • Jeippo
    replied
    Tulipa hienosti vastauksia! Kiitoksia näistä!

    Yleisesti ottaen on tullut aina korjattua autot itse (perus rempat), rakenneltua ja ihmeteltyä. Vasta viime tingassa korjaamolle jos ei omat työkalut riitä. Joskus jopa aikoinaan omaa saabbia ohjelmoinut, että ei tämä ihan hepreaa ole.

    Taidampa kallistua sitten ostamaan itselle välineet. Kdan kaapeli käy muuhunkin sitten ja tuolle akkulaturille löytynee käyttöä myöhemminkin joskus.

    Tällaista katselin:


    Tai vaihtoehtoisesti tällainen, jos jostain vain selviää soveltuuko tämä jatkuvaan virran antamiseen fläshäyksen ajaksi:

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Ehdottomasti omat jos finanssi riittää. Haluat kuitenkin muuttaa jotain, säädellä ja mahdollisesti joskus palauttaa vakioksi, testata eri versioita jne. Xhpn kanssa helposti tulee tarvetta aluksi säätää tiettyjä vaihtoja,koska vasta ajan kanssa huomaa, että mikäs se tuossa on ja sitten säädetään.

    Lisäksi joskus merkkihuolto voi laittaa uuden softan päälle kysymättä tai pakon sanelemana.


    Originally posted by Jeippo View Post
    Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.

    Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?

    Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
    Last edited by hpniemi; 11-06-2021, 16:08.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Jeippo View Post
    Itse (kohta) uutena x5 d40 2012 omistajana mietiskelen tässä, että kumpi olisi kannattavempaa: Käydä ottamassa suosista jälleenmyyjältä stage3 (samalla moottorin ohjelmointi), vaiko omien kilkkeiden ostaminen jolloin pääsisi leikkimään muutoksilla silloin kun itse niin haluaa.

    Onko tämä Xhp siis "samaan kastiin" menevä, kuin moottorin ohjelmointi, että kerran kun sen laittaa, niin ei YLEISESTI ottaen ole tarvetta/halua muutella softaa enään. Vai onko porukka kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että saa itse ropeltaa ja muutella laatikon softaa silloin tällöin?

    Moottorin ohjelmoinnin kanssa esim Xhp stage3 tulisi kuitenkin edullisemmaksi, kuin erikseen softa moottorille (250e) plus sitten itse tilailemalla kilkkeet ja lisenssit (lisenssi + staget 300e + K-dcan kaapeli 20-60e) ja vielä jos tuo vaatii kylkeen tosiaan tarpeeksi tehokkaan laturin (joka ei koskaan kyllä turha ostos ole tulevaisuuttakaan ajatellen).
    Ensimmäiseen fläshäykseen tarvii tehokkaan laturin mutta sellaisen saanee lainaan kanssaharrastajalta sopuhintaan. Päivityksissä en ole käyttänyt laturia.

    Käytännössä päätös on kiinni siis omista tarpeistasi ja luottamuksesta siihen, että softa on kerrasta oikein. Ainakin omalla kohdallani softaan on tullut päivityksiä ja olen myös muuttanut vaihtokohtia. Mielestäni kysymykseesi ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan se riippuu tarpeistasi ja harrastamisen intohimosta

    Leave a comment:

Working...
X